kategoria: Sprzęt
[#1] joystick python1
Witam,
chciałbym spytać czy joystick python1 ma dwa niezależne przyciski? Z góry dzięki za pomoc
1
[#2] Re: joystick python1

@pmizer, post #1

Nie ma.
[#3] Re: joystick python1

@Yoshitaka, post #2

w trybie Atari/Commodore w pozostałych ma
[#4] Re: joystick python1

@pmizer, post #1

Oczywiście że ma, ale to zależy od maszyny np. dla ustawień dla amstrada cpc są 2 niezależne fire. Na ustawieniach commodore/atari fire nie są niezależne
[#5] Re: joystick python1

@misiek2, post #4

a ustawienia amstarda cpc są kompatybilne z amigą?
1
[#6] Re: joystick python1

@pmizer, post #5

nie
[#7] Re: joystick python1

@misiek2, post #4

Ale po co kolegę wkręcacie?

Wszystkie joye które mają przełącznik typu komputera obsługują dwa fajery.
I zwykle mają też autofire. A te co takiego przełącznika nie mają, to tych rzeczy nie mają, i niezależnie od ilości posiadanych przycisków wszystkie robią w nich to samo.

A Python oczywiście ma i przełącznik typów kompa i autofire i dwa fajery, tyle że te nieliczne Amigowe gry które potrafią obsługiwać dwa przyciski zwykle domyślnie mają to wyłączone, a wtedy oba fire robią to samo, dopiero po przełączeniu w opcjach gry drugi przycisk zaczyna robić coś innego.

I nie polecam podłączania joya ustawionego na niewłaściwy komputer, bo ileś tam razy z rzędu nic sie nie stanie, ale raz na kiedyś w niektórych kompach możemy tym zdymić układ który obsługuje joye.
1
[#8] Re: joystick python1

@ZbyniuR, post #7

A Python oczywiście ma i przełącznik typów kompa i autofire i dwa fajery, tyle że te nieliczne Amigowe gry które potrafią obsługiwać dwa przyciski zwykle domyślnie mają to wyłączone, a wtedy oba fire robią to samo, dopiero po przełączeniu w opcjach gry drugi przycisk zaczyna robić coś innego.

No to teraz ty nas wkręcasz szeroki uśmiech
Skąd niby Python miałby wiedzieć że gra obsługuje jeden czy dwa przyciski i odpowiednio ustawiać działanie tych FIRE ?

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2023 11:42:34 przez Norbert
[#9] Re: joystick python1

@Norbert, post #8

Joystick nie musi tego wiedzieć. Po prostu dopóki gra ma w opcjach jeden fire to do obu przycisków przypisuje tą samą akcję, bo niektórym wygodniej jest wciskać jeden z przycisków a innym ten drugi w innym miejscu aby robił to samo.
A zmieniając w opcjach obsługę na 2x fire to drugi dostaje inną akcję.
1
[#10] Re: joystick python1

@ZbyniuR, post #9

Ale wiesz sygnał z każdego przycisku idzie osobnym kablem do Amigi?
Skąd Python będzie wiedział że drugi FIRE2 ma działać w danej grze jako FIRE1 jeśli gra obsługuje jeden przycisk ?
[#11] Re: joystick python1

@Norbert, post #10

Przecież to właśnie robi przełącznik w joysticku?
[#12] Re: joystick python1

@Jacques, post #11


tyle że te nieliczne Amigowe gry które potrafią obsługiwać dwa przyciski zwykle domyślnie mają to wyłączone, a wtedy oba fire robią to samo, dopiero po przełączeniu w opcjach gry drugi przycisk zaczyna robić coś innego.


Jaki przełącznik?
Według tekstu, który podkreśliłem, ma to się robić automagicznie

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2023 13:56:54 przez Norbert
[#13] Re: joystick python1

@ZbyniuR, post #9

i to wszystko ustawiając Pythona w trybie Atari/Commodore ?
przecież w tym trybie oba Fire są równolegle więc jak ?

po za tym obsługa 2 fire w przypadku Atari/Amiga a Commodore C64 jest inna

w trybie Sega może zadziałać 2 fire, ale ja przyznam się nie sprawdzałem ...

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2023 13:51:36 przez nekroskop
[#14] Re: joystick python1

@Norbert, post #12

Przypuszczam, że mieszasz dwie sprawy:

1) w joysticku FIRE2 = FIRE1 lub FIRE2 != FIRE1 (w zależności od ustawienia przełącznika)
2) gra używająca FIRE2 dla dodatkowej funkcji lub dublująca dla FIRE2 zachowanie FIRE1 (w zależności od ustawień w grze)

Tak przynajmniej przypuszczam w kontekście tego, co napisał ZbyniuR.
[#15] Re: joystick python1

@Jacques, post #14

Drugie przypuszczenie trafne. (Właśnie to tłumaczyłem koledze). Pierwsze nie.

Joy nie ma takiego przełącznika zamieniającego przyciski miejscami. Dlatego ja w swoich Pythonach zamieniłem sobie kabelki, bo wolałem mieć Fire1 z przodu a F2 na górze. Choć niektóre gry mają opcje "ustaw sterowanie" i można przestawić inaczej niż domyślnie. A nawet niekiedy gry nie używające F2 pozwalają tam ustawić Pauzę.

Na inne obiekcje nie odpowiem bo odbieram je jak trole udające że joya nie miały w ręku. Albo nie rozumieją że 2 przyciski w jedno-fajerowym joyu to nie to samo co dwa przyciski w dwu-fajerowym joyu.
[#16] Re: joystick python1

@ZbyniuR, post #7

A Python oczywiście ma i przełącznik typów kompa i autofire i dwa fajery, tyle że te nieliczne Amigowe gry które potrafią obsługiwać dwa przyciski zwykle domyślnie mają to wyłączone, a wtedy oba fire robią to samo, dopiero po przełączeniu w opcjach gry drugi przycisk zaczyna robić coś innego


Może mi ktoś podać przykład takiej gry na Amidze, która obsługuje dwa niezależne Fire w QuickShot II Turbo (który chyba za bardzo nie rózni się bebechami od Pythona)? Joystick ma też tryb autofire oraz tryb CPC w którym dwa niezależne Fire działają idealnie np. na MSX, ale pod Amigą nie wykrywa ich żaden program testujący (tzn. oba wykrywane są jako Fire 1). Może ja przez lata żyłem w niewiedzy - niech mnie ktoś wyprowadzi z tego błędu.

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2023 19:00:27 przez kempy
[#17] Re: joystick python1

@kempy, post #16

A ja chętnie sprawdzę na Pythonie w trybie Atari/Commodore taka grę, bo dalej uważam ze w tym ustawieniu jest tylko jeden fire. ( oba przyciski mają tę sama funkcję )

Używałem Pythona w trybie MSX na MSX Omega oraz Amstrad z CPC6128 i tu pełna zgoda działają elegancko dwa niezależne fire w grach.

Tego nie sprawdzałem, ale ustawiając SEGA ( chodzi pewnie o Mastersystem skoro są 2 fire ) i odpalając grę na Amidze obsługująca 2 fire to jest szansa, że powinno zadziałać, bo obsługa fire'ów się pokrywa.

schemat

tabelka

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2023 19:34:02 przez nekroskop

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2023 19:35:51 przez nekroskop
1
[#18] Re: joystick python1

@nekroskop, post #17

Przecież chyba nikt nie pisał, że w trybie Atari/Commodore ma 2 różne FIRE-y? Ten wątek zaczyna przerażać
[#19] Re: joystick python1

@Jacques, post #18

nie wiem może źle zrozumiałem

A Python oczywiście ma i przełącznik typów kompa i autofire i dwa fajery, tyle że te nieliczne Amigowe gry które potrafią obsługiwać dwa przyciski zwykle domyślnie mają to wyłączone, a wtedy oba fire robią to samo, dopiero po przełączeniu w opcjach gry drugi przycisk zaczyna robić coś innego.

I nie polecam podłączania joya ustawionego na niewłaściwy komputer, bo ileś tam razy z rzędu nic sie nie stanie, ale raz na kiedyś w niektórych kompach możemy tym zdymić układ który obsługuje joye.
2
[#20] Re: joystick python1

@nekroskop, post #19

Ja to zrozumiałem podobnie

a wtedy oba fire robią to samo, dopiero po przełączeniu w opcjach gry drugi przycisk zaczyna robić coś innego.


Nie ma takiej opcji w tym joyu, że gra decyduje o tym że phyton przełączy się sam w tryb " że drugi przycisk zaczyna robić coś innego"
2
[#21] Re: joystick python1

@nekroskop, post #17

Tego nie sprawdzałem, ale ustawiając SEGA ( chodzi pewnie o Mastersystem skoro są 2 fire ) i odpalając grę na Amidze obsługująca 2 fire to jest szansa, że powinno zadziałać, bo obsługa fire'ów się pokrywa


Sega ma zasilanie 5V na pinie nr 5 a Amiga na pinie nr 7. Więc przełączenie przełącznika w joyu w tryb Sega nie da żadnego efektu.

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2023 21:47:09 przez Yoshitaka
[#22] Re: joystick python1

@Yoshitaka, post #21

Sega ma zasilanie 5V na pinie nr 5 a Amiga na pinie nr 7. Więc przełączenie przełącznika w joyu w tryb Sega nie da żadnego efektu.

Są gry które w trybie SEGA pod Amigą obsługują 2 niezależne fire ok, racja
1
[#23] Re: joystick python1

@BULI, post #22

W zasadzie każdy joy jaki miałem, a który posiadał przełącznik trybów pomiędzy Sega, Amiga, CPC i co tam jeszcze było, w trybie Sega obsługiwał dwa niezależne przyciski na Amidze.
[#24] Re: joystick python1

@BULI, post #22

Są gry które w trybie SEGA pod Amigą obsługują 2 niezależne fire


I działają bez adaptera ?



Ostatnia aktualizacja: 07.04.2023 22:26:54 przez Yoshitaka
[#25] Re: joystick python1

@Yoshitaka, post #24

I działają bez adaptera.
[#26] Re: joystick python1

@nostrum666, post #25

Rzeczywiście z tego schematu wynika że w trybie Atari ten Python łączy ten sam kabelek do obu przycisków, a w Sega osobno F1 i F2 z tych samych pinów co standard Atari/C64/Amiga. A volty są potrzebne do autofire, ale nie do działania przycisków.

Ostatni raz trzymałem go w łapie naście lat temu, a i to nie za często bo sie wtedy nie odrywałem od PSXa. Dlatego nie pamiętałem że 2 różne fire w Amie działały tylko w trybie Sega. :)

Czyli misiek i nekroskop od początku mieli racje, i niepotrzebnie namieszałem przez to że nie pamiętałem w jakim trybie te dwa fire działają. Sorry. Ale Buli i nostrum także. :)

Ciekawe czy jest na ten temat jakaś podpowiedź na pudełku joya.



Ostatnia aktualizacja: 07.04.2023 22:58:52 przez ZbyniuR
1
[#27] Re: joystick python1

@ZbyniuR, post #26

Na inne obiekcje nie odpowiem bo odbieram je jak trole udające że joya nie miały w ręku. Albo nie rozumieją że 2 przyciski w jedno-fajerowym joyu to nie to samo co dwa przyciski w dwu-fajerowym joyu.


no to jeszcze tylko kwestia troli co nie miały joya w ręku .....
i możemy sobie życzyć Wesołych Świąt
1
[#28] Re: joystick python1

@ZbyniuR, post #26

Taki sobie ten opis

[#29] Re: joystick python1

@Yoshitaka, post #28

A swoją drogą to dziwne że o tym nie napisali, przecież na C64 i Amie jest więcej gier korzystających z 2óch fire niż na CPC. A pewnie nie brakowało posiadaczy co tego trybu 2 Fire w Sega nie odkryli.
[#30] Re: joystick python1

@ZbyniuR, post #29

Oficjalnie w tych maszynach standardem był joystick atari z 1 fire.
2 fire w C64 pojawił się oficjalnie po wypuszczeniu C64GS i tych gier było kilka, przeróbki pojawiły się dużo później. 2 i 3 fire w C64 działa na innej zasadzie niż 2 i 3 fire w Atari i Amidze.

Listę gier podałem w tym drugim linku.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem