kategoria: A500
[#1] Amiga 500 - Ciągle świecący się led caps locka
Witam,
Mam problem z klawiaturą Amigi 500, klawiatura jest zrobiona przez samsunga i ciągle się świeci LED od caps locka.Jednocześnie komputer wykrywa że ciągle caps lock jest włączony. Zakładam albo szwankujący kontroler (aczkolwiek dziwne to że tylko z caps lockiem jest problem) lub zepsuty/szwankujący tranzystor.
Po sprawdzeniu tranzystora jego nazwa to C945. Bym wymienił tranzystor żeby sprawdzić czy tylko tranzystor szwankuje, ale potrzebuję dobrego zamiennika. Jako że nie znam się w ogóle na tranzystorach chciałbym żeby ktoś mi powiedział jakiego zamiennika potrzebuję do jego wymienienia. Z tego co już poszukałem to tranzystor 2N2222 by zadziałał jak oczywiście piny poprzekładam, ale wolę zapytać o trzecią opinię.
Z góry dziękuję.
thegogus
[#2] Re: Amiga 500 - Ciągle świecący się led caps locka

@thegogus, post #1

A nie łatwiej sprawdzić ten tranzystor?
[#3] Re: Amiga 500 - Ciągle świecący się led caps locka

@thegogus, post #1

albo masz zwarcie na folii, albo zwrcie na młoteczku, albo zwarcie w gnieżdzie na taśmę...albo. Mnóstwo opcji , niekoniecznie tranzystor.
[#4] Re: Amiga 500 - Ciągle świecący się led caps locka

@greg79, post #2

Żeby go poprawnie sprawdzić to i tak muszę go wylutować. I jakby rzeczywiście był zepsuty, to chciałbym od razu mieć zamiennik przy sobie. Może się mylę, ale wydaje mi się żeby porządnie sprawdzić czy jest z nim wszystko okej trzeba go wylutować bo inaczej inne komponenty na płycie będą wpływać na wynik testu diody na multimetrze.
[#5] Re: Amiga 500 - Ciągle świecący się led caps locka

@Stoopi, post #3

Dlatego chcę najpierw zobaczyć czy coś jest nie tak z tranzystorem bo jak nie to wtedy jest tak jak piszesz i będę musiał rozebrać całą klawiaturę żeby sprawdzić czy wszystko jest okej.
[#6] Re: Amiga 500 - Ciągle świecący się led caps locka

@thegogus, post #5