kategoria: A1200
[#1] Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device
Witam,

Jakiś czas temu kupiłem na znanym portalu internetowym gotową kartę FC zawierającą WHDLoad gry i dema na Amigę 1200.
Razem z adapterem IDE44 pin do CF i taśmą IDE44 pin do podłączenia w miejsce dysku Amigi 1200.
Wszystko działało prawidłowo z oryginalnymi kościami Kickstart zamontowanymi na płycie, w wersji V3.0 (39.106).

Pobawiłem się grami które dawały mi mnóstwo frajdy za dzieciaka i pograłem w te gry na które nie miałem np. czasu lata temu.

Po jakimś czasie zamontowałem kartę TF1260 oraz kości Kickstart 3.2.2 (47.111) które zostały dostarczone z akceleratorem i gotowiec przestał się uruchamiać.

Wyświetla się następujący komunikat :
AMIGA ROM Operating System and Libraries
Copyright 2023 Hyperion Entertainment CVBA.
Develop under license.
scsi.device version 47 already resident.
Loading scsi.device failed: object already exist
C:LoadModule failure returncode 10
1>

Oczywiście zajrzałem do pliku Startup-Sequence, który wygląda tak w oryginale :

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

;ClassicWB Startup-Sequence
;--------------------------
;FULL ADV ADVSP UAE 3.1

IF EXISTS DEVS:scsi.device
C:LoadModule DEVS:scsi.device_A1200
EndIF

C:GetMouseInput LOCAL

IF $MouseInput EQ 1
Unset MouseInput
C:SetPatch QUIET
C:Assign >NIL: ENV: RAM:
C:Assign >NIL: T: RAM:
C:Execute S:Maxmem-Sequence
EndCLI >NIL:
EndIF

IF $MouseInput EQ 2
Unset MouseInput
C:Execute S:Bootmenu-Sequence
EndCLI >NIL:
EndIF

Unset MouseInput

C:LoadModule >NIL: LIBS:icon.library LIBS:layers.library

;C:BlizKick KICKFILE=Devs:Kickstart3.1.rom EXTRESBUF=150000 MODULE scsi.device_A1200 icon.library layers.library SpeedRom SpeedyIDE HogWaitBlit PatchMath020 FixGetMsg FixMath404 romfixes Fusionreserve QUIET

;C:CPU FastRom DataBurst >NIL: Pomaga przy whdload (to oczywiscie skasowaç)

C:SetPatch QUIET

;c:noclick

IF EXISTS C:StackAttack
C:StackAttack
EndIF

C:Version >NIL:
FailAt 21

IF EXISTS SYS:WBstartupD
C:Rename >NIL: SYS:WBStartup SYS:WBStartupM
C:Rename >NIL: SYS:WBStartupD SYS:WBStartup
EndIF

Resident >NIL: C:IconX PURE
Resident >NIL: C:WBRun PURE
Resident >NIL: C:Assign PURE
Resident >NIL: C:Execute PURE

IF EXISTS L:env-handler
C:MakeDir RAM:T RAM:Clipboards
L:env-handler
C:Copy >NIL: ENVARC:Sys/def_kick.info ENV:Sys/def_kick.info
ELSE
C:MakeDir RAM:T RAM:Clipboards RAM:ENV RAM:ENV/Sys
C:Copy >NIL: ENVARC: RAM:ENV ALL NOREQ
Assign >NIL: ENV: RAM:ENV
EndIF

IF EXISTS C:PatchRAM
C:PatchRAM
EndIF

IF EXISTS C:TagLiFE
C:TagLiFE
EndIF

Assign >NIL: T: RAM:T
Assign >NIL: CLIPS: RAM:Clipboards
Assign >NIL: REXX: S:
Assign >NIL: PRINTERS: DEVS:Printers
Assign >NIL: KEYMAPS: DEVS:Keymaps
Assign >NIL: LOCALE: SYS:Locale
Assign >NIL: LIBS: SYS:Classes ADD
Assign >NIL: HELP: LOCALE:Help DEFER

IF EXISTS C:BlazeWCP
C:BlazeWCP
EndIF

IF EXISTS SYS:System/FBlit/FBlit
SYS:System/FBlit/FBlit
SYS:System/FBlit/FText
EndIF

BindDrivers
C:Mount >NIL: DEVS:DOSDrivers/~(#?.info)

IF EXISTS DEVS:Monitors
IF EXISTS DEVS:Monitors/VGAOnly
DEVS:Monitors/VGAOnly
EndIF

C:List >NIL: DEVS:Monitors/~(#?.info|VGAOnly) TO T:M LFORMAT "DEVS:Monitors/%s"
Execute T:M
C:Delete >NIL: T:M
EndIF

SetEnv Language "english"
SetEnv Workbench $Workbench
SetEnv Kickstart $Kickstart
UnSet Workbench
UnSet Kickstart

IF EXISTS C:IconBeFast
C:IconBeFast 0
EndIF

C:AddDataTypes REFRESH QUIET
C:IPrefs
C:ConClip

Path >NIL: RAM: C: SYS:Utilities SYS:Rexxc SYS:System S: SYS:Prefs SYS:WBStartup SYS:Tools SYS:Tools/Commodities

IF EXISTS S:User-Startup
Execute S:User-Startup
EndIF

Resident Execute REMOVE
Resident Assign REMOVE

IF EXISTS C:StackAttack
C:StackAttack AUTO
EndIF

C:LoadWB
EndCLI >NIL:

-------------------------------------------------------------------------------------------

i linie

IF EXISTS DEVS:scsi.device
C:LoadModule DEVS:scsi.device_A1200
EndIF

zmieniłem na

;IF EXISTS DEVS:scsi.device
;C:LoadModule DEVS:scsi.device_A1200
;EndIF

celem wyłączenia ładowania modułu scsi.device
skoro już się on ładuje w nowym Kickstarcie 3.2.2.

Oczywiście byłem naiwny i łudziłem się, że to rozwiąże zaistniały problem,
a otrzymałem w rezultacie taki komunikat :

C:LoadModule failed returncode 10
1>

Na tym etapie utknąłem i proszę o pomoc w uruchomieniu w/w systemu [na Kickstart 3.2.2] gdyż działa bardzo dobrze oraz już przyzwyczaiłem się do niego.

Dodatkowe informacje :
karta CF podłączona zarówno do portu IDE44 na płycie głównej A1200 jak i do katy TF1260 zachowuje się tak samo i wyświetla w/w komunikat z błędem wczytywania LoadModule failed.

katalog DEVS zawiera :
https://imgur.com/gallery/i6065Th

P.S. Szukałem po internetach rozwiązania problemu, ale żadne nie skutkuje pozytywnym wynikiem.
Również tutaj na PPA jest podobny wątek, ale osoba która go założyła uciekła bez podania rozwiązania "ku potomności", twierdząc, że wszytko już działa .... -_- .
[#2] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@leo_toro, post #1

No dobrze, a co masz w:

S:Maxmem-Sequence
S:Bootmenu-Sequence

oraz

S:User-Startup?

...bo te wszystkie trzy sekwencje są uruchamiane przy starcie Amigi.

Ostatnia aktualizacja: 08.12.2023 10:56:42 przez Drakon
[#3] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@leo_toro, post #1

Spróbuj dodać do Setpatch parametr SKIPROMUPDATES. Może to pomoże.
Chociaż jak patrzę to masz tam jeszcze wczytywanie icon.library przez LoadModule. Wyłącz to też zanim dodasz to co wcześniej napisałem.

Ostatnia aktualizacja: 08.12.2023 11:32:33 przez nostrum666
[#4] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@nostrum666, post #3

O, właśnie. Nie zauważyłem. Icon.library wraz z layers.library
[#5] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@Drakon, post #4

od kogo kupiłeś to on powinien ci pomóc.

ps.
masz stare wersje tych bibliotek, dlatego jest ten komunikat o błędzie,

tak wg to nie jest najlepszym pomysłem uruchamianie workbencha31 na kościach kicka 3.2.2

załatw sobie workbench 3.2.2, to będzie wszystko śmigać,

edit:
>> scsi.device version 47 already resident.

oznacza że to już jest w ROMie,
czyli musisz usunąć/zakomentować linijkę z wpisem LOADMODULE
w taki sposób:
;;;; C:LoadModule DEVS:scsi.device_A1200
;;;; C:LoadModule >NIL: LIBS:icon.library LIBS:layers.library



Ostatnia aktualizacja: 08.12.2023 12:06:10 przez Cezarykl
[#6] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@nostrum666, post #3

To jest pewnie setpatch z Amiga OS3.0 i nie zadziała.

Masz kick 3.2.2 i próbujesz to pogodzić z gotowcem(ClassicWB) opartym na AmigaOS 3.0. To jest główna przyczyna problemów. Nawet jak wykomentujesz drugą linijkę z loadmodule to i tak musisz dograć workbench.library do LIBS:, bo jej nie ma w tym romie. No chyba, że ten kto nagrywał rom dodał ją i icon.library oraz sterowniki do ide na karcie.

icon.library masz pewnie od PeterK, więc na tym sie nie powinno wywalić.

Pozostaje TF60. ClassicWB nie ma plików do poprawnej obsługi tej karty. Pewnie będzie widziana dodatkowa pamięć ale cache i inne rzeczy nie będą działały. Potrzebujesz doinstalować pakiet mmu.library.

I tak po tym wszystkim będą problemy.
Najprościej wymień kick na 3.1(z wgranym sterownikiem czy bez) i doinstaluj mmu.library czy co tam potrzebne do poprawnej obsługi TF60.
[#7] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@leo_toro, post #1

Do Kickstartu 3.2.2 najlepiej zainstalowac Workbench 3.2.2.1 oraz najnowszy BestClassicWB,
lub samemu dobrac inne programy jak WHDLoad
(Albo kupic nowego gotowca do Kickstartu 3.2.2)
[#8] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@Drakon, post #2

No nie są.
Te podane wcześniej przez ciebie pliki uruchamiane są w zależności od wciśniętego klawisza myszy.
[#9] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@Norbert, post #8

Tak, poza User-Startupem.
Zamień w mojej wypowiedzi "są" na "mogą być".
[#10] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@leo_toro, post #1

OS 3.2 postaw i będzie git.

Odpada łatanie wielkich dysków, system wykrywa sam inny procek i proponuje libsy do niego.
1
[#11] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@leo_toro, post #1

Pier.... spaprane 3.2.2.1.... wracaj do najlepszego 3.1 język
3
[#12] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@RokiS, post #11

I wstaw HDD 2.5 200Mb
4
[#13] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@Hubez, post #12

mając gotową kartę CF, pewnie 4GB w górę... zakładać jakiś mały stary talerzowiec - mało to sensowne
[#14] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@RokiS, post #13

Nie wyczułeś alizji...
2
[#15] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@Drakon, post #2

Witam, dziękuję za zainteresowanie tematem.

Zawartość pliku Maxmem-Sequence :
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

;ClassicWB Maxmem-Sequence
;-------------------------
;GAAE 68K LITE FULL ADV ADVSP P96 OS35

LAB Start
C:Requestchoice >ENV:Choice "Maxmem-Sequence""Choose:""RADboot""AGLaunch""AGLaunch NoMouse""Reboot""Prompt"

IF $Choice EQ "1"
Skip RADboot
ENDIF
IF $Choice EQ "2"
Skip AGLaunch
ENDIF
IF $Choice EQ "3"
Skip AGLaunch-NM
ENDIF
IF $Choice EQ "4"
Skip Reboot
ENDIF
IF $Choice EQ "0"
Skip Prompt
ENDIF

LAB RADboot
C:Delete >NIL: ENV:Choice
C:Execute S:RADboot/RADboot
EndCLI >NIL:

LAB AGLaunch
C:Delete >NIL: ENV:Choice
C:Execute SYS:System/AGLaunch/S/AGLaunch-Startup
Echo ""
Echo " Use WBRun to start programs with icons"
Echo ""
Echo " Type Reboot to restart your Amiga"
Echo ""

Prompt "%N.%S> "
SYS:

Quit

LAB AGLaunch-NM
C:Delete >NIL: ENV:Choice
C:Execute SYS:System/AGLaunch/S/AGLaunch-StartupNM
Echo ""
Echo " Use WBRun to start programs with icons"
Echo ""
Echo " Type Reboot to restart your Amiga"
Echo ""

Prompt "%N.%S> "
SYS:

Quit

LAB Reboot
C:Reboot

LAB Prompt
C:Delete >NIL: ENV:Choice
Echo ""
Echo " Use WBRun to start programs with icons"
Echo ""
Echo " Type Reboot to restart your Amiga"
Echo ""

Prompt "%N.%S> "
SYS:

Quit

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zawartość pliku Bootmenu-Sequence :

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

;ClassicWB Bootmenu-Sequence
;---------------------------
;GAAE 68K LITE FULL ADV ADVSP P96 UAE

C:Assign >NIL: ENV: RAM:

C:WBRun SYS:System/BMenu/Menus/BootMenu

C:Assign >NIL: ENV: DISMOUNT

EndCLI >NIL:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zawartość pliku User-Startup :

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

;ClassicWB User-Startup
;----------------------
;FULL ADV ADVSP

IF EXISTS C:AntiClick
C:AntiClick
EndIF

Execute S:Assign-Startup

Assign >NIL: Scalos: SYS:System/Scalos

Assign >NIL: LAUNCH: SYS:System/BMenu/Files
Assign >NIL: JPEGTMP: SYS:T
Assign >NIL: AWEB_APL: A-Programs:AWeb_APL

;BEGIN MUI
IF EXISTS SYS:System/MUI
Assign >NIL: MUI: SYS:System/MUI
IF EXISTS MUI:Libs
Assign >NIL: ADD LIBS: MUI:Libs
EndIF
IF EXISTS MUI:Locale
Assign >NIL: ADD LOCALE: MUI:Locale
EndIF
C:Version >NIL: exec.library 39
IF NOT WARN
IF EXISTS MUI:Docs
IF EXISTS HELP:dummy
EndIF
Assign >NIL: ADD HELP: MUI:Docs
EndIF
EndIF
EndIF
;END MUI

C:Mount KCON: from DEVS:KingCON-mountlist
C:Mount KRAW: from DEVS:KingCON-mountlist

SYS:System/Rexxmast >NIL:

CfdPatch >NIL:

Run >NIL: C:XpkMasterPrefs

C:CAPrefs >NIL:

IF EXISTS C:BorderBlank
C:BorderBlank
EndIF

IF EXISTS C:StickyRMB
Run >NIL: C:StickyRMB
EndIF
;BEGIN MuFastROM
SYS:MuTools/MuFastRom On Protect >NIL:
;END MuFastROM
;BEGIN MuFastChip
SYS:MuTools/MuFastChip ON >NIL:
;END MuFastChip
;BEGIN MuLockLib
SYS:MuTools/MuLockLib >NIL:
;END MuLockLib

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pozdrawiam
leo_toro
[#16] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@leo_toro, post #15

tak powinno byc w s-s, instrukcja:


;; C:LoadModule DEVS:scsi.device_A1200
;; C:LoadModule >NIL: LIBS:icon.library LIBS:layers.library


[#17] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@nostrum666, post #3

Witam,

Linie wyłączone :
;IF EXISTS DEVS:scsi.device
;C:LoadModule DEVS:scsi.device_A1200
;EndIF


po zmianie linii [wyłączeniu ładowania] z :

C:LoadModule >NIL: LIBS:icon.library LIBS:layers.library

na :

;C:LoadModule >NIL: LIBS:icon.library LIBS:layers.library

Dostaję taki komunikat :
https://imgur.com/lxSyYkW

Na ROM 3.2.2
i nie da się tego ominąć przyciskami Retry / Cancel

----

po dopisaniu przełącznika SKIPROMUPDATES lub NOROMUPDATE w poleceniu
C:SetPatch QUIET

O tak :
C:SetPatch QUIET SKIPROMUPDATE

dostaję błąd :
wrong number of arguments
C:SetPatch failed returncode 20

po modyfikacji linii SetPatch na:
C:SetPatch QUIET SKIPROMUPDATE scsi.device
lub
C:SetPatch QUIET SKIPROMUPDATE scsi.device_A1200

ten sam błąd :
wrong number of arguments
C:SetPatch failed returncode 20

czy popełniam tutaj błąd składni, czy SKIPROMUPDATE xxx.xxx na się odnosić do konkretnego modułu
ładowanego w ROM którego nazwę xxx.xxx podaję źle, bo jej nie znam ?

Pozdrawiam
leo_toro
[#18] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@leo_toro, post #17

Pomiń to SKIPROMUPDATES i dograj do LIBS icon.library i workbench.library jeżeli ich tam nie ma.
[#19] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@Drakon, post #4

Dziękuję,

Tak jak odpowiedziałem @nostrum666 na posta.

przeprowadziłem testy i podałem wynik.

Pozdrawiam
leo_toro
[#20] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@Cezarykl, post #5

Witam,

Osoba od której nabyłem w/w gotowca starała się pomóc, ale nie udało się rozwiązać zaistniałej kwestii.
Mam wrażenie, że to nie ten człowiek jest autorem tej kompilacji.

-----

Po załatwieniu Workbench 3.2.2 czy mam zastąpić funkcjonujące w tej kompilacji biblioteki w LIBS tymi z WB 3.2.2 ?
Czy też próbować na-instalować WB 3.2.2 na istniejący OS ?

-----

Zrobiłem zgodnie z zaleceniem in an ROM-ie 3.2.2 jest błąd :
https://imgur.com/lxSyYkW

Pozdrawiam
leo_toro
[#21] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@leo_toro, post #20

Zrobiłem zgodnie z zaleceniem in an ROM-ie 3.2.2 jest błąd :
https://imgur.com/lxSyYkW


bo nie ma bibliotek z systemu 3.2
icon oraz workbench

dlatego masz ten komunikat

skombinuj je sobie i wgraj do LIBS:
lub kup kicka z tymi bibliotekami wgranymi na stałe w romie
:)

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2023 14:32:25 przez Cezarykl
[#22] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@ppill, post #6

Witam,

Mam sterowniki do TF1260 na dyskietce które były w komplecie z zakupioną kartą
i w pliku ADF który dostałem od sprzedawcy, więc dogrywanie bibliotek do karty nie jest problemem,
byle by ten OS ruszył.

Mam AmigaOS 3.2.2 wersję instalacyjną i już zainstalowaną na karcie CF,
czyli mogę spróbować przegrać zawartość katalogu Libs z AmigaOS 3.2.2.1 [z poprawkami]
do obecnego OS-u [nadpisując istniejące pliki] ?

Tak zrobiłem jak napisałem i OS nie startuje :
https://imgur.com/a/uAYQoSD

Wolę pozostać przy kościach 3.2.2 które zakupiłem z kartą TF.

Pozdrawiam
leo_toro
[#23] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@Deszczowy, post #7

Witam,

Tak to jest dobre rozwiązanie na zbudowanie własnego OS od zera.
Na razie chciałbym uruchomić to co mam.

Pozdrawiam
leo_toro
[#24] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@Hubez, post #10

Witaj,

True, true .... but
Chciałbym uruchomić ten OS który mam.

Pozdrawiam
leo_toro
[#25] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@leo_toro, post #22

Ale co zrobiłeś? Nadpisałeś zawartość Libs: z obecnego dysku tym z karty CF z 3.2.2? 3.2.2 wymaga bibliotek icon.library i workbench library w LIBS: bo zostały usunięte z ROMu by zrobić miejsce dla innych poprawek.
[#26] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@RokiS, post #11

Witaj,

Wiem, dziękuję.

To prawie tak samo jak Teść mówi :
"A mówiłem, nie żeń się z Nią - same problemy będą !"

A Koledzy w pracy powtarzali :
"Ożeń się, co Ci będzie lepiej niż Nam !"

I to prawda i to prawda, ale człowiek na stare lata ma zachcianki, bagaż doświadczeń i różnego rodzaju dziwactwa, więc ja bym chciał ten OS odpalić, jeśli to możliwe.

Pozdrawiam
leo_toro
[#27] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@leo_toro, post #26

bym chciał ten OS odpalić, jeśli to możliwe


już była o tym mowa:
wystarczy zgrać z 3.2.2:Libs
biblioteki icon.library i workbench library

do 3.1:LIBS:
lub
do ClassicWB:LIBS:
[#28] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@Hubez, post #12

Witam,

Jeśli się zdecyduję na "dysk twardy" zamiast karty FC, to raczej wybiorę model SSD PATA IDE44,
najlepiej na kościach SLC z TBW na przyzwoitym poziomie.
Coś do maszyn przemysłowych w zakresie około 120GB - 160GB pojemności
Zapewne jest to przerost formy nad treścią oraz cena będzie raczej kosmiczna w porównaniu do dysków mSATA+Adapter, ale pomarzyć zawsze można.
Na chwilę obecną karty CF spełniają moje potrzeby w zakresie magazynowania, przenoszenia i przetwarzania danych na Amidze.

Pozdrawiam
leo_toro
[#29] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@RokiS, post #13

Witam,

Potwierdzam ... może żeby był ten efekt dźwiękowy podczas pracy mechaniki dysku w dysku talerzowym ....
taka swoista zgodność z epoką, dodająca specyficzny smaczek do użytkowania Amigi.
Nostalgia Panie.
Jak stukanie FD w poszukiwaniu dyskietki.
I ten dylemat czy użyć programu NoClick czy posiedzieć chwilę w skupieniu delektując się subtelnym stukotem stacji dyskietek lub nieco głośniejszym "popierdywaniem" piezo elektrycznego głośniczka w emulatorze Gotek.
Tyle możliwości, a tak mało czasu.

Chyba mi się sarkazm włączył w połączeniu z sentymentalizmem [albo smęceniem], znaczy się jestem głodny, czas upolować coś na obiad !

Pozdrawiam
leo_toro
[#30] Re: Karta CF z gotowcem zawierająca WHDLoad, około 4000 gier i Demoscena na A1200 - błąd scsi.device

@nostrum666, post #18

Dziękuję, to rozwiązanie działa.

Były już w katalogu Libs te pliki, ale je zastąpiłem plikami z AmigaOS 3.2.2

--------------

Podsumowanie :

Aby w/w kompilacja zadziałała z 3.2.2 (47.111) należy :

W System:S wy-edytować plik Startup-Sequence, zmieniając [wyłączając z sekwencji bootowania] linie :

z :

IF EXISTS DEVS:scsi.device
C:LoadModule DEVS:scsi.device_A1200
EndIF

C:LoadModule >NIL: LIBS:icon.library LIBS:layers.library

na :

;IF EXISTS DEVS:scsi.device
;C:LoadModule DEVS:scsi.device_A1200
;EndIF

;C:LoadModule >NIL: LIBS:icon.library LIBS:layers.library

ORAZ
należy w katalogu Libs zamienić pliki bierzące
icon.library i workbench.library

na pliki z wersji AmigaOS 3.2

Plik ZIP z potrzebnymi plikami library :
https://drive.google.com/file/d/1BRsGYuWu7PS6K4xz-KhdC7GFcsgo485A/view?usp=sharing

Następnie zainstalowałem pliki z dyskietki do TF1260 [zgodnie z dołączonym tam plikiem read.me]

Na chwilę obecną system wstaje i działa prawidłowo.
Dema oraz gry się odpalają.

Dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
leo_toro
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem