kategorie: A1200, A4000
[#31] Re: WARP PPC

@mwb113, post #2

A może PiStorm kiedyś zacznie emulować PPC? Może nie po to żeby rozwijać nic w dziedzinie PPC dla klasyka, ale umożliwi uruchomienie już istniejącego softu?
4
[#32] Re: WARP PPC

@kwaku85, post #31

To by było najlepsze rozwiązanie.
1
[#33] Re: WARP PPC

@kwaku85, post #31

wystarczy obsługa warp3d
2
[#34] Re: WARP PPC

@Dorian3d, post #33

wystarczy obsługa warp3d

Potwierdzam. Nie ma sensu sobie zawracać głowy emulacją PPC. Lepiej tworzyć coś dla takiego 68k. Tylko, że właśnie przy tak szybkim CPU przydałyby się jakieś fajniejsze układy graficzne, bo AGA trochę do tego procesora nie pasuje i platforma wygląda jak Porsche na oponach z wózka widłowego. Niby ma możliwości, a jeździ wolniej niż hulajnoga czy rower.

A gdy już się upowszechni to szybkie 68k to ja bym raczej oczekiwał robienia czegoś nowego. Jakiejś kreatywności na poziomie programów, może gier, dem. Amigowy świat jest taki jakiś dziwny, że powstaje masa różnych sprzętowych rozwiązań, kilka systemów operacyjnych i właściwie nie bardzo wiadomo po co, do czego można tego użyć. Na przykład od wielu wielu lat nic się nie dzieje w temacie programów graficznych, które dawno temu były przecież wręcz symbolem Amigi. Ile dziesięcioleci można uruchamiać "SuperFroga", "State of the Art| i "DeluxePaint"? Do tego nie trzeba takich szalonych maszyn.


Ostatnia aktualizacja: 10.01.2024 15:37:15 przez MDW
2
[#35] Re: WARP PPC

@MDW, post #34

przydałyby się jakieś fajniejsze układy graficzne, bo AGA
przecież już powstał sprzęt z nieistniejącym procesorem i układem graficznym, robiący z Amigi zasilacz - jakoś tam vampir się nazywa...


---ludzie nie wiedzą po co wracają do Amigi--

Może ten ktoś nie wraca, bo nigdy nie odchodził? Sytuacja wygląda trochę inaczej z punktu widzenia kogoś kto interesuje się Amigą nieprzerwanie od lat 90. Kogoś kogo te rozwiązania od zawsze pasjonowały, którymi zawsze się interesował. To nie jest ktoś kto chce tylko przy pomocy swoich pięciu Amig 600 (kupionych w napadzie nostalgiczno-kolekcjonerskiego szału) w co drugi weekend wrócić na 2 godziny do "cudownych lat". itd itd
- jak widać nie bardzo wiedzą co już istnieje, jaki jest rozwój po amigiowy i ludzie jednak nie wiedzą czego chcą, po wracają do Amigi, stwierdzenie to zostało w 100% potwierdzone :) dzięki
1
[#36] Re: WARP PPC

@Norbert, post #4

Czy to jest ten emulator PSX, który widać na załączonym filmiku?
[#37] Re: WARP PPC

@Ponki1986, post #36

Zalezy czy pytasz o 68k czy o ppc?
[#38] Re: WARP PPC

@mwb113, post #37

Filmk dotyczy PiStorma, więc PPC raczej odpada
[#39] Re: WARP PPC

@Ponki1986, post #38

Mylisz się jeden filmik to odpalanie na ppc drugi na 68k
[#40] Re: WARP PPC

@kwaku85, post #31

Zdaje się, że najbardziej zaawanasowane porty gier są nadal na PPC. Panowie złapali wiatr w żagle odkąd dopalają Amigi kartą sieciową od peceta oparta na G4OK Więc jeszcze szybsza emulacja PPC jest jak najbardziej wskazana.
1
[#41] Re: WARP PPC

@mwb113, post #39

A jednak myślę, że się nie mylę. Odpowiedź nr 3 w tym temacie zawiera link do wersji PPC. Natomiast moje zapytanie dotyczyło odpowiedzi nr 4 zawierającej bezpośrednio osadzony film z YT.

Ostatnia aktualizacja: 10.01.2024 22:52:08 przez Ponki1986
[#42] Re: WARP PPC

@Don_Adan, post #29

Pracuja nad gl/warp3d dla vampire v4 maggie3d o nazwie gl4vamp (http://www.apollo-core.com/knowledge.php?b=3&note=39927)
Ciekawe co z tego wyjdzie.
[#43] Re: WARP PPC

@neoCDTV, post #42

Kolejny nowy standard, niekompatybilny z Warp3D?!

Ostatnia aktualizacja: 11.01.2024 15:26:12 przez BULI
[#44] Re: WARP PPC

@Ponki1986, post #41

Jeśli chodzi ci o link co podałeś na stronę Amigog, to tak to jest ten emulator pod 68k, lecz na tej stronie znajduje się też wersja emulatora pod Wos czyli pod ppc.
A jeśli chodzi o to co odpala buli to to jest nowa wersja wos beta2. Zbudowana i poprawiana z tych właśnie źródeł.
[#45] Re: WARP PPC

@BULI, post #43

Dlaczego ma byc niekompatybilny? Przeciez ten sam autor pracuje, Thellier Alain. To ma byc wersja dla V4/A4. I tyle. Jest w o tyle lepszej systuacji, ze jak mu czegos brakuje to moze sobie zazyczyc, zeby Gunnar zaimplementowal to cos w Maggie 3D. Nie musi korzystac z gotowca.
[#46] Re: WARP PPC

@Don_Adan, post #45

A czasem Alain Thellier nie jest autorem Wazp3D, a Warp3D to dzieło Sama Jordana i braci Frieden??
[#47] Re: WARP PPC

@waldiamiga, post #46

Nie wiem, Warp3D nie interesuje mnie za bardzo. Na Aminecie jest Warp3D team wymieniony.
Na Wikipedii jest: "Alain Thellier created open source clone called Wazp3D."
[#48] Re: WARP PPC

@Don_Adan, post #45

ZTCW
Sadly it seems very slow, I estimate that it can render 10000 tris secondes, so will be usefull only for very basic/simple 3d games

Pierwsze Voodoo ztcp wyciągało jakieś 500,000 (+)
Wiadomo, że Maggie obsługuje inne tryby i lepsze tekstury, ale kurka mimo wszystko jednak nie, już porządnego 3D na takim FPGA nie zrobisz. To tylko kolejny kamyk do ogródka Gunnara - "patrzcie jakie to by było fajne jakby wyszło gdy Amiga jeszcze żyła pełną piersią". Pewnie że by było fajne, ale tak się nie stało. Można się bawić w 3D pisane w asm ac68080 ... pewnie, ale nadal że tak powiem "nie odpowiada to żywotnym potrzebom amigowego społeczeństwa". Bo jak już ktoś rzeczywiście potrzebuje akcelerowanego 3D to dla czegoś więcej niż tylko Quake (a z tego co wiem to akurat Quake na Maggie nie ma jeszcze, tylko parę pierdółkowatych gierek i demek). PiStorm 3D sprzętowego nie ma. Nikt nie pisze takiego sterownika do VideoCore. Nie ma zresztą takiej szczególnej potrzeby, bo w software śmiga wszystko zajedwabiście. A gdyby ktoś jeszcze takowy sterownik jednak napisał to... wiadomo co :)
2
[#49] Re: WARP PPC

@abcdef, post #48

To sie okaze. Na 3D to sie nie znam, nie wiem czy byly juz jakies implementacje 3D w FPGA, wtedy mozna by ocenic jak dobra/slaba jest ta obecna w Maggie 3D. Apollo/V4 jest ciagle rozwijane i ogolnie coraz szybsze. Choc oczywiscie niektore zmiany w core typu przywrocenie rozkazow jak "movz" czy "movs" swiadcza o gonieniu za szybkoscia jak i raczej niezbyt udanej "instruction fusing", tak mi sie przynajmniej wydaje. Ale swiadcza tez o tym, ze 68080 ma duzo wiekszy zwiazek z procesorami od Motorola/Freescale niz sie wydaje laikowi.


"Some Development updates
We have improved the performance of the memory controller in the upcoming release.

1) BUSTEST Write now scores up to 700 MB/sec

2) We have added a new 64bit mode to the Amiga Blitter.
This mode makes the Blitter extremely fast.
You can use the Amiga Blitter for GFX rendering while the CPU computes something else."
[#50] Re: WARP PPC

@Don_Adan, post #49

No oczywiście, że takie rzeczy można robić. Pytanie po co komu 64 bitowy blitter, który dalej będzie mielił 16 bitowe dane, bo tak są skonstruowane istniejące gry. Te dodatki są fajne ale nie zrobią renesansu amigi w kwestii softu. Tak jak commander 16 i mega65 nie zapewnią nagle wysypu gier 8bit. Skończy się na paru PoC, paru portach korzystających z nowinek i tyle. Niezależnie jak łatwo i przyjemnie by się na to programowało.
4
[#51] Re: WARP PPC

@Don_Adan, post #45

Przecież tam sie wypowiada trzeci bliźniak czyli MagicSN (znany z portów Hyperonu, OS4 i warpsnesa), a nie Thellier Alain. Pistorm przy ogarnięciu 3D (nawet jako emulacja Voodoo3), zje Vampira na śniadanie. Robienie czegoś wolniejszego niż 25 letnia technologia istniejąca od 20 lat w Amidze to średni pomysł, ale kto bogatemu zabroni.
[#52] Re: WARP PPC

@michal_zukowski, post #51

Naprawde? Nie wiem co Ty czytales. Wypowiadaja sie obaj.

link

Ja tam nie sledze za bardzo watkow ze sprzetowym 3D dla Amigi 68k, bo mnie to na razie raczej nie interesuje. Ale popatrz nie znalazlem ich wpisow w watkach o PiStormie, za to na forum Apollo obaj sie pojawili, ciekawe czemu? A co do szybkosci emulowanego 3D to bodaj na PiStormie sa obecnie 2-3 FPS-y dla portu WipeOuta, wiec z tym zjadaniem to ja to dosc slabo widze. Niby byl taki projekt jak Buffee (o ile nazwy nie przekrecam), niby mial usmiercic Vampiry. A tutaj widac, ze PiStorm to na razie wlasnie wykonczyl Buffee, a nie Vampire/Apollo. Czyli lepszy emulator uzywajacy ARM usmiercil slabszy emulator uzywajacy ARM.
[#53] Re: WARP PPC

@Dorian3d, post #10

Dorian, napisz proszę , bo widzę, że testujesz jak współdziała WARP4060 z kartą PPC (napisz z jaką SOnnet, Apocalipse)?
2
[#54] Re: WARP PPC

@BULI, post #53

Hej ja nie testuje tylko Andrzej twórca Warpa 4060
1
[#55] Re: WARP PPC

@Dorian3d, post #54

Miło słyszeć, że prace nad kartą trwają. Czekam z niecierpliwością na nią..

Ostatnia aktualizacja: 12.01.2024 18:04:49 przez jargo

Ostatnia aktualizacja: 12.01.2024 18:05:10 przez jargo
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem