kategoria: Sprzęt
[#31] Re: Amiga i DriveRDY od Lotharek

@bfgmatik, post #29

Próbowałem dodać to do gry, ale to nie działa jak należy. Przy cycle exact niby trzyma się danej ścieżki, ale jak przełączę na fastest possible, tak już licznik ścieżki spada. Użyłem czegoś takiego:

; URUCHOMIENIE SILNICZKOW WSZYSTKICH STACJI
move.b #$ff,$bfd100
andi.b #%01111000,$bfd100
nop
nop
andi.b #%01111111,$bfd100
nop
nop
andi.b #%01111111,$bfd100

; RUCH GLOWICA W OBIE STRONY
bset #1,$bfd100 ; kierunek w jedna strone
nop
nop
bclr #0,$bfd100
nop
nop
bset #0,$bfd100
nop
nop
bclr #1,$bfd100 ; kierunek w druga strone
nop
nop
bclr #0,$bfd100
nop
nop
bset #0,$bfd100
nop
nop

; WYLACZENIE SILNICZKOW
ori.b #$ff,$bfd100
andi.b #%01111000,$bfd100
nop
nop
ori.b #%10000000,$bfd100
nop
nop
andi.b #%10000111,$bfd100


Gdy numer ścieżki spadnie do zera przy fastest possible, lub gdy jadę tylko w górę (maksymalna ścieżka to 83), to wtedy nic się nie dzieje, tylko przestaje odgrywać dźwięk. Chyba zostanę póki co przy załączaniu i wyłączaniu samego silniczka w grze. Ale efekt byłby super, bo to już nie jest sam szum, tylko głośne cykanie :)
[#32] Re: Amiga i DriveRDY od Lotharek

@tukinem, post #31

A czy to aby nie postarza stacji?
[#33] Re: Amiga i DriveRDY od Lotharek

@_DiskDoctor_, post #32

Chyba każde czytanie dyskietki postarza ją. Poza tym tu nie ma samego odczytu/zapisu, tylko ruch głowicy. A mówią, że ruch to zdrowie

Dopracowałem to i ostatecznie doszedłem do wniosku, że po każdej sekwencji ruchu (przód-tył) należy wyłączyć floppy motor bitem 7, a przy następnym ruchu znowu uruchomić go, przesunąć do przodu, następnie do tyłu i znów wyłączyć bitem 7. Teraz zarówno na fastest possible, jak i przy cycle exact ładnie rusza o 1 ścieżkę do przodu i zaraz wraca. No i to zupełnie inny dźwięk :) teraz nawet gotek "zagra"

Ciekawi mnie, jak oni robią, że są różne częstotliwości "dźwięku" w tych filmikach, czyli chodzi mi o wysokość dźwięku silniczka. Czyżby przesuwanie o 2 ścieżki sprawi, że dźwięk będzie wyższy?
1
[#34] Re: Amiga i DriveRDY od Lotharek

@tukinem, post #33

Ciekawi mnie, jak oni robią, że są różne częstotliwości "dźwięku" w tych filmikach, czyli chodzi mi o wysokość dźwięku silniczka. Czyżby przesuwanie o 2 ścieżki sprawi, że dźwięk będzie wyższy?


Może próbuj przesuwać z z różna ilością nopów pomiędzy kolejnymi krokami głowicy. Powinno się dać zaemulować różne powiedzmy pseudo-częstotliwości dźwięku.
[#35] Re: Amiga i DriveRDY od Lotharek

@tukinem, post #33



Chyba każde czytanie dyskietki postarza ją.



Mi chodziło oczywișcie o to, czy aby nie postarza o ponad 100%. 100% jest alceptowalne.
[#36] Re: Amiga i DriveRDY od Lotharek

@_DiskDoctor_, post #35

To już by trzeba zrobić testy pod koniec września puszczę w obieg grę, to Amigowcy - ci bardziej hardware'owi będą mogli potestować. Czy się nie przegrzewa, czy to bezpieczne, czy nie wybuchnie sama dyskietka raczej jest bezpieczna, bo tam nic nie odczytuje, ani nie zapisuje.

Poza tym... myślę, że to chyba już jakieś wprowadzenie do obsługi gier w NDOS, a to mi się marzy od dawna
1
[#37] Re: Amiga i DriveRDY od Lotharek

@tukinem, post #36

za dawnych lat były muzyczki na stację dyskietek w A500(w utility disk) i już wtedy bałem się ich używać a dziś to najpewniej fdd będzie się rozpadać ze starości
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem