kategorie: A1200, Programy
[#31] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@neoCDTV, post #29

Albo Voodoo3 dorzuc to bedziesz mial 24fps w 512x384.
[#32] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@BULI, post #30

Pozwoliłem sobie foto z amibaya pożyczyć.





Więc tak. Ja mam wszystkie chipy obłożone radiatorami.

Te dwa znaczone grzeją się.

Ten mniejszy parzy, większy jest gorący ale można palca trzymać.
Gpu, lekko letni
ramy chłodne.
[#33] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@Wankowicz, post #1

Probowales moze tego FullWinHack: https://eab.abime.net/showthread.php?t=64019
[#34] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@neoCDTV, post #33

Przetestowałem. Prędkość jest dokładnie taka sama. Jeśli dobrze zrozumiałem to ten skrypt pomaga jak się ma mało Vram. Wtedy jest przyśpieszenie bo gra dane ładuje do Vram a nie do fast ram.
[#35] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@Wankowicz, post #34

Myslalem ze BVision z 8MB sie kwalifikuje jako malo VRam dla Warp3D. W kazdym razie szkoda ze ten FullWinHack nic nie dal :/

Ostatnia aktualizacja: 21.10.2024 12:52:34 przez neoCDTV
[#36] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@neoCDTV, post #35

Ten myk z FullScreenem w Oknie działa tylko z kilkoma pozycjami (przynajmniej u mnie).
Na Quake 123, Shogo. Heretic etc to nie działa ani na BVision, ani na Voodoo3.
Na moim Voodoo3 i Ragnaroku przyspieszają programy napisane pod STormMesa, czyli sprawdza się to w demach ENCORE np SULACO, gdzie dzięki temu mam więcej FPSów, czasem prawie 50 FPS:

Oraz w WipEout:
2
[#37] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@neoCDTV, post #35

8mb vram to jest bardzo dużo jak na amigowe warunki. Karty graficzne z epoki na zorro miały max 4mb. Zresztą nawet Voodoo3 w mediatorze w a1200 jak nie masz włączonego mmu to ma 7mb.
[#38] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@Wankowicz, post #37

Pewnie masz racje jakos zawsze czytalem ze 4MB na warp3D to dolna granica, w kazdym razie dla GLQuake.
Ale ciekawe czy ktos uzywa mediatora na 1200 z mmu=no. Jedyna zaleta byloby nie uzywanie bank switching z tego co rozumiem bo okno zorro2 8MB nie musi byc przesuwane.
[#39] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@neoCDTV, post #38

Małe pytanko. Zawsze mnie ciekawiło czy Amiga wykorzystuje pełen potencjał takich kart graficznych, czy jednak Amiga ogranicza takie karty?.
[#40] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@rbej1977, post #39

Z tego co rozumiem to amiga musi cala geometrie swiata 3D wyliczyc i to do karty Graficznej poslac, znaczy amigowy procesor ma pewne ograniczenia mocy, jak bardzo skomplikowana geometrie da rade wyliczyc, znaczy ze jak karta graficzna potrafi bardziej skomplikowany swiat wygenerowac niz amigowy procesor wyliczyc to moc karty nie jest do konca wykorzystana.
Ale takie PPC G4@450Mhz to juz pewnie da rade zajac dobrze karte Voodoo3.
1
[#41] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@rbej1977, post #39

Nie, nie wykorzystuje. BVision to karta oparta na układzie Permedia 2. Aby karta w ogóle działała, potrzebny jest dodatkowy mostek, który połączy Permedia 2 z PCI i szyną Blizarrda ppc.. W magazynie Amiga o tym pisano. Przepraszam, jeśli mylę liczby, ale wydaje mi się, że wspomniano tam o transferze danych na poziomie 25 MB/s, podczas gdy w Amidze osiągano 18 MB/s. Sama karta PPC również nie wykorzystuje w pełni mocy procesora PPC. Procesor 603e obsługuje DIMM-y oraz ma możliwość 64-bitowego dostępu do pamięci RAM. Obu tych funkcji nie obsługuje Blizzard PPC.

Dlaczego? Podejrzewam dwa powody: karta musiała zmieścić się w obudowie desktopowej oraz dodatkowe koszty byłyby zbyt wysokie.

Wcześniej wcale nie było lepiej. Praktycznie wszystkie karty graficzne na złączu Zorro dla Amigi mają mostki PCI-Zorro lub ISA-Zorro. Jest to wymagane przez układy graficzne zastosowane na tych kartach.
[#42] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@Wankowicz, post #27

Zobacz tu masz świeży filmik Benedykta Dziubałtowskiego na BlizzardziePPC i BVisionPPC, wynik: 21.5 FPS.
Co prawda dynamiczne oświetlenie jest wyłączone, ale to zabrało by max 1,5 FPS (może 2FPS), więc jest to wynik znacznie lepszy od Twojego, więc warto zainteresować się samym portem Quake i parametrami z jakimi go uruchamiasz.
W opisie pod filmikiem Benek podpowiada jak uzyskał ten wynik:
Amiga GL Quake BvisionPPC+BlizzardPPC 640x480 21.5fps (glquakeWOS Vbcc 6.0 od Cowcat)
1
[#43] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@BULI, post #42

Walczę z nowotworem z przerzutami. Amiguje póki mogę.



Autor filmu ma raka?
[#44] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@Wankowicz, post #43

Niestety tak
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem