[#1] BlitzQuake 1.5 + BFG9060@100MHz + Firebird 1.1 + Voodoo 3
Męczę BlitzQuake'a 1.5 na powyższej konfiguracji i w timedemo demo1 niezmiennie mam 11 FPS (w glquake), niezależnie od tego czy rozdzielczość ustawię na 320x240 czy 640x480. Dodam jeszcze, że ilość FPS nie rośnie nawet gdy zmniejszę okienko do minimum. Ta prędkość jest całkowicie niegrywalna tym bardziej, że gra potrafi zwalniać w niektórych miejscach dużo bardziej nawet jeżeli na ekranie nie ma zbyt dużo szczegółów.

W tym samym czasie wersja z grafiką softwareową (quake) w rozdzielczości 320x240 daje mi 18 FPS i jest to już dużo bardziej rozsądne.

Pytanie moje czy ta konfiguracja sprzętowa z voodoo 3 już tak badziewnie działa, czy może mam coś nie tak jak trzeba. No przecież voodoo przejmuje większość obowiązków związanych z obliczeniami grafiki a działa to wolniej niż na software render?
[#2] Re: BlitzQuake 1.5 + BFG9060@100MHz + Firebird 1.1 + Voodoo 3

@bfgmatik, post #1

Masz moze pamiec na plycie glownej? Nie wiem jakies wersji uzywalem ale to powinno wygladac na configu:
BFG9060 68060@100Mhz, Voodoo3 640x480x16Bit Demo1 (4000TX,Warp3D)
Nastepujaco:
https://www.youtube.com/watch?v=TGuXWcHT9rc

Znaczy bardzo grywalne, w polowie videa troche laze po planszy, gra jest bradzo grywalna.
Oczywiscie ja mam org. Promka. A jak ci chodzi Clickboom Quake?
Masz najnowsze stery? https://eab.abime.net/showthread.php?t=76633

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2025 09:20:20 przez neoCDTV

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2025 09:22:25 przez neoCDTV
[#3] Re: BlitzQuake 1.5 + BFG9060@100MHz + Firebird 1.1 + Voodoo 3

@neoCDTV, post #2

BFG9060 68060@100Mhz, Voodoo3 640x480x16Bit Demo1 (4000TX,Warp3D)
Nastepujaco:
https://www.youtube.com/watch?v=TGuXWcHT9rc


No dobra, zdecydowanie u mnie jest coś nie tak, zupełnie inna jakość gry, masz 26 klatek w timedemo. Muszę szukać przyczyny. Może powyłączałem jakieś optymalizacje kiedy walczyłem z innymi problemami.

Pamięci na płycie nie mam. Domyślam się, że jest dużo wolniejsza niż ta w BFG9060 i mogłaby spowalniać, dlatego z niej zrezygnowałem już wcześniej.
[#4] Re: BlitzQuake 1.5 + BFG9060@100MHz + Firebird 1.1 + Voodoo 3

@bfgmatik, post #3

"Może powyłączałem jakieś optymalizacje kiedy walczyłem z innymi problemami."
A co wylaczyles?
[#5] Re: BlitzQuake 1.5 + BFG9060@100MHz + Firebird 1.1 + Voodoo 3

@neoCDTV, post #2

https://www.youtube.com/watch?v=TGuXWcHT9rc

Eh, do grywalności (rozumianej przez resztę świata) jeszcze trochę brakuje. Taka 060/150MHz albo 200MHz, to było by coś
[#6] Re: BlitzQuake 1.5 + BFG9060@100MHz + Firebird 1.1 + Voodoo 3

@neoCDTV, post #4

Coś grzebałem w ustawieniach MMULibs bo miałem długo problemy ze stabilnością BFG. Mam mocno rozgrzebany system ale wersje bibliotek chyba najnowsze. Dopiero dzisiaj wieczorem będę mógł znowu ratować świat bo teraz muszę zająć się robotą zawodową :).

Może zrobię reinstalkę od zera na nowej karcie jeżeli nic nie pomoże. Ale to dopiero wieczorem.
[#7] Re: BlitzQuake 1.5 + BFG9060@100MHz + Firebird 1.1 + Voodoo 3

@_arti, post #5

Takich rzeczy nie wolno mówić, w świecie Amigowym płynność/grywalność zaczyna się od 10 FPS!
4
[#8] Re: BlitzQuake 1.5 + BFG9060@100MHz + Firebird 1.1 + Voodoo 3

@bfgmatik, post #7

Ale jajca. Jak pisałem w innym wątku na forum, używam mojego adaptera AGP->PCI z Voodoo 3. Zabrakło mi zworek więc miałem rozłączone piny przerwań na adapterze. Po założeniu zworek mam 20.9 FPS w timedemo demo1 więc jest różnica.

Wcześniej myślałem, że przerwania nie są używane przez karty graficzne bo pod Workbenchem nie było różnicy, i Voodoo i Radeon ładnie wyświetlały w wysokiej rozdzielczości. No jednak są używane :).
3
[#9] Re: BlitzQuake 1.5 + BFG9060@100MHz + Firebird 1.1 + Voodoo 3

@bfgmatik, post #8

W 320x240 mam 25.8 FPS :). Nieważne, że na ekranie prawie nic nie widać w tej rozdzielczości.

Po wywołaniu ustawień fastrender.cfg 27.8 FPS!

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2025 23:49:11 przez bfgmatik
[#10] Re: BlitzQuake 1.5 + BFG9060@100MHz + Firebird 1.1 + Voodoo 3

@bfgmatik, post #9

Sprobuj 512x384, IMO na amidze to super kompromis miedzy ostroscia obrazu a FPS:

https://www.youtube.com/watch?v=TCsrjN8-aKc

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2025 08:58:25 przez neoCDTV
1
[#11] Re: BlitzQuake 1.5 + BFG9060@100MHz + Firebird 1.1 + Voodoo 3

@neoCDTV, post #10

A to na pewno jest BlitzQuake a nie jakaś inna kompilacja? U mnie trochę inaczej to wygląda, w konsoli inne komendy, ustawienie innej rozdzielczości niż 640x480 albo 320x240 powoduje, że obraz nie jest na środku ekranu, obramowanie boleśnie miga raniąc oczy i dodatkowo pasek broni mi losowo znika i się pojawia.
[#12] Re: BlitzQuake 1.5 + BFG9060@100MHz + Firebird 1.1 + Voodoo 3

@bfgmatik, post #11

Puh nie pamietam, jak sie dogrzebie do amigi to sprawdze co tam mam, ale mam chyba jakas starsza wersje.
[#13] Re: BlitzQuake 1.5 + BFG9060@100MHz + Firebird 1.1 + Voodoo 3

@bfgmatik, post #1

W tym wątku na EAB można znaleźć inne wersje niż ta dostępna na Aminecie. Ja co prawda pod WinUAE + QuarkTex bawiłem się w podobny temat i okazało się, że któraś wersja z wskazanego wątku działa o wiele lepiej.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem