[#4]
Re: Rozdzielczości Aos 3.2
@rootspk,
post #1
Najlepsze rozwiązanie to karta turbo z kartą graficzną w jednym, dziś jest wiele opcji do wyboru np. v1200, icedrake, warp, pistorm/emu68, aca. I wszystko się mieści pod klapką bez kanapkowania.
Dzięki karcie graficznej (choć to chyba za duże słowo) możesz mieć "normalne" rozdzielczości nawet 1920x1080 i w większej głębi kolorow od 256 kolor do 32 bitów. W dodatku dzięki temu masz zawsze pełny chip ram do dyspozycji bo wtedy już w chip nie siedzi grafika tylko w fast. No i można normalny nowoczesny monitor podpiąć - stare gry będą widoczne przez standardowe wyjscie scart jak podłączysz tv lub stary monitor lub użyjesz jakiegoś konwertera/scandublera i możesz do tego samego nowego monitora podłączyć i przełączać sygnały przełącznikiem w razie potrzeby.
Przy braku karty graficznej można potestowac różne tryby, chyba większość znajdziesz w storage/monitors i trzeba je przekopiować do devs/monitors. I tam jest np. Double Pal czy coś takiego. Ale tu nie wiem czy na zwykłymi tv crt die to odpali.
Jak koledzy wspomnieli jest taki tryb z aminetu highgfx który daje fajnego dużego workbencha ale zabierze on nam sporo chip ram i nie będzie zbyt wielu kolorów im więcej tym więcej pamieci zeżre. Żeby się dobrze wyświetlał to chyba potrzebny jest jakis scandoubler np. Indivision, nie pamiętam czy zwykły converter scart/hdmi lub jakiś ossc tez działa.
Ostatnia aktualizacja: 17.10.2025 12:36:06 przez mateusz_s