[#1] elbox 1200/4 bateria?
Idę za ciosem i zakładam następny temat.
Mogę wsadzić do ami elboxa 1200/4. Karta ma niestety zupełnie zeżartą baterię. Szwędałem się po warsztatach elektronicznych i wszędzie słyszałem, że już takiej nie dostanę - nie dziwota.
Boję się, że jeśli nie pozbędę się baterii to kwas wypali mi dziurę w układzie (zrobiła się już gruba "skorupka" dookoła i parchy rozpełzły się po ścieżkach). Czy elbox będzie funkcjonował po wylutowaniu tejże baterii? Muszę wsadzić coś wzamian aby zamknąć obwód, czy po prostu zostawić puste miejsce? W sprawach elektroniki jestem raczej laikiem...
[#2] Re: elbox 1200/4 bateria?

@mon, post #1

Będzie działał bez, ale nie będziesz miał podtrzymania zegara. Możesz śmiało wylutować.

[#3] Re: elbox 1200/4 bateria?

@mon, post #1

Mysle, ze jest szansa na odratowanie RTC na tej karcie. Moznaby sprobowac wyciagnac z jakiejs starej grzybowej plyty podstawke pod baterie i sprobowac zalozyc ja na karte. Pozostaje zapytac, czy napiecia akumulatora i bateryjki sa chociaz podobne? Poddajmy ta wizje dyskusji... ;)

[#4] Re: elbox 1200/4 bateria?

@Lokaty, post #3

Myślałem nad tym - najlepszym wyjściem jest przylutowanie nowej baterii na kablach i umieszczenie jej w koszyczku gdzieś pod klawiaturą. Problemem jest znalezienie akumulatora zgodnego ze starym.

Teraz zastanawiam się raczej nad tym, czy karta będzie działać poprawnie - oczyściłem ją nieco i okazało się, ze kwas wżarł się dość głęboko. Mam nadzieję że kiedy już odpadł obwód nie został nigdzie przerwany.
Zobaczymy.



Ostatnia modyfikacja: 10.07.2008 22:31:48
[#5] Re: elbox 1200/4 bateria?

@mon, post #1

Podaj napięcie tego akumulatorka oraz jego pojemność. Popytam u siebie o te cudo.



Benedykt

[#6] Re: elbox 1200/4 bateria?

@mon, post #4

EE tam , pewnie jest 3,6 V - dajesz podstawkę pod baterię, CR 3V, odcinasz ładowanie i na rok-dwa masz spokój, a potem inwestujesz 7 zł w nową baterię :)

[#7] Re: elbox 1200/4 bateria?

@Benedykt Dziubałtowski, post #5