[#1] Suma kontrolna
Czy istnieje na dyskietkach amigi jakaś suma kontrolna, ponieważ gdy zmieniam dane z save disk w hex edytorze to pojawia się błąd. Czy można to przeforsować?
[#2] Re: Suma kontrolna

@zakary, post #1

To raczej program, który odczytuje stan gry z tego dysku sprawdza pewne wartości. W zapisie jakiej gry dłubiesz?

[#3] Re: Suma kontrolna

@mailman, post #2

SWOS 96/97 (www.sensiblesoccer.pl/)
Kod gry jest jakby spakowany, np. trzy bajty mogą być zapisane w dwóch. Widzę to po nazwiskach piłkarzy czytanych z hex ed., z którego wylatuje co któraś litera.

To mógłby być powód, ale save disk nie ma kompresji (nazwiska są w 100% pełne). Choćbym zmienił literkę w nazwisku to pojawia się error



Ostatnia modyfikacja: 27.07.2008 21:16:54
[#4] Re: Suma kontrolna

@zakary, post #3

Do edycji zapisu stanu gry w SWOS służą specjalne edytory.

Uruchamiasz grę używając WHDLoad?
[#5] Re: Suma kontrolna

@zakary, post #3

moze byc jakas prosta kontrola sumy w save'a . Dla przykladu jakis ulong z suma wartosci liter. Jednak najbardziej prawdopodobne, ze gra przy wczytywaniu porownuje ciag swoj, z ciagiem w save i na tej podstawie ustawia parametry graczy (te gwiazdki itp) .

[#6] Re: Suma kontrolna

@mailman, post #4

Prawdopodobnie taki edytor ma ograniczone możliwości modyfikacji. Chodzi mi o zmianę konkretnej cyferki w kodzie.
Do emulowania Amigi na PC służy już teraz specjalnie zbudowany do tego program na bazie WinUAE z WHD, ale save disk jest zapisywany w formacie .adf
[#7] Re: Suma kontrolna

@AmiChris, post #5

Jeśli istnieje taki "ulong" to nie wychodzi on dalej niż za save disk. Save disk zapisany jest klarownie i osobno każda wartość (nazwiska, parametry, cena, ...)



Ostatnia modyfikacja: 27.07.2008 22:40:54



Ostatnia modyfikacja: 27.07.2008 22:42:02
[#8] Re: Suma kontrolna

@zakary, post #7

Pamiętam, że w Dune 2, gdy się grzebało w zapisach gry, aby sobie podkręcić kasę trzeba było to zrobić w kilku miejscach. W przeciwnym wypadku albo próby odczytu kończyły się niepowodzeniem, albo nie uzyskiwało się zamierzonego efektu. Tutaj może być podobnie.

A co chcesz tam sobie poprawić? Te edytory naprawdę mają ogromne możliwości.

[#9] Re: Suma kontrolna

@zakary, post #3

Kod gry jest jakby spakowany

Cały SWOS jest spakowany ProPackiem Roba Northerna.

[#10] Re: Suma kontrolna

@mailman, post #8

Chcę dostać ofertę pracy od dowolnego klubu. Na wersji PC robi się to w minute przez podmienienie odpowiednich wartości. Na Ami też jest ta sama struktura pliku, ale jak już wspomniałem jest problem nawet ze zmianą jednej literki.
[#11] Re: Suma kontrolna

@mailman, post #9

tego nie wiedziałem
[#12] Re: Suma kontrolna

@zakary, post #10

Proponowałbym najpierw porównać strukturę plików zapisu. Uruchom wersję PC i wersję amigową z tymi samymi parametrami i od razu zrób zapis. Sprawdź czy jest chociaż jakiekolwiek podobieństwo w tych dwóch plikach. Według mnie takie detale jak zmiana jednego bajtu, który na coś tam może mieć wpływ powinna być taka sama, lecz równie dobrze może być całkowicie inna (jeżeli pliki wyglądają inaczej). Jak znajdę chwilę, to wieczorem się sam temu przyjrzę.

[#13] Re: Suma kontrolna

@zakary, post #11

Wątpię czy wersja PC korzysta z tego samego algorytmu. Z tego co pamiętam (ale pamięć może mnie mylić), wersja PC w ogóle nie jest spakowana.

[#14] Re: Suma kontrolna

@mailman, post #13

PC SWOS nie korzysta z tego samego algorytmu, nie jest spakowany, to po prostu jest "inna gra".
Żeby zapisać grę na Amiga SWOS potrzebna jest do tego sformatowana w grze czysta dyskietka. Na początek tej dyskietki SWOS nanosi własne dane, które zmieniają się po każdym nowym zapisie. Może to oznaczać że jest to owe zabezpieczenie.

Na PC SWOS każdy save jest osobnym plikiem nie wymagającym "ostemplowania" własnymi danymi.



Ostatnia modyfikacja: 28.07.2008 19:58:55
[#15] Re: Suma kontrolna

@zakary, post #14

Żeby zapisać grę na Amiga SWOS potrzebna jest do tego sformatowana w grze czysta dyskietka. Na początek tej dyskietki SWOS nanosi własne dane, które zmieniają się po każdym nowym zapisie.

Skąd masz takie informacje? Są całkowitą nieprawdą.

Na PC SWOS każdy save jest osobnym plikiem nie wymagającym "ostemplowania" własnymi danymi.

Na Amidze jest tak samo. Każdy zapis stanu gry to osobny plik.

Zaczynam podejrzewać, że ty chyba dokonujesz zapisu z poziomu emulatora, który zapisuje stan gry do pliku, który następnie transparentnie wrzuca do struktury pliku ADF. Próbujesz coś grzebać w pliku ADF (który jest obrazem dysku), a nie w pliku stanu zapisu (plik z rozszerzeniem .sav). Nic dziwnego, że zmieniając na przykład element obrazu nie należący do pliku otrzymujesz jakieś błędy.

[#16] Re: Suma kontrolna

@mailman, post #15

Nie mogę teraz odnieść się czy to jest całkowitą nieprawdą, ponieważ na obecnym komputerze nie mogę włączyć Amiga SWOS. Pisałem to z dawniejszych prób, na których zauważyłem, że ZANIM DOTRĘ do pierwszego niezależnego zapisu to widnieje tam wstęp zrobiony przy pierwszym formatowaniu przez swosa. To wzbudziło u mnie podejrzenie, czy tym długim wstępem nie jest suma kontrolna i właśnie szukam potwierdzenia tego.

Gdy zmienię jedną literkę w nazwisku w danym pliku .sav to ten jeden plik staje się uszkodzony. Gdy cofam zmianę to na powrót staje się wgrywalny. To prawda że grzebię bezpośrednio w obrazie adf, ale nie naruszam go.

Oczywiście że save disk posiada w sobie osobne pliki, tylko że one są na jednej dyskietce adf, dlatego ująłem to jako jeden plik.

Obraz save dysk powstały w emulatorze z WHD oraz powstały gdy SWOS wgrywa się w emulatorze w całości z dyskietek jest taki sam. Zapis w obu przypadkach włącza stację HD0 i nagrywa to bezpośrednio na wirtualną dyskietkę.
[#17] Re: Suma kontrolna

@zakary, post #16

Nie mogę teraz odnieść się czy to jest całkowitą nieprawdą, ponieważ na obecnym komputerze nie mogę włączyć Amiga SWOS. Pisałem to z dawniejszych prób, na których zauważyłem, że ZANIM DOTRĘ do pierwszego niezależnego zapisu to widnieje tam wstęp zrobiony przy pierwszym formatowaniu przez swosa. To wzbudziło u mnie podejrzenie, czy tym długim wstępem nie jest suma kontrolna i właśnie szukam potwierdzenia tego.

Gry Sensible Software posiadają własną funkcję formatowania dysków. W przypadku gry Cannon Fodder, która była NDOS była to czynność wskazana. Zapis dokonywany był też na dysku NDOS i faktycznie program musiał go najpierw sobie przygotować. W przypadku SWOS-a lub Sensible Golfa ta funkcja to czysta formalność, aby nadać dyskietce unikatową nazwę rozpoznawalną przez program oraz stworzyć odpowiedni plik katalogujący zapisy na dysku. Ten dysk to zwykły DOS i nie zawiera żadnego zabezpieczenia ani sumy kontrolnej. Można sobie tam nagrywać co się chce i dopóki nie zmieni się nazwy dysku i jest miejsce, zapisy będą dokonywane.

Gdy zmienię jedną literkę w nazwisku w danym pliku .sav to ten jeden plik staje się uszkodzony. Gdy cofam zmianę to na powrót staje się wgrywalny. To prawda że grzebię bezpośrednio w obrazie adf, ale nie naruszam go.

Nie masz pewności, że nie naruszasz go. Zrzuć pliki z ADF-a i dopiero w nich grzeb. Jeżdżenie bezpośrednio po strukturze ADF-a to kiepski pomysł.

[#18] Re: Suma kontrolna

@mailman, post #17

i chyba tak jest jak piszesz
[#19] Re: Suma kontrolna

@zakary, post #18

Jeśli ta dyskietka jest w formacie AmigaDOSu (OldFileSystem) to z pewnością tak jest, z 512-bajtowego sektora użyteczne dlas Ciebie jest 488 bajtów, reszta to suma kontrolna sektora. I teraz jak dłubiesz bezpośrednio w pliku ADF czy na "żywej dyskietce" to zmieniając jedną literkę nie zgadza się suma kontrolna dla tego sektora czyli błąd odczytu. Musisz zamontować ten obraz ADF i dłubać na pliku, wtedy zmieniając jedną literkę zmienisz też sumę kontrolną na właściwą (zadba o to system). W skrócie, edytuj nie edytorem dyskowym tylko edytorem hex takim jak np. Azap, chociaż Azap potrafi to i to. W Azap wybierz z menu "Open file" a nie "Open device".
[#20] Re: Suma kontrolna

@zakary, post #1

Sumę kontrolną naprawić może FIXDISK sprawdzając dany plik. Chyba że zmieniłeś header pliku to wtedy będzie zły adres i wyrzuci błąd - adres poza zasięgiem. Ja to naprawiałem DiskCraftem czasem gdy była pilna potrzeba odzyskania dyskietki... Wtedy musisz grzebać w strukturze dysku zmieniając dane bitów na nośniku... DiskCraft to umożliwia ale nie powinno to być konieczne gdy zmieniasz tylko nazwy gdyż dane są w innym miejscu sektora dyskietki. Kiedyś miałem kartkę z info jaki rodzaj sektora gdzie co ma... katalog, header pliku i ciąg danych... Pozdrawiam Rafał

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem