@Bagheera,
post #52
Ze świstaka wciąż mało ludzi korzysta, a wielu pewnie nie wie o jego istenieniu, ale co tu się dziwić, nie reklamował się w publicznej TV, jak alledrogo.
Tu problem jest inny - czasem tak bywa, że marka wchodzi do języka potocznego w zastępstwie nazwy przedmiotu i funkcjonuje jako automatyczne skojarzenie. Dla przykładu: chyba nikt nie mówi "umyć myjką ciśnieniową", każdy powie "umyć Karherem", tak jakby Karher był jedynym producentem tego rodzaju sprzętu. Nie mówi się "dać ogłoszenie do gazety takiej czy innej", praktycznie zawsze mówi się "do Anonsów". To samo stało się z Allegro - automatyczne i praktycznie jedyne skojarzenie w tym przypadku to: serwis aukcyjny = Allegro. Userzy samodzielnie wykreowali monopol. Słyszeliście, żeby ktoś kiedyś radził komuś "sprzedaj to czy tamto na Świstaku"? To nawet brzmiałoby dziwnie. W takich warunkach żadna konkurencja się nie przebije, choć paru próbowało. Pamiętacie OneTwoSold? Nawet na bilbordach się reklamowali. Adico nie podołało, chociaż weszli do gry w świetnym, zdawałoby się, momencie - w czasach wielkiego gniewu z powodu wprowadzenia opłat na Allegro. Świstak też nie ma szans.