[#1] CEd i chr(13)
Witam, chciałem się dowiedzieć, czy da się napisać jakiś skrypt, cokolwiek pod CygnusEditor'a by jednym klawiszem funkcyjnym - a najlepiej byłoby przy otwieraniu pliku - zmienić wszystkie znaki chr(13) na chr(10)? Napisałem sobie w tym celu program, który przerabia mi te znaki i otwiera w Cedzie, jednakże chciałbym "przecedzać" to o wiele szybciej właśnie. Najlepiej gdyby Ced od razu mi owe znaki "przerabiał". Mój własny program mógłbym prawdopodobnie tak przerobić (napisany pod BB2) i podciągnąć pod REXX, ale nie jestem programistyczną owcą za bardzo i nie doszedłem do tego, jak z linii komend dodać właśnie nazwę pliku. Po prostu otwiera mi się selektor i tam wybieram odpowiedni plik, który potem mogę nadpisać lub zapisać gdzieś indziej. Nie jest to wielkie utrudnienie ale przy na przykład codziennej konwersji około 5 plików jest to trochę nużące.

P.S. właśnie odkryłem, że mogę po prostu użyć Replace, wkleić znak chr(13) i zamienić go na "nic" ale to nadal babranie się z tym :).

Ostatnia modyfikacja: 14.11.2008 00:09:27
[#2] Re: CEd i chr(13)

@BagoZonde, post #1

...czy da się napisać jakiś skrypt, (...) a najlepiej byłoby przy otwieraniu pliku...

Menu
Global -> Macro definitions -> Define startup macro

w którym to makrze robisz Replace. Zanim zaczniesz tworzyć to makro, to skopiuj sobie znak, który chcesz zamieniać, do schowka (Clipboard).
[#3] Re: CEd i chr(13)

@APC74, post #2

Nie za bardzo rozumiem te makro, mokro.. Definiuję startup macro, zapodaję Replace, wklejam znak, daję search, potem zapytuje mnie CEd: Would you like the contents of this requester stored in the macro? Trochę nie rozumiem tego, ale daję Ok. Potem zapisuję to jako macro przy pomocy Save definitions.. Znów dostaję ten komunikat. Ale przy następnym uruchomieniu Ced'a i wczytaniu, nic się nie dzieje.

[#4] Re: CEd i chr(13)

@BagoZonde, post #3

Echem. Za instrukcją obsługi, trochę skrócę i przeredaguję - bo nie chce mi się przepisywać całości: