[#1] Wyciąganie .mod-ów z plików .adf
Jak w temacie; szukałem w internecie i nic na ten temat nie znalazłem. Proszę o pomoc.
[#2] Re: Wyciąganie .mod-ów z plików .adf

@Bombardier, post #1

A to jest bardzo proste.
Podmontowujesz obraz dyskietki (adf) jako wirtualna dyskietke i przegrywasz pliki .mod na dysk dowolnym filemanagerem.
[#3] Re: Wyciąganie .mod-ów z plików .adf

@Norbert, post #2

Jak to zrobić? Wcześniej otwierałem programem ADF Opus, jednakże raz działał, raz nie, na dodatek żadnych plików .mod nie znalazłem. Na próbę chciałbym wyciągnąć mod'a z adf'a Cannon Foddera (tak, wiem, linkow do moda w internecie jest mnostwo, jednakże nie chodzi mi tylko o tę grę - znalazłoby się jeszcze parę tytułów, których w internecie nie ma).
[#4] Re: Wyciąganie .mod-ów z plików .adf

@Bombardier, post #3

Bombardier napisał(a):

> Jak to zrobić? Wcześniej otwierałem programem ADF Opus,
> jednakże raz działał, raz nie,

Może dlatego, że raz miałeś obraz dyskietki DOSowej, a raz NDOS?

> na dodatek żadnych plików .mod nie znalazłem.

W taki razie ich nie ma i nie wyciągniesz ich z ADF.

[#5] Re: Wyciąganie .mod-ów z plików .adf

@Bombardier, post #1

Służą do tego tzw. rippery. To programy rezydentne, służące do poszukiwania w pamięci komputera plików określonego typu, pozostałych tam po uruchomieniu dema lub gry. Poszukaj na Aminecie.
[#6] Re: Wyciąganie .mod-ów z plików .adf

@Daclaw, post #5

Ripperem nie wyciągnie moda z ADF.
Może co najwyżej z pamięci, albo pliku z danymi wyciągniętego z ADF.

[#7] Re: Wyciąganie .mod-ów z plików .adf

@GumBoy, post #6

No tak, pisałem przecież, że "po uruchmieniu".
[#8] Re: Wyciąganie .mod-ów z plików .adf

@Bombardier, post #1

1. tak jak koledzy mowili, sa do tego programy typu ripper. na PC rzadza ripper 4.95 oraz multiripper. na ami wystarczy przeszukac google ze slowa typu amiga ripper i... ot pierwsza pozycja:
http://amigamusic.tripod.com/rippers.html
jednym z czolowych ripperow na Amige jest ProWizard jesli chodzi o skutecznosc.
mozesz spokojnie skanowac pliku ADF, bo ripper przeszukuje plik wedlug wzorca.
ripper takze obsluguje rozne packery, dzieki czemu nawet "spakowane/zakodowane" dane mozna wyciagnac.
poradzi sobie takze z dyskietkami NDOS.
mozesz takze skorzystac z rippera wbudowanego w UAE, ktory bazuje na ProWizardzie.
zapomnij o szukaniu plikow mod przez managera plikow, malo z ktora gra to sie uda;)
2. jest jedno naprawde ogromne archiwum na swiecie. zapewniam Cie ze znajdziesz tam wiecej niz 90% tego czego poszukujesz.
http://www.mirsoft.info/
3. nie wszystkie gry mialy muzyka w typowym formacie mod. bardzo wiele mialo swoje wlasne wynalazki. takie cuda znajdziesz na:
http://old.exotica.org.uk/
do odtwarzania DeliTrakker, zas na PC DeliPlayer.

kiedys tez mialem ta zajawke.

powodzenia! =)



Ostatnia modyfikacja: 14.12.2008 07:15:23
[#9] Re: Wyciąganie .mod-ów z plików .adf

@Daclaw, post #7

Nie zawsze trzeba uruchamiać. ProWizard bardzo ładnie z plików rippuje. Tylko kolega chciał prosto z ADF najwyraźniej, a tak się nie da.

[#10] Re: Wyciąganie .mod-ów z plików .adf

@GumBoy, post #9

Hm, moglibyście mi pomóc, w jaki sposób wyciągnąć takiego .moda?
Znalazłem też Fast Module Extractor, tyle że z tego co widzę, trzeba podać nazwę pliku. Skąd mam ją znać? Byłbym wdzięczny, jakby ktoś napisał jakiś poradnik, jak dokładnie sobie z tym poradzić. Przyda sie zapewne dla innych "amigowych wyjadaczy".
[#11] Re: Wyciąganie .mod-ów z plików .adf

@Bombardier, post #1


Polecam ripowanie emulatorem WinFellow. Odpowiednia opcja ripowania z pamięci RAM i pliku ADF jest w menu "debug".
[#12] Re: Wyciąganie .mod-ów z plików .adf

@Bombardier, post #10

Spójrz proszę na odpowiedż oznaczoną numerem 8 masz tam wszystko jak na dłoni podane. ;]

[#13] Re: Wyciąganie .mod-ów z plików .adf

@GumBoy, post #9

Jeżeli ADF nie jest spakowany (bodajże ADZ są spakowane), to nie ma problemu spróbować ADF przeskanować. Ja tak kilka razy robiłem i w większości przypadków to się sprawdza. Chyba że np. gra ma moduły spakowane własnym packerem.

Edit: polecam do tego Exotic Ripper. Jest to chyba najbardziej rozbudowany ripper dostępny na Amigę. Właśnie nim wielokrotnie "wyrypałem" moduły z image dysku. Wystarczy go po prostu wczytać jak zwykły plik.

Edit 2: spróbuj także po prostu poszukać muzyki z konkretnej aplikacji na odpowiednich stronach, np Exotica.



Ostatnia modyfikacja: 14.12.2008 14:22:26
[#14] Re: Wyciąganie .mod-ów z plików .adf

@Solo Kazuki, post #13

Solo Kazuki napisał(a):

> Jeżeli ADF nie jest spakowany (bodajże ADZ są spakowane), to
> nie ma problemu spróbować ADF przeskanować. Ja tak kilka razy
> robiłem i w większości przypadków to się sprawdza.

Jeśli gra (a tym samym obraz jej dysku w ADF) posiada muzykę w postaci pliku .mod umieszczonego w zwyczajny sposób na nośniku, to nie jest to żadne rippowanie, tylko skopiowanie pliku.

[#15] Re: Wyciąganie .mod-ów z plików .adf

@GumBoy, post #14

Jeżeli używasz rippera przeszukującego plik pod kątem charakterystycznych dla modułu danych, to można nim przejechać obraz dyskietki i ten moduł znajdzie. Nieistotne, czy jest on oddzielnym plikiem, czy ukryty jest w danych na dysku NDOS.

[#16] Re: Wyciąganie .mod-ów z plików .adf

@Grzegorz Kraszewski, post #15

Prościej jest zamontować obraz ADF i plik skopiować najzwyczajniej. Przynajmniej w przypadku zwykłych dosowych obrazów.

[#17] Re: Wyciąganie .mod-ów z plików .adf

@GumBoy, post #16

Oczywiście, że prościej. Ale DOS-owe ADF-y, w których modki są oddzielnymi plikami, to rzadkość.

[#18] Re: Wyciąganie .mod-ów z plików .adf

@Grzegorz Kraszewski, post #17

Niemniej jednak warto sprawdzić. Przy odpowiednio skonfigurowanym systemie to kilka sekund.

Swoją drogą będę musiał sprawdzić ProWizarda, czy tak samo jak znalazł mi moda w pliku z różnymi danymi z gry, znajdzie go bezpośrednio w ADFie.

[#19] Re: Wyciąganie .mod-ów z plików .adf

@GumBoy, post #18

Polecam 'Jack The Ripper' i wspomnianego wczesniej exotic rippera.

[#20] Re: Wyciąganie .mod-ów z plików .adf

@GumBoy, post #6

Ripperem nie wyciągnie moda z ADF.
Może co najwyżej z pamięci, albo pliku z danymi wyciągniętego z ADF.


I tak, i nie. Jeżeli modek jest w na dysku w formie niespakowanej, to wystarczy do rippera wczytać całego ADF i wówczas ripper go znajdzie. Tyle, że to nadal niejako przeszukiwanie pamięci ;)

[#21] Re: Wyciąganie .mod-ów z plików .adf

@Bombardier, post #3

Na próbę chciałbym wyciągnąć mod'a z adf'a Cannon Foddera

To akurat jest możliwe tylko że:

1. Z racji, że Cannon Fodder jest zapisany na dyskach w formacie NDOS, trzeba wiedzieć czego szukać i jak. Musisz wyciągnąć z dysku wszystkie pliki, które zaczynają się od nagłówka RNC, a następnie je odpakować (ProPack). Wśród nich znajdziesz pliki z modułami, grafiką (oczywiście w surowej postaci, którą trzeba sobie przekonwercić).

2. W Cannon Fodder modki to nie są popularne Protrackery, lecz format Vector Dean. Szukasz dwóch plików, a nie jednego. Jeden to instrumenty modułu, drugi jego struktura. Odsłuchać tego można na Amidze wykorzystując EaglePlayera i właściwą wtyczkę lub na PC Deliplayerem.

[#22] Re: Wyciąganie .mod-ów z plików .adf

@mailman, post #21

Super, dziękuję, jesteście świetni. Dalej już poradzę sobie sam, zgodnie z tym co napisaliście.
[#23] Re: Wyciąganie .mod-ów z plików .adf

@Bombardier, post #1

Bombardier napisał(a):

> Jak w temacie; szukałem w internecie i nic na ten temat nie
> znalazłem. Proszę o pomoc.

kolega powinien poczytać co to jest mod i adf na początek.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem