[#1] Taśma sygnałowa
Witam
Mam pytanko odnośnie tego kabelka:

http://www.allegro.pl/item725895533_tasma_sygnalowa_amiga_600_1200.html

Czy jak zacisnę kolejne złącze 44 pinowe w odległości powiedzmy ~30cm od złącza wpinanego w płytę to czy będę mógł korzystać z np. z 2 łączy 44 pin, lub 1 złącze 44 pinowe i 1 złącze 40 pinowe? Nie znam się na tym tak dobrze ale na chłopski rozum powinno działać. Pewno ktoś się zapyta po co takie kombinacje? Chciałem aby ten kabel był uniwersalny, tak aby można było podpiąć wewnątrz adapter IDE-CF(mam przejście odpowiednie z żeńskiego na męskie) oraz CD-ROM slim(MINI IDE 44piny), a także w razie czego mieć możliwość, po odłączeniu CD-SLIM, podpięcia czegoś na złącze 40 pin(twardziel, nagrywarkę, etc), które to będzie a zewnątrz Amigi.

Tomek

Ostatnia modyfikacja: 02.09.2009 20:30:38
[#2] Re: Taśma sygnałowa

@Tomski, post #1

Ale w sensie, że o co chodzi? Chcesz czwarte gniazdko na tej taśmie zaciskać? I to na taśmie 2,5" chcesz zacisnąć gniazdko 3,5"? Niby się da, ale druty w taśmie 44 żyłowej są znacznie cieńsze od tych z taśmy 40 żyłowej a co za tym idzie szpilki w gniazdach są przystosowane do różnych średnic kabla - od razu narażasz się na problemy z niełączącym gniazdem. A gdy zaczniesz przyginać szpilki to okaże się, że przegiąłeś i gniazdko po zaciśnięciu przetnie ci taśmę.

Wydaje mi się, że najprościej byłoby kupić przelotkę do podłączenia dysku 3,5" do kontrolera 2,5" (udało mi się jakiś czas temu kupić nówkę, nieśmigankę za całe 3 zeta na Allegro) i w razie potrzeby za jej pomocą podpinać napędy 3,5" do tej taśmy.

Ostatnia modyfikacja: 02.09.2009 20:39:15
[#3] Re: Taśma sygnałowa

@APC74, post #2

Skoro na aukcji jest nabite to jakoś to działa.
Jednak faktycznie efekty 'domowych przeróbek' mogą być inne od zamierzonych. Jeśli jesteś dobry 'w te klocki' rób sam. Jesli nie kup taśmę 40 pin o przelotki + zasilanie do 44 lub taśmę 44pin i przelotki na 40 - mniej kłopotów.