[#1] Poradźcie, proszę
Się mi odłożyło trochę zaskórniaków, no i wychodzi na to, że na początku stycznia będę mógł sobie pozwolić na "dosprzętowienie się".
Początkowo brałem pod uwagę zakup A4000 albo A3000 dobrze rozbudowanych. Doszedłem jednak do wniosku, że moja 1200 spokojnie zaspokaja miłość do Klasyka.
Zatem pora na coś nowego. I tu mam dylemat - Pegaz, Samanta, Efika? Doprawdy, pojęcia nie mam, co wybrać.
Doradzicie?
Zaznaczam, że nie jestem informatykiem/programistą. Potrzebuję sprzętu wygodnego w obsłudze, ciekawego, dającego dużo frajdy i w miarę możności kompatybilnego tyle o ile z softem z Klasyka.

Z szacunkiem
Des
Ps. Klasyka z PPC i kartą GFX nie biorę pod uwagę. Miałem, pokombinowałem trochę, rozczarowałem się, sprzedałem.
Pps. moje preferencje/zainteresowania widać w sygnaturce.

Ostatnia modyfikacja: 28.11.2009 14:30:14
[#2] Re: Poradźcie, proszę

@Des, post #1

Jeżeli coś pod MOSa, to polecam maca mini (najlepiej z 64 MB VRAM, ale 32 MB sprawdzą się tez bardzo dobrze - ja mam własnie 32 MB).
Ciekawym wyborem może też być Pegasos II jako jedyna maszyna na której uruchomisz Morphosa i OS4.
Nie polecam za to Efiki (głównie dlatego, że niewiele droższy mini daje pełnię mozliwości i radosci uzywania Morphosa, w miejsce ćwierci tego na Efice).
[#3] Re: Poradźcie, proszę

@Des, post #1

To ja odpowiem z punktu widzenia użytkownika Efiki:

1. wygoda w obsłudze - no, w sumie tak (ale pamiętaj, że w Efi jest tylko USB 1.1)
2. "ciekawość" - sprzęt w sumie ciekawy, ale jeśli zaprzęgniesz go do "czegoś więcej" to uświadomi Ci boleśnie swoje ograniczenia (głownie ilość RAMu i marny transfer z HD i USB)
3. frajda z użytkowania - jest, czemu by nie. Tylko patrz punkt 1 i 2 :)
4. stopień kompatybilności z klasykiem w sumie mnie zadowala (chociaż PPaint działa z drobnymi "zgrzytami" które mnie irytują). Programów, które wymieniłeś w stopce odpalić nie próbowałem, więc na ich temat się nie wypowiem.

[#4] Re: Poradźcie, proszę

@Des, post #1