[#1] FPSy na Zorro II
Ciekawi mnie kwestia czy ktoś katował amigowe FPS na dowolnej karcie gfx wpiętej w Zorro II? Zdaje sobie sprawę, że transfer na ZII jest tragiczny, ale jednocześnie zastanawiam się czy takie gierce w roździałce 320x200(240) chodziły znośnie? Np. Gloom, Nemac IV, Quake, Doom, ABKGII?

[#2] Re: FPSy na Zorro II

@radzik, post #1

W teorii nie powinno być źle - przepustowość Zorro II to ok. 2,5MB/s. Licząc 25 klatek przy 320x256 przy 8 bitach wychodzi jakieś niecałe 2MB - powinno mniej więcej tyle być w rzeczywistości. Pozostaje kwestia samej karty (która raczej powinna "wydolić", bo nawet AGA przy takich parametrach wyświetla obraz w miarę płynnie) oraz procesora. W praktyce nie widziałem jak to działa (niech się wypowie ktoś, kto miał praktyczne boje z takim sprzętem), ale kiedyś znajomy mi opowiadał, że Doom na 040 z jakąś kartą Picasso na ZII działał bardzo dobrze (dla procesora odpada liczenie chunky2planar...)

[#3] Re: FPSy na Zorro II

@gorzyga, post #2

Właśnie teoretycznie powinno działać. Notabene gdzieś słyszałem, że najwięcej z Zorro II można wyciągnąć na karcie Picasso IV 3,5 MB/s.

[#4] Re: FPSy na Zorro II

@gorzyga, post #2

Porty gier z PC jak DOOM działały lepiej na GFX niż na kościach AGA.
W przypadku gier pisanych na AGA i potem przerabianych na GFX tak różowo nie było.

Pozdrawiam
[#5] Re: FPSy na Zorro II

@radzik, post #1

Szalenstwa niema. Zauwazylem przyrost kilku FPS w DOOMie na 030/50 + Z2/PiccoloSD64 w porownaniu do AGA.

[#6] Re: FPSy na Zorro II

@radzik, post #1

Ja z CV64 3D wolalem grac w dooma/heretica na telwizorze w NTSC. Ale znosnie gralo sie w Descenta nawet lekko akcelerowanego. Payback to juz byla porazka na karcie, przy 16 mb fastu wywalal zawsze brak pamieci, a w palu i ntsc chodzil nawet znosnie na mojej 040.

[#7] Re: FPSy na Zorro II

@Koyot1222, post #6

Pamięci mogło brakować z racji, że ekran otwarty na karcie gfx używa fast ramu, a 16 MB to trochę mało jest.
A bawił się ktoś w Napalm i Exodusa w roździałce 640x480? Gdzieś słyszałem, że Napal ponoć nawet znośnie działał, natomiast Exodus już nie...

[#8] Re: FPSy na Zorro II

@reactor, post #5

reactor napisał(a):

> Szalenstwa niema. Zauwazylem przyrost kilku FPS w DOOMie na
> 030/50 + Z2/PiccoloSD64 w porownaniu do AGA.

A jakie rozdzielczości i odświeżania ekranu oferuje maksymalnie Piccolo SD64?

[#9] Re: FPSy na Zorro II

@lord_spider, post #8

Wedlug jakiegos zrodla w internecie: 1600×1280×8, 1280×1024×16, 1024×768×24. Nie mam teraz fizycznej mozliwosci sprawdzenia karty.
Odnosnnie tematu: do DOOMa oczywicie uzywam 320x240x8.

[#10] Re: FPSy na Zorro II

@radzik, post #7

Napalm, na mojej 040/40 16 mb fast ZII CV64 3D w 640x480 chodzil plynnie, wiadac bylo duzo obszaru. Problem tylko byl taki ze chdzil z 1/3 predkosci. Wiec gralo sie bardzo wooooooollllllnnnnoooooo, moze dla niektorych zaleta ale dla mnie sprawa byla niegrywalna. 320x200 ok, ale malo widac bylo i pixele wieksze niz na telwizorze.
Exodus to samo, chyba nawet jeszcze wooollllniiieeej chodzil, pomimo ze plynnie.

[#11] Re: FPSy na Zorro II

@Koyot1222, post #10

Większa ilość FASTu nie pomagała.
Podobno dało się grać w tej rozdzielności na GFX pracującej w Zorro3.
Może to ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć ?


Pozdrawiam
[#12] Re: FPSy na Zorro II

@RadoslawF, post #11

Na Bvision i 060 było słabo. Scrolling bardzo kulał.
[#13] Re: FPSy na Zorro II

@MisOr, post #12

Czyli wszystkie gry, które teoretycznie pisano pod min. karty gfx nie działały z nimi poprawnie nawet na BVision? Na ZII to jeszcze rozumiem, ale, żeby na szybszych transferach to nie chodziło to jest to skandal przecież.

[#14] Re: FPSy na Zorro II

@radzik, post #13

radzik napisał(a):

> Czyli wszystkie gry, które teoretycznie pisano pod min. karty
> gfx nie działały z nimi poprawnie nawet na BVision?

A znasz jakąś grę pisaną pod miniumum kartę GFX w czasach świetności Amigi ?
Poza jednym wyjątkiem robiącym jako pokazówka dla konkretnej karty wszystko było pisane pod natywne układy graficzne i tylko czasami umożliwiało wybranie karty GFX zamiast tych kości.
W tamtych czasach jedyne gry chodzące lepiej na kartach GFX to były porty gier z PC, najczęściej FPP.


Pozdrawiam
[#15] Re: FPSy na Zorro II

@radzik, post #13

To wina transferu z/do karty. Pod amithlonem Napalm był super płynny. Poza tym na tym konfigu (060 i BV) grę ukończyłem także tragedii nie było ... Niemniej jednak odpalając cokolwiek w rozdzielczości 640x480 lub większej było słabiutko ...
[#16] Re: FPSy na Zorro II

@Koyot1222, post #10

Moze w trybie Fast Zorro II byloby lepiej ? Mam takie sloty ale chwilowo nie mam karty gfx



Ostatnia modyfikacja: 24.01.2010 13:48:49
[#17] Re: FPSy na Zorro II

@MisOr, post #15

A jak sadzisz, pod A4000 na karcie na Z3 mogloby byc lepiej?

[#18] Re: FPSy na Zorro II

@PrzemasIII, post #16

W przypadku BVision to na pewno nie jest wina ZII. :) Po prostu widać programiści albo nie umieli, albo nie mieli sprzętu do napisania tych gier porządnie.
Pod Amithlonem/WinUAE to wszystko chodzi ładnie, ale to przeceiż jest co najmniej 1000x szybsze od najszybszej Ami.
A Fast Zorro II to chyba tylko CyberVision 3D z DCE obsługiwało.

[#19] Re: FPSy na Zorro II

@radzik, post #18

Racja tylko MK II z DCE ...

[#20] Re: FPSy na Zorro II

@RadoslawF, post #14

Gdzies kiedys w internecie widzialem strone na ktorej byly tabelki z FPS-ami w kilku grach na roznych konfiguracjach. Niepamietam niestety jaka to strona. Sadzialem ze to amigaextreme.com, ale webarchive.org nie pokazuje tego co pamietam.

[#21] Re: FPSy na Zorro II

@reactor, post #17

Sam nie miałem więc pewności nie mam ... Ale myślę, że mniej więcej to samo ...
[#22] Re: FPSy na Zorro II

@MisOr, post #21

Szkoda ze jeszcze nikt nie pokusil sie by zrobic takie zestawienie - rozne konfiguracje, kilka gier i wyniki predkosci, potem to w tabelke i na stale gdzies na podstronie na PPA umiescic.

[#23] Re: FPSy na Zorro II

@reactor, post #17

Jeśli mogę coś dodać to na karcie CVPPC z CSPPC 060 śmiga jak diabli Napalm.
Próbowałem też jak jeszcze miałem CV64 i też ładnie chodziło.

Najlepiej jednak działa na Mosie 1.4.5 na A4000. Chodzi wręcz za szybko :D

[#24] Re: FPSy na Zorro II

@reactor, post #22

A jest jakiś program na klasyka który potrafi zmierzyć ilość klatek ?
I czy warto liczy klatki na sekundę czy może lepiej na minutę ?



Pozdrawiam
[#25] Re: FPSy na Zorro II

@RadoslawF, post #24

Amigowe doomy mozna urochmic z parametrem -fps, dzieki ktoremu mozna zobaczyc aktualna liczbe klatek na sekunde. Nie wiem jeszcze jak ustawic zeby srednia wyliczal i na przyklad zrzucal do logu

[#26] Re: FPSy na Zorro II

@reactor, post #25

W Quake jest trochę łatwiej, jak się otworzy konsolę (klawisz tylda), to wpisując komendę "timerefresh" zrobi obrót postaci wokół własnej osi i zliczy średnią ilość klatek. Pamiętam, że tak testowałem różne modyfikacje sprzętu i systemu w Amidze.



Ostatnia modyfikacja: 24.01.2010 16:39:59
[#27] Re: FPSy na Zorro II

@Sir_Lucas, post #23

Chodził to on ładnie faktycznie i nawet szybko - tylko scroll się ciął.
[#28] Re: FPSy na Zorro II

@MisOr, post #27

Jak już postawię swoją A2000 na gotowo to z chęcią potestuję co i jak działa, ciekawość mnie zżera. ;)

[#29] Re: FPSy na Zorro II

@radzik, post #28

Swego czasu,po padzie BVizji zakupiłem Kartę Domino 1MB,a potem od kumpla (Hi Mokry) Piccolo 2MB co by wykorzystać służące do zasilania kompa sloty Zorro II.Generalnie na BlizzPPC 603e/210MHz i 040/33MHz grałem we wszystko co było,w większości w porty PPC.Już nie pamiętam dokładnie w jakiej rozdziałce,ale chyba 320x240.Dużo lepiej się grało na Piccolo,karta było ze dwa razy szybsza niż Domino który był "adapterem" pecetowej kart ISA.

[#30] Re: FPSy na Zorro II

@waldiamiga, post #29

Tak na szybko zainstalowałem Napalm na mojej A2000 z Picasso II+ i Blizzardem 2040. W roździałce 640x480x8 bit troszkę skaczą animacje, ale nawet się da grać.
Natomiast Exodus wywala się twierdząc, że ma za mało CHIPu... dziwne, skoro odpalam go na gfx. ;)

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem