[#1] do wyprobowania: porty sdl/gl 68k
dla zainteresowanych postanowilem wyreleasowac powoli pare rzeczy ktore dzialaja mi na tzw "klasyku" z karta graficzna, na poczatek blockout2

http://aminet.net/game/think/Blockout2.lha

na "klasyku" konieczne jest sprzetowe 3d. wyprobowalem pod medkiem i voodoo3. mozna tez odpalic pod uae uzywajac wazp3d.

pozdro
wawa
[#2] Re: do wyprobowania: porty sdl/gl 68k

@wawrzon, post #1

Nie działa pod moim WinUAE. SnoopDos.log



Ostatnia modyfikacja: 07.12.2010 19:34:57
[#3] Re: do wyprobowania: porty sdl/gl 68k

@APC74, post #2

nie bardzo dokladnie widze na czym to moze polegac. ixemul library zdaje sie odpala jak nalezy, podaje jednak link strony z aktualna wersja:
http://amiga.sourceforge.net/
pozatym masz ustawione uae.audio ale tryby muzyczne nie wiadomo czemu sa toccaty, wiec system szuka toccata.library ktorej nie znajduje. pewnie przeniosles setup na zywca ze swojej amigi bez dopasowania ustawien? sprawdz to, audio powinno byc na trzecim kanale ahi. musisz je wlaczyc w menu ustawien programu jak odpali.



Ostatnia modyfikacja: 07.12.2010 22:22:28
[#4] Re: do wyprobowania: porty sdl/gl 68k

@wawrzon, post #1

Troche wolno dziala ale to nie problem przynajmniej na poczatku rozgrywki.
Wiekszy problem widze w tym ze podczas rozgrywki nie widac zadnego tekstu mowiacego o ilosci punktow lub ktory jest obecnie level itp.
[#5] Re: do wyprobowania: porty sdl/gl 68k

@Phibrizzo, post #4

jaki jest twoj setup? probowalem bardziej zoptymalizowac ten port ale nie widze w tym momencie co moznaby jeszcze zrobic. moim zdaniem jest to na krawedzi grywalnosci na klasyku. powinno udac sie podkrecic jeszcze troche stormmese. idealnie byloby jakby ktos spatchowal warp3d na radeony, to moznaby uzywac wiekszych textur w hardwerze. ale nie bardzo to widze.

co reszty to gra jest jaka jest, nie bede jej przeprogramowywal, nie mam czasu i doswiadczenia. moze nastepne porty bardziej dogodza.
[#6] Re: do wyprobowania: porty sdl/gl 68k

@wawrzon, post #5

nastepny port prawie gotowy. gra podobnie jak poprzednia nieco wolna na klasyku ale da sie grac. na uae oczywiscie bez problemu. zreszta zrobiona przez gosci ktorzy i na amige tez programowali. mam tylko u mnie crash przy zakanczaniu programu, inaczej juz bym wypuscil. crash niegrozny chyba, ale jest. czy moze ktos zweryfikowac?
wymagania podobne: 040/060 i 3d.

http://www.daten-transport.de/?id=uNKA6GcuyBKc
[#7] Re: do wyprobowania: porty sdl/gl 68k

@wawrzon, post #6

tu jeszcze raz poprzednia gra juz bez zaleznosci od 3d i 060, trudno mi powiedziec jaka powinna byc minimalna konfiguracja, jednak nie mniej chyba niz 040.

pozatym jako dodatek jeszcze jedna perelka.

http://www.daten-transport.de/?id=FASx7AEYy7C2

czy moze ktos to wyprobowac na klasyku i podac mi czy sie da grac?
wymagana karta graficzna 16bit minimum 800x600.



Ostatnia modyfikacja: 22.12.2010 00:30:48
[#8] Re: do wyprobowania: porty sdl/gl 68k

@wawrzon, post #7

na swiezo-blobwars68k:
http://www.daten-transport.de/?id=bumNaW89Dkwm

nie ma zainteresowanych? moze nie to forum?
[#9] Re: do wyprobowania: porty sdl/gl 68k

@wawrzon, post #8

Mało kto już ma klasyka z kartą 3D. Wiekszość ma tylko AGA do starych gier lub pecety z PPC ;)
Pobawie się twoimi linkami, momento. :)
[#10] Re: do wyprobowania: porty sdl/gl 68k

@wawrzon, post #8

jednak czlowiek jest produktywny ;-]
sproboj cos popchnac na 060 AGA

[#11] Re: do wyprobowania: porty sdl/gl 68k

@wawrzon, post #8

http://www.daten-transport.de/?id=uNKA6GcuyBKc


Wszystko zaciągnąłem pod pc (na IB się nie da) oprócz tego linka.
Wrzucę ftepem do Ami i jak coś się odpali, to wrzucę wideo na youtube.
[#12] Re: do wyprobowania: porty sdl/gl 68k

@Andrzej Drozd, post #9

ostatnie programy powinny odpalic na kazdej amidze z 60020+ i karta graficzna ktora daje 16bitow w svga. 3d nie jest konieczne. jednak spodziewam sie ze jako tako chodzic to bedzie tylko pod 040/060. poswiecilem w ty momencie optamizacje na korzysc wiekszego grona odbiorcow i chcialbym sie dowiedziec czy to nie byl blad.
[#13] Re: do wyprobowania: porty sdl/gl 68k

@HOŁDYS, post #10

niestety obecna implementacja sdl na 68k nie daje takiej mozliwosci. choc teoretycznie jest to mozliwe, jak wskazuje port scummvm (nie probowalem). obawiam sie jednak ze nawet ta czesc aplikacji sdl ktore daja sie odpalic na klasyku w akceptowalnych ramach poszlaby wtedy na kolana, a uae nie potrzebuje agi.
[#14] Re: do wyprobowania: porty sdl/gl 68k

@wawrzon, post #12

Wszystkie trzy otwierają okno na ekranie WB (1024x768x16).
Starfighter pokazuje w oknie ładny wir lub galaktykę i to wszystko, no może poza obciążaniem procesora.
Blob pokazuje pasek ładowania czy generowania czegoś i wiesza się zanim dojdzie do końca.
Pig uruchamia się, widać platformówkę i tu otwiera na górze ekranu shella i wyświetla komunikaty, pograć nie dało.

Konfig na którym testowałem to A1200, 060/50MHz + 128MB Fast, CV64/3D.
Plika zasysałem przy pomocy IBrowse, nie doczytałem że nie da się.


Pozdrawiam
[#15] Re: do wyprobowania: porty sdl/gl 68k

@RadoslawF, post #14

pig jest juz poprawiony.
ogolnie a zwlaszcza co do pozostalych dwoch trzeba wykazac troche cierpliwosci, starfighter powinien wkrotce wskrollowac text, naciskajac spacje mozna przejsc dalej do menu (znowu troche czekania), nawigacja kursorami i spacja. mysle ze podobnie jest z blobwars, ten wskaznik postepu posuwa sie skokowo, choc mozliwe ze 4mb vramu moze nie wystarczyc. moglbym ewentualnie zaproponowac do testowania wersje ktora grafike laduje do pamieci systemowej a nie do karty graficznej.
[#16] Re: do wyprobowania: porty sdl/gl 68k

@wawrzon, post #15

no wiec poprawiona wersje swini wrzucilem na aminet. powinna byc niebawem dostepna. gra ma amigowo/arkadowy charakter i jest szybka ale jest tez niestety bardzo krotka. to raczej demko.
z obydwoma pozostalymi poczekam na dalsze rezultaty. nie mam bowiem w tym momencie dostepu do sprzetu.
na razie nastepny port w robocie.



Ostatnia modyfikacja: 22.12.2010 23:06:48
[#17] Re: do wyprobowania: porty sdl/gl 68k

@wawrzon, post #16

A więc tak. Odpaliłem na 040/40 i BVision.

Starfighter nie działa płynnie, BlockOut też nie, Blobwars się zawiesza (czegoś mu brakuje), po skoku do RTS odpala plansze wyjścia.
Pig jest w pełni grywalny - 18/19 FPS.

Zrobiłem z "ręki" filmik, jak to działa. Coś tam mniej więcej widać. :)

http://www.youtube.com/user/Drozdzik76#p/a/u/0/X46sa_kw9UA
[#18] Re: do wyprobowania: porty sdl/gl 68k

@Andrzej Drozd, post #17

wiec blockout jest ociezaly.
starfighter natomiast powinien dzialac lepiej, u mnie chodzil na 060/voodoo tak ze 12 fps, u ciebie i czterech nie ma. moze to kwestia 040, choc kompilowalem tak zeby dac mu fory. postaram sie wrzucic jeszcze inna wersje dla porownania.
natomiast co do blobs to dieki wielkie, u mnie gra chodzi bo mam wylaczony dzwiek, fakt ze paker marudzil ze czegos nie znalazl. musze to poprawic.

no i jeszcze jedno: czy masz na pewno ustawiony 16bitowy workbench? jakiego sterownika uzywasz? cgx 3/4? sproboj w grze, w opcjach menu wrzucic na fullscreen, co wtedy?



Ostatnia modyfikacja: 22.12.2010 23:44:50
[#19] Re: do wyprobowania: porty sdl/gl 68k

@wawrzon, post #18

update blobwars

http://www.daten-transport.de/?id=VyD7HpWuUYku

skompilowane dla 060 powinno pojsc na 040, upgrade na wersje 1.17, dane powinny byc tym razem kompletne, rzeczywiscie brakowalo plikow dzwieku. mimo to radze dzwiek trzymac wylaczony, tak tez ustawilem na poczatek, o czym poprzednio zapomnialem, pewnie dlatego tak zwalnialo. bylo troche klopotu z optymalizacja, gra sie walila albo nie dzialala jak nalezy ale teraz opwinno byc ok.



Ostatnia modyfikacja: 23.12.2010 02:14:17
[#20] Re: do wyprobowania: porty sdl/gl 68k

@wawrzon, post #19

Po świątecznym wyckendzie odpalę swojego klasyka i zobaczę . Dzięki za motywacje do jego odpalenia :)



Ostatnia modyfikacja: 23.12.2010 18:13:09
[#21] Re: do wyprobowania: porty sdl/gl 68k

@wawrzon, post #18

Kolejny filimk (Starfighter i Blobwars).

http://www.youtube.com/watch?v=MepG7HO4bqA


Starfightera odpaliłem na pełnym ekranie i działa podobnie. Blobwars mi sie odpalił. Następnie dałem "space" i już nic więcej się nie pojawiło (czekałem 5 min. na jakiś efekt).

WB mam w 16 bitach. Monitor mi się już przestarzał i nie do końca dopełnia któryś ze składników RGB, stąd mało czerwieni na filmiku. Musiałbym załączyć go na 2 dni i codziennie używać, wtedy będzie ok. Stary grat się "rozgrzeje". Niestety więcej czasu przebywam teraz na drugiej Ami z AGA i niestety PC (dłubie w muzyce i wideo :) ).

CGX mam w wersji 4.

PS. Wszystkie trzy systemy, czyli AOS3.1, AOS4 Classic i MOS PUP) mam przygotowane do debugu i Sashimi, poniewaz kiedyś testowałem AmiGG dla MiniQ. Jakby co to mogę robić logi.



Ostatnia modyfikacja: 23.12.2010 21:57:55
[#22] Re: do wyprobowania: porty sdl/gl 68k

@Andrzej Drozd, post #21

oto dwie binarki blobwars osobno dla 060 i 040
http://www.daten-transport.de/ansicht.php?id=ZgNedJuXZe6G
moze to cos da.
w przygotowaniu dwa nastepne tytuly tej samej firmy, jeden juz odpala drugi jeszcze nie calkiem. oby sie to jakos do stanu grywalnosci dalo doprowadzic..

@ad: co do debugu nie spodziewam sie hitow, ale odpal muforce, to wlasciwie nic nie spowalnia, ja to mam caly czas "on".



Ostatnia modyfikacja: 24.12.2010 04:17:05
[#23] Re: do wyprobowania: porty sdl/gl 68k

@wawrzon, post #22

Odpaliłem wersje 040 i sytuacja jest podobna. Po naciśnięciu spacji już nic się nie dzieje. System jest zamrożony (można przesuwać tylko oknami, ale nie można ich zamknąć). Zajętość procesora to 100%.

Załączyłem wcześniej muforce i zrobiłem log za pomocą Sashimi.

depth 16 hidden depth 16
Pixel Format 5
Pixel Format 5
Pixel Format 5
bits per pixel 16 ok
screen depth 16
window depth 16
Pixel Format 5
Pixel Format 5
Pixel Format 5
bit 16 byte / Pixel 2 render buffer addr 45768D54
surface depth of SDL_VideoSurface 16
Using no Shadowsurface
[#24] Re: do wyprobowania: porty sdl/gl 68k

@wawrzon, post #1

Jak na procesorze 040 i karcie graficznej (ZII) działają gry SDL?
Mam na myśli gry Ltris+ oraz Primate Plunge.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem