[#1] A1200 a sprawa RAMu
Witam
Bardzo proszę o podpowiedź w sprawie gier i pamięci:
posiadam A1200 HD (dysk podmieniłem na czytnik z karta CF 2GB SanDisk Ultra II) zainstalowany Workbench 3.1, używam Amiga Explorer + kabel do transmisji danych z PC.
Po wgraniu systemu i załadowaniu AExplorera oraz MagicMenu 2.3 zostaje mi około 1,5MB graphic mem (niestety walczę jeszcze z naprawą karty Elbox 1200/4 dlatego other mem mam 0)
Większość gier (z wyjątkiem Pinball Dreams, Street Hassle i jeszcze kilku innych) pokazuje komunikat iż mam za mało pamięci (mowa o Mortal Kombat 1, 2, Pinball Illusions AGA, Pinball Fantasies AGA) - więcej jest gier które nie chcą się uruchomić (pokazując komunikat Can't allocate ExpMem - pinball fantasies aga) niż gier które działają.
czy do tych gier wymagane jest rozszerzenie pamięci?
Przecież np. MK1 działa na amigach 500 z 1mb ramu to czemu nie chce się uruchomić na A1200 z 2mb?
coś źle robię? czy przez to, że w tle pracuje workbench potrzeba więcej pamięci?
Pozdrawiam



Ostatnia modyfikacja: 17.06.2011 12:04:57
[#2] Re: A1200 a sprawa RAMu

@cj grass, post #1

czy do tych gier wymagane jest rozszerzenie pamięci?

jesli uruchamiasz je z pakietu WHDLOAD to wymagaja wiecej pamieci do zaladowania image dyskietek do RAMu

Mortal Kombat byl takze w wersji 2 MB .. po zaladowaniu systemu masz troche mniej..

mozesz pograc na razie z dyskietek lub sprobowac wylaczyc opcje preload w ikonie gry opcje bierze sie w "(" ... ")"

[#3] Re: A1200 a sprawa RAMu

@HOŁDYS, post #2

lub sprobowac wylaczyc opcje preload w ikonie gry opcje bierze sie w "(" ... ")"

nie rozumiem, mogę poprosić o dokładniejsze wyjaśnienie... dopiero wdrażam się w świat Amigi ;)
Zaczynam rozumieć działanie WHDLoad (faktycznie owe gry używają tego softu) dlatego może brakować mu pamięci...
[#4] Re: A1200 a sprawa RAMu

@cj grass, post #3

wejdz w katalog gry .. kliknj w ikone a potem prawym przyciskiem z menu info
potem w CommandTool czy jakos tak poszuakj opcji PRELOAD ..zaznacz ja nawiasami i zapisz


efekt bedziesz mial taki ze gra jak bedzie sie doczytywac bedzie rwala muzyka czarny ekran i inne nie mile sytuacje ale wtedy gra sie odpali



Ostatnia modyfikacja: 17.06.2011 12:14:34
[#5] Re: A1200 a sprawa RAMu

@HOŁDYS, post #4

dziękuję! działa :) dziwi mnie tylko objaw ze 3 razy pokazuje się logo amiga, potem 3 razy midway pressents... no ale działa :)
[#6] Re: A1200 a sprawa RAMu

@cj grass, post #5

to jest wlasnie efekt doczytywania sie .. jak miales 4 dyskietki w RAMie dostep do nich byl bardzo szybki i nie musial na chwile wylaczac WHDLOAD zeby doczytac kolejnej porcji danych ..

[#7] Re: A1200 a sprawa RAMu

@HOŁDYS, post #6

pomogło w przypadku mk1 ale np pinball fantasies aga nawet z nawiasami nie chce ruszyć - Can't allocate ExpMen - muszę naprawić elboxa... a jeżeli nie da się go naprawić to zakupić bo bez pamięci troszkę słabo...
[#8] Re: A1200 a sprawa RAMu

@cj grass, post #7

A Jakie masz inne tam opcje bez nawiasow ? moze trzeba cos jeszcze powylaczac a moze Pinbal AGA wymaga pelnych 2 MB (sproboj odpalic ami bez sekwencj statrowej ustawic stos tyle co trzeba i uruchomic salve'a z palucha)



Ostatnia modyfikacja: 17.06.2011 13:09:15
[#9] Re: A1200 a sprawa RAMu

@cj grass, post #7

Pinball Fantasies AGA wymaga pewnie 2MB pamięci, więc jak masz gołą A1200 bez Fast RAMu i do tego część pamięci zajmuje Workbench to nie pograsz.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem