kategoria: A1200
[#1] Problem z Warp3D + Bvision
Mam problem z prawidłowym ustawianiem Warp3D dla BVISION i procka PPC. Na 68K dema z warp3d działają.

BlitzQuakeWos sypie czymś takim.

http://imageshack.us/photo/my-images/843/quakeqj.jpg/

Dema gearsppc z pakietu dem warpa3d wieszają się.

Poustawiałem pliki w envarc tak jak to opisanie na stronie pekdara.

Może ktoś coś poradzi?



Benedykt Dziubałtowski

[#2] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@Benedykt Dziubałtowski, post #1

Może zmienne dla WarpUP są żle ustawione,można je ustawić WOSPrefs jest na Aminecie,albo w systemie,jeśli masz 3.9.

[#3] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@Grisza, post #2

Mam os 3.9. Wypróbowałem chyba wszystkie możliwe ustawienia ale glquake nie chce odpalić. Cały czas wyskakuje ten komunikat.


Benedykt Dziubałtowski

[#4] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@Benedykt Dziubałtowski, post #1

Możliwe, że w menuPPC masz źle ustawioną pamięć dla PPC > Free Config.

[#5] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@Benedykt Dziubałtowski, post #1

http://aminet.net/search?query=bppcfix

btw. dla BlizKicka jest modul.

[#6] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #4

mam ustawione 60ns. Zmieniałem na 70ns dawałem freeconfig i zmieniałem ustawienia ale to nci nie dało. Skolman. Ty masz chyba PPC+BVISION. Możesz wlepić swoje ustawiania z envarc:ppc ?


Benedykt Dziubałtowski

[#7] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@Benedykt Dziubałtowski, post #6

Env-Archive/PowerPC

alertfile
CON:0/20/400/200/WarpOS - System Message/AUTO/CLOSE/WAIT/INACTIVE

crashfile
CON:0/20/400/300/WarpOS - PowerPC Exception/AUTO/CLOSE/WAIT/INACTIVE

debug 0
earlyterm 0
force 1
gfxaddr $E0000000
hidewarning 0
memprot 1
nopatch 1
noppc 0
seginfo 100
terminator 0

[#8] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #7

Warp3d działa. Payback 640x480 hardware działa. Ale Quake się sypie. Więc to jest wina BlitzQuake a nie samego warp3d.........



Benedykt Dziubałtowski

[#9] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@Benedykt Dziubałtowski, post #8

"Warp3d działa." 68k i PPC, czy dalej tylko 68k?



Ostatnia modyfikacja: 04.10.2011 00:00:39
[#10] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #9

Tak. Grałem w payback wos. Dema z warp3d działają zarówno dla 68k jak i PPC. W oknie i fullscrenie.

Andrzej Drozd tez wywołał identyczny błąd w blitzquake taki jak mój. Ale jemu pomógł reset komputera i blitzquake ruszył.



Benedykt Dziubałtowski

[#11] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@Benedykt Dziubałtowski, post #10

w jakiej dokładnie wersji masz WarpUP?

[#12] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #11

5.1


Benedykt Dziubałtowski

[#13] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@Benedykt Dziubałtowski, post #6

mi najlepiej i najstabilniej wszystko działa na no pre read i write waitstate.

[#14] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@Benedykt Dziubałtowski, post #1

BlitzQuake dziala tylko na VooDoo, natomiast GLQuake wymaga ustawienia sporego stosu (polecam 10000000). Moze byc tak, ze pliki do Quakea sa uszkodone, wiec i to sprawdz.



Ostatnia modyfikacja: 04.10.2011 09:37:45
[#15] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@Lokaty, post #14

Jesteś smerfnie pewny? Andrzej Drozd odpalał blitzQuake na bvision. Patrzę na aminet i widzę, że GLQuake jest tylko na mosa i os4. Jest gdzieś wersja na 3.9? Pliki z kłejka mam dobre. Działa mi zarówno port clickomu jak i quake wos awinquake itp itd.



Benedykt Dziubałtowski

[#16] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@Benedykt Dziubałtowski, post #15

Jestem dosc mocno przekonany, ze BlitzQuake wymaga 3dfx'a w wersji 68k na 100%, natomiast kompilacja na PPC na 99% (dokumentacja, ktora jest na aminecie jest dosc niejasna, dlatego nie pisze, ze na 100%). Kiedys "walczylem" z blitzquakem na moim zestawie i poleglem. Byc moze rzecz w tym, ze moglem jakies parametry przeoczyc, ale wywalanie wosa, ew. guru dosc skutecznie odstraszyly mnie od tego portu. GLQuake za to byl stabilny, wiec go uzywalem. Jeszcze jedna sprawa. Jezeli chcesz odpalac ta gre na wspomaganiu sprzetowym to raczej bedzie potrzebna wieksza ilosc ramu. Testuj od najnizszych rozdzielczosci tj. 320x240 i idz w gore od tego zakresu. Zobaczymy rezultaty. Jezeli Andrzej moze niech zapoda wielkosc jego portu. Moze ma tylko w nazwie blitz? ... ;)
Pozdro!

[#17] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@Lokaty, post #16

Nie mam teraz Drozda pod ręką :)

Lokaty to wiedz jakiego poru GL użyć dla os 3.9??



Bendykt Dziubałtowski

[#18] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@Benedykt Dziubałtowski, post #17

Wiesz, prosze: www.soft3dev.net/games/glquakewos_beta10.lha
A tu masz info: www.soft3dev.net/pages/glquake_e.php
Wrazie problemow sie zglos! HOWGH!!! ;)

[#19] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@Lokaty, post #18

Dokładnie to samo znalazłem jakąś godzinę temu. Odpala się ale po około 4 sekundach wiesza się. Komunikat ten sam co w blitz quake. Niestety zwiększenie stosu ani użycie opcji AHI nie pomiga.


Benedykt Dziubałtowski

[#20] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@Lokaty, post #16

http://aminet.net/search?query=gl+quake

Pod tym linkiem wyświetla się BlitzQauke_wos. Głowy teraz nie dam że mam tą wersję Quake. Stos mam 500000, gre odpalam w 640x480.
Może problemem jest stos TCP/IP? I dlatego otrzymałem pozdrowienia od Sama Jordana?
Po resecie Quake ruszył od razu. Stosu TCP/IP nie odpalam z s-s. Miami odpalam ręcznie. Jutro zobaczę jak to z tym jest.
[#21] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@Benedykt Dziubałtowski, post #19

Szczerze Benedykcie, wyglada mi to na niedostateczne zasilanie/slabe chlodzenie. Zestaw A1k2+BPPC+BV jest strasznie wymagajaca konstrukcja. Przy tym sprzecie uzytkownik z reguly ma cos do grzebania. Moze zaczne od zapytania, czy na BV masz jakis radiator, ew. dobry przeplyw powietrza. Czy masz podlaczone dodatkowe zrodlo w gniazdo zasialania stacji dyskietek na plycie ami? Nie wyglada mi to na problem programowy. Gra w takiej sytuacji by sie poprostu nie odpalila (czyli reakcja bylby jakis "sromony zwis" ;) ). Reakcja na zbyt maly stos na moim sprzecie zawsze rownal sie wywaleniem WOSa wiec to wykluczam. Musimy wykluczyc kolejno przyczyne poprzez widoczne skutki. Czekam na info...

EDIT:
Czy przed uruchomieniem gry masz wolne minimum 32 mega (najlepiej w jednym kawalku)?
Proponuje jeszcze przetestowanie powerpc.library z linka: sun.hasenbraten.de/~frank/projects/



Ostatnia modyfikacja: 05.10.2011 12:00:05
[#22] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@Lokaty, post #21

Raczej to nie jest problem sprzętowy. Payback działa mi dobrze ze wspomaganiem 3d bvision. Zasilanie też jest ok. Prąd leci przez zorro II. radiatora na Bvision nie mam ale na całość cały czas wieje wentylator pokojowy 40wat ( puki se nie zorganizuje porządnego chłodzenia ).


Benedykt Dziubałtowski

[#23] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@Lokaty, post #21

Mam wolne 40 mega przed uruchomieniem gry.


Przed chwilą odpaliłem blitz quake 68k. Działa ze sprzętowym wspomaganiem Bvision. Czyli jednak Twoja teoria, że działa to tylko na voodoo chyba nie jest słuszna.

Działa oczywiście tragicznie wolno no ale jest wspomaganie 3d.


Benedykt Dziubałtowski

[#24] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@Benedykt Dziubałtowski, post #23

I bardzo dobrze, ze ja obaliles. :)
Nie probowalem kompilacji dla 68k, wiec w blad wprowadza dokumentacja. Ale nie wazne. Problemu w tym momencie szukalbym w MiniGL. Masz zainstalowane to: hyperion-entertainment.biz/index.php?option=com_registration&view=files&parent=29&Itemid=63 ??
Proponuje jeszcze posprawdzanie wersji bibliotek z W3D oraz WOSa (tutaj masz instalki: download.haage-partner.de/Amiga/WarpUP/)
Szczegolnie interesuja mnie wersje bibliotek z warp3d.library oraz libs/warp3d, porwnaj to z zawartoscia podanego archiwum, a w razie niezgodnosci wersji poprostu podmien na nowsze)
A OS3.9 z BB1 i BB2? Jak wyglada twoj s-s? Jak wyglada konfiguracja WarpUP (terminatory itd, itp.)? W szczegolnosci zwroc uwage na biblioteki dla PowerPC. Tyle narazie moge pomoc. Jak mi cos do glowy wpadnie to sie odezwe...

EDIT
Jeszcze update CyberGraphX jest wazny - sprawdz to: aminet.net/package/driver/video/CyberGraphX_4.3rc6



Ostatnia modyfikacja: 05.10.2011 14:02:56
[#25] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@Lokaty, post #24

Lokaty. Ja nic nie obalałem :) Napisałem, że ODPALIŁEM :)


Wracając do tematu. Używam tego warpa 3d

http://aminet.net/package/driver/video/Warp3D-4.2a


warpup mam tego:

http://aminet.net/package/biz/haage/WarpUP_V40

z tą poprawką:

http://aminet.net/package/biz/haage/WarpUP_V51Upd

Pobierałem tego warpa hyperionu ale archiwum jest uszkodzone. Nie mogę go rozpakować Ani pod Amigą Ani pc. Config mam dokładnie taki sam jak u Andrzeja Drozda.


Benedykt Dziubałtowski

[#26] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@Lokaty, post #16

Dobra, ustaliłem problem z Quake na moim sprzęcie. Quake wiesza WOSa gdy jest odpalony MiamiDX.
Z MiamiDX działa mi natomiast internetowy Quake World.
Być może u Benedykta pomoże wyłączenie AmiTCP (albo co tam jest, chyba Genesis), który ładuje się na AOS3.9 tuż po starcie systemu.

No i przydałoby się ustalić dlaczego GLQuakeWOS zawiesza WOSa gdy załączony jest stos TC/IP.
[#27] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@Benedykt Dziubałtowski, post #25

Benedykt jak narazie skutki mi nic nie mowia i juz niewiele moge pomoc, ale skutrczne moze okazac sie odpalenie SnoopDosa w tle (o ile ci wczesniej system nie wybucha w powietrze... ;) ). Przejrzymy log i zobaczymy co dolega...
A i jeszcze jedno. Czy masz ustawiony tryb w ktorym chcesz odpalic gre? A moze sprobowac odpalic Quake w oknie?



Ostatnia modyfikacja: 05.10.2011 17:57:45
[#28] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@Lokaty, post #27

Jeśli coś mogę dodać,to u mnie pod 3.9 Warp 3D żle instalował biblioteki dla PPC działało tylko 68k musiałem szukać i kopiować ręcznie i potem wszystko hulało.

[#29] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@Grisza, post #28

Możesz to dokładniej opisać?

Benedykt Dziubałtowski

[#30] Re: Problem z Warp3D + Bvision

@Benedykt Dziubałtowski, post #29

Benedykcie sprawdż katalogi GFXdrives i HWdrives no i libs Warp3D,może coś tam jest namiąchane.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem