[#1] SDL+OpenGL dla AmigaOS4
Orientuje się ktoś czy pod AmigaOS4 z poziomu SDL można używać OpenGL. Jeżeli tak to jaka implemetacja GL to jest? Hyperionowe MiniGL czy coś innego?

Pytam, bo chciałbym się dowiedzieć czy ewentualne zrobienie wersji dla AmigaOS4 czegoś co powstaje pod SDL+OpenGL (MorphOS) będzie wymagało większych przeróbek czy pójdzie gładko jak na każdą inną platformę na poziomie. :)

[#2] Re: SDL+OpenGL dla AmigaOS4

@MDW, post #1

sdl jest tylko linkowalny jesli chodzi o opengl to moze sciagnij z os4depot biblioteke minigl.library i sprawdz jakie funckje obsluguje - obsluguje mniej niz tinygl ale moze wystarczy.

[#3] Re: SDL+OpenGL dla AmigaOS4

@rzookol, post #2

Z ograniczeniami MiniGL sobie poradzę. Jeszcze za czasów czystoamigowych grzebałem w MiniGL i zdaję sobie sprawę z jego ograniczeń. Chodzi mi tylko o to czy otwierając ekran/okno za pośrednictwem SDL będę mógł w nim używać tego MiniGL i czy będę mógł obdługiwać mysz, klawiaturę z poziomu SDL, a rysować wszystko przy pomocy funkcji MiniGL.

Na razie teoretyzuję. Po prostu uważam, że jak się da małym kosztem to należy programy przenosić między amigowymi platformami. Kto jak nie my sami nam pomoże. :) Nie chciałbym się za bardzo zajmować ewentualnymi portami ale jednak jak skończę to co robię to chciałbym przenieść na różne platformy. Z MorphOS i Windows dam sobie radę. Nad AmigaOS3 pomyślę. Jeżeli SDL AmigaOS4 ma OpenGL to na pewno się zrobi, a jak nie ma to tak samo pomyślę jak nad AmigaOS3. Ale oczywiście najwyższy priorytet ma MorphOS i na tym piszę.



Ostatnia modyfikacja: 03.01.08 10:05
[#4] Re: SDL+OpenGL dla AmigaOS4

@MDW, post #3

Po prostu uważam, że jak się da małym kosztem to należy programy przenosić między amigowymi platformami. Kto jak nie my sami nam pomoże.


Normalnie nikt, TAK rozsadnie. tu od dawna nie pisal. ;) fajnie by bylo jakby inni podchwycili.
[#5] Re: SDL+OpenGL dla AmigaOS4

@DRACOX, post #4

To tylko słowa więc jeszcze nie ma o czym mówić. Ale dziękuję bardzo - to miłe. :)

Poza tym to co robię to nic wielkiego. Ot taka sobie gra 3D, którą po cichu planuję zrobić na bardzo wiele platform różniących się bardzo od siebie możliwościami. Zaczynam od wersji dla Pegasosa z MorphOS, bo to sprawia mi największą przyjemność. Jak na tej platformie będzie mi wszystko grało i działało to przeniosę na Windows (SDL+OpenGL), bo tam łatwiej jest znaleźć kogoś do grafiki 2D/3D. :) Nie zaangażuję nikogo do robienia grafiki/dźwięku do momentu gdy gra będzie działała. Tej zasady się trzymam od pewnego czasu, bo już za dużo razy mi nie wypaliło i potem głupio mi było wobec tych, którzy coś zaczęli robić. :( Jak ryzykować to samemu. Potem spróbuję AmigaOS3 (więc i może 4). Być może bardzo ograniczoną wersję 3D ze specjalnie robioną grafiką się zrobi też na telefony z Java2ME. Ale tego nie jestem pewien. Te wersje teoretycznie jestem w stanie zrobić (prawie) sam. Jeżeli ktoś chciałby się pobawić w portowanie tego na cokolwiek innego (MacOS Classic i X, różne Linuxy, SymbianOS) to na pewno pomogę jak tylko będę umiał. Sam mogę jeszcze ewentualnie spróbować zrobić wersje pod Symbiana i jakieś PocketPC oraz wersję dla XBox360 (pod C# i XNA jak w końcu go kupię i wykupię członkostwo w CreatorsClub). Jednak z pewnych względów wersja pod Symbiana i PocketPC możliwa byłaby tylko jeżeli gra miałaby skończyć jako komercja, a to jest mało prawdopodobne, bo robię to dla przyjemności. :)

Ale to są tylko plany jakich było milion i będzie jeszcze więcej. :) Na razie piszę sobie różne przydatne klasy, które zagwarantują mi względną przenośność tego wszystkiego na systemy i API, które do tej pory miałem (nie)przyjemność poznać. Najwyższy priorytet ma wersja MorphOS i ją chciałbym skończyć za wszelka cenę, bo po prostu mam na to ochotę. :)

[#6] Re: SDL+OpenGL dla AmigaOS4

@DRACOX, post #4

przeciez większość pisze multiplatformowo

[#7] Re: SDL+OpenGL dla AmigaOS4

@rzookol, post #6

Zwłaszcza jak się używa czystego C/C++ z SDL i OpenGL. Wtedy multiplatformowość prawie sama wychodzi. :)

Chodzi tylko o ochotę. Obóz ludzi piszących dla AmigaOS4 raczej nieczęsto zauważa MorphOS. Jednak mnie to mało obchodzi i jeżeli tylko coś uda mi się skończyć i będę w stanie przenieść to na AmigaOS 3/4 to na pewno to zrobię. Nie mam przed tym żadnych oporów.

[#8] Re: SDL+OpenGL dla AmigaOS4

@MDW, post #7

nie no, aż tak źle nie jest, dwa duże programy ze środowiska os4 czyli Ibrowse2.4 oraz Wookiechat są albo w wersjach mosowych jak Wookie albo zawierają mosowe biblioteki jak ibrowse. Cieszy też fakt, że w wersji dla klasyków os4 posiada mui z gradientami co faktycznie podnosi jakość i odwróci deweloperów od przechodzenia na totalnie nieprzenośne reaction

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem