kategoria: Kontrolery
[#1] Pinout joystick'a
Witam!
Mam zasadnicze pytanie. Czy Joye do Amigi mają 2 buttony czy tylko jeden... BO w wyprowadzeniu gniazda jest button 1 i button 2, ale w grach z tego co zauważyłem nie ma różnicy, który przycisk na joyu wcisnę. To w końcu jak to jest podpięte? :)
[#2] Re: Pinout joystick'a

@pokulan, post #1

Są gry, które korzystają z dwóch przycisków, np. Turrican II. Oczywiście sam Joy musi poprawnie obsługiwać dwa przyciski (nie wystarczy mieć 2 fizycznych).
[#3] Re: Pinout joystick'a

@pokulan, post #1

BO w wyprowadzeniu gniazda jest button 1 i button 2, ale w grach z tego co zauważyłem nie ma różnicy, który przycisk na joyu wcisnę.


Po prostu większość gier tak obsługuje te przyciski -> wsadzają je do jednego worka. Wszystko zależy od kodu gry.
[#4] Re: Pinout joystick'a

@pokulan, post #1

Przetestuj sobie Turricana, ta gra obsługuje 2 fire.
[#5] Re: Pinout joystick'a

@pokulan, post #1

Mortal Kombat 2 też można ustawić na obsługę 2 przycisków (w menu).

Aporos pinoutu link

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2017 18:23:40 przez pong777
[#6] Re: Pinout joystick'a

@perinoid, post #2

a to dobrze wiedzieć bo strugam sobie przełącznik mysz ps2/joy na atmelu i w programie obsłużyłem tylko jeden fire
[#7] Re: Pinout joystick'a

@Stoopi, post #4

Mortal, Turrican... ludzie, takich gier jest sporo (dzięki WHDLoad liczba ta nadal rośnie)! Lista jest tutaj.
[#8] Re: Pinout joystick'a

@pokulan, post #1

Według mnie to tak link

Bez problemu 3 buttony udźwignie. Większa ilość przycisków to trzeba obadać jak to jest robione w padzie do cd32.
[#9] Re: Pinout joystick'a

@pokulan, post #1

Niektóre joye mają oba przyciski podpięte jako fire 1 - gdy masz dwa niezależne, to na ten drugi przeważnie albo nie reagują, albo robią coś innego.
[#10] Re: Pinout joystick'a

@pokulan, post #1

Czyli hmm...
Jak będę sklejał własnego joya, to dać 2 buttony oddzielne czy jeden pod Buuton 1? Obejdzie się w grach bez drugiego przycisku?
[#11] Re: Pinout joystick'a

@asman, post #8

Myślę, że bez problemu można użyć praktycznie nieograniczonej ilości przycisków. Na pinach 5 i 9 podłącza się potencjometry (wg linka), wystarczy zwierać te piny przez dzielniki rezystorowe do +5 oraz masy i mamy symulację wychyłu potencjometra. Teraz trzeba tylko w grze/programie (o ile takowe tworzymu ;)) zaimplementować, że dana wartość na pinie 5 lub 9 robi to i tamto i mamy przycisków jak "mrówków" :)

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2017 22:44:39 przez panti1801
[#12] Re: Pinout joystick'a

@panti1801, post #11

A to nie jest przypadkiem cyfra? Bo te gniazda chyba nie są analogowe, żeby czytać napięcie na złączach
[#13] Re: Pinout joystick'a

@pokulan, post #12

Są tez analogowe.
[#14] Re: Pinout joystick'a

@pokulan, post #10

Jak będę sklejał własnego joya, to dać 2 buttony oddzielne czy jeden pod Button 1?


Wszystko zależy od ciebie, ja osobiście bym dał, bo...

Obejdzie się w grach bez drugiego przycisku?


...w niektórych grach się co prawda obejdzie, ale w niektórych musisz mieć jakiś dodatkowy przycisk. Np w R-Type wystrzeliwanie modułu to [SPACE] albo drugi przycisk.
[#15] Re: Pinout joystick'a

@Solo Kazuki, post #14

Dobra, dziena!
Czyli jednak dla świętego spokoju zamontuje 2 i z głowy. :D
[#16] Re: Pinout joystick'a

@asman, post #8

W padzie od CD32 jest rejestr przesuwny, w trybie pada CD32, port joysticka staje się jednokierunkowym synchronicznym interfejsem szeregowym.

Więcej w tym źródełku.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem