@Mq,
post #13
A500 z 512KB slow i 512KB chip to najpopularniejsza i najbardziej kompatybilna konfiguracja do klasycznych gier i dem OCS/ECS. Większość ciekawych tytułów zostało poprawionych aby działać prawidłowo na 1MB chip - po premierze A500+ i A600 niektórzy wydawcy robili reedycje, albo crackerzy poprawiali zgodność.
Amigę kupiłem żeby mieć pełną, sprzętową zgodność. Gdyby zadowalała mnie tylko zgodność z praktycznego punktu widzenia, to zadowoliłbym się WinUAE.
Dlatego chciałbym mieć przełącznik. Można używać sztuczek - wyłączać pamięć programem Degrader, przemapować chip jako slow itd., ale to nie są rozwiązania idealne.
Rzeczy, z którymi spotkałem się osobiście - demo "State of the Art" (istnieje poprawiona wersja, ale oryginalna nie działa na 1MB chip), gra "Dragons of Flame".
Przypuszczam że jest tego o wiele więcej...
Do czego mi 1MB chip? Wiele gier korzysta z takiego dobrodziejstwa i daje dodatkowe efekty / muzykę itd. Układy specjalizowane Amigi mają bezpośredni dostęp do pamięci chip, a do pamięci slow dostęp ma tylko procesor. Pamięć chip jest dużo użyteczniejsza.
Dlatego mam nadzieję, że ktoś wie jakich _dokładnie_ przełączników użyć.