[#1] Dlaczego dodają gazu?
Zawsze mnie to zastanawiało, choć nie jestem kierowcą. Dlaczego jeśli jest światło pomarańczowe (zmiana z zielonego na czerwone) to większość kierowców zamiast się zatrzymać to dodaje gazu (czyt. przyspiesza), nawet przed przejściem dla pieszych, etc. Czy może to tylko w Polsce tak mamy? (pytam bo nie jestem "światowy" ;)

[#2] Re: Dlaczego dodają gazu?

@grxmrx, post #1

Kidyś był taki odcinek "Kiepskiego" w którym wszyscy do wszystkiego się spieszyli. Nikt nie wiedział dlaczego i po co, po prostu sie spieszyli (oprócz Ferdka :) )
To jest taki "wyścig szczurów" jak to jeden mój kolega nazywa.

[#3] Re: Dlaczego dodają gazu?

@grxmrx, post #1

Wszystko zależy od odległości do skrzyżowania w jakiej jesteś. Jeżeli nie jesteś w stanie wyhamować lub nagłe hamowanie w celu zatrzymania się na właśnie zmieniające się światło czerwone mogłoby stworzyć zagrożenie ruchu, jest nawet wskazane przyspieszyć. Wszystko zależy od sytuacji, ale masz rację - w większości przypadków kierowcy dodają gazu :D
[#4] Re: Dlaczego dodają gazu?

@mailman, post #3

Vogle zasada jest - widzisz zielone - dodaj gazu, bo zaraz sie moze zmienic:P
A jak juz jest pomaranczowe to tym bardziej pocisnij :D
[#5] Re: Dlaczego dodają gazu?

@grxmrx, post #1

Za niskie kary, za niskie kary i jeszcze raz za niskie kary. Każdy pieprzy - w każdym razie przeważająca większość - że nie mógł by już zahamować. A g***o prawda! Są poprostu NIEKARALNI za takie zachowania! Zwróćcie na jedno uwagę: np. w Niemczech NIKT (!!!) nie przyśpieszy jak jest żółte, NIKT nie przejedzie na pasach gdy dochodzi do nich pieszy i NIKT nie przekroczy 50km/h w mieście! Czemu? Bo mu dop*****lą taki mandat, że się nauczy.
Kary, kary i jeszcze raz kary! Za głupotę i brak wyobraźni - TRZEBA KARAĆ. Inne metody nie skutkują.
---------- Przykład? -------------
Proszę - sż już trzy:
1. obowiązkowe jeżdzenie w pasach (Nauczlyli się? Nauczyli!)
2. obowiązkowe jeżdżenie na światłach jesień-zima (Nauczlyli się? Nauczyli!)