[#1] Doom3 - pozytywne zaskoczenie
Mialem ostatnio okazje troche pograc, a bardziej poobserwowac (jak ktos gra) w Dooma 3. Gra byla odpalona na pececie, niepamietam z jakim prockiem, ale taktowanym 2800 + sredniej klasy karta graficzna. Ze wzgledu na niezbyt mocny proc (czy niezbyt, to pojecie wzgledne, poniewaz to chyba odpowiednik G4 1000 MHz (?)), gra byla odpalona w 640x480 i zmniejszonymi nieco detalami. Na oko (tak mniej-wiecej) miejscami szarpala jak np. Quake 2 na A1200 + 603/210 MHz + BVision w rozdzialce 512x384, czyli pelny komfort gry, choc "przy wysokich sufitach", gdy poszarpalo, czasami "gubilo sie myszke".
No, ale ja nie o tym. Nie chodzi tez o to ze gra ma dobra i realistyczna grafike (choc jest tam duzo mankamentow).

Do tej pory bylem przekonany ze bedzie to kolejny typowy Quake, tylko ze z dobra grafika, w ktorym trzeba wymordowac wszystko co sie rusza...

Gra jednak posiada fabule, duza interaktywnosc, mase wstawek (liczonych w czasie rzeczywistym) w ktorych bohater rozmawia z roznymi postaciami. "Osamplowana" jest polskimi lektorami, pozatym wszystko jest w jezyku polskim. Klimatycznie przypomina Alien (np. ten znany z PSXa), poniewaz akcja dzieje sie na Marsie w bazie kolonizacyjnej/wojskowej. Jednak glownym elementem ktory wprowadza dreszczyk emocji, jest jakis eksperyment z silami zla wywolany przez negatywnych bohaterow, przez co wieksza czesc ludzi opanowala jakas psychoza i zachowuja sie jak typowe zombie (mozliwe ze juz nie zyja). Jest mrocznie, naszczescie kontakt radiowy z dowodztwem i pozostalymi czlonkami ktorych nie opanowaly sily zla dodaje otuchy, mimo ze samotnie przemierzamy korytarze aby dolaczyc do grupy...Tak wyglada poczatek.

Duza grywalnosc i klimat. Co o tym myslicie?

PS. Ale sie rozpisalem :)
[#2] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@Andrzej Drozd, post #1

Jest już nawet demo modyfikacji dzięki której można zobaczyć jak wyglądać będzie Quake 2 na DOOM 3 engine. Pomoże ono w oczekiwaniu na najnowszego Quake 4 ;). Testowe demo modyfikacji można pobrać tutaj.

[#3] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@Andrzej Drozd, post #1

Duza grywalnosc i klimat ?? Gra jest do bólu liniowa..mozna sie "nauczyc" tej gry na pamiec :).Naprawde trzeba miec duzo samozaparcia zeby ja skonczyc ( ja wymieklem na ostatnim bossie ).Grafika jest ladna ale strasznie ciemna,czyli wybor: albo latarka albo giwera.Skoro grales w rozdzialce 640x480 na procku 2800 to chyba na strasznie kulawej karcie graficznej.U mnie na Athlonie 2,2 Ghz (3200+) i GeForce 6600 GT w rozdzialce 1024x768+AAx2+AF mam ponad 40 fps (detale na High).

Do tej pory bylem przekonany ze bedzie to kolejny typowy Quake, tylko ze z dobra grafika, w ktorym trzeba wymordowac wszystko co sie rusza...

Alez to wlasnie typowy Quake ze sztuczna fabula,w ktorym trzeba wymordowac co sie rusza (nio..moze oprocz kilku naukowcow).Wieksze wrazenie zrobil na mnie Half Life 2 i Far Cry czy nadchodzacy Fear.

BTW: Jakis czas temu pojawil sie dodatek o nazwie Resurrection of evil..Duzo lepszy

Pzdr
[#4] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@waldiamiga, post #3

waldiamiga napisał(a):

> Wieksze wrazenie zrobil na mnie Half Life 2

Podpisuje się pod tym obiema ręcami. ;) To wybitna gra w każdym calu. Poza tym ma nieco mniejsze wymagania niż Doom^3. Może trochę głupio wyszło, że wszyscy je dwie porównują, ale zostało to spowodowanymi obietnicami rewolucji w obu produktach. Mam gdzieś rewolucje. ;) W Doomie^3 IMO można bardzo niewiele zrobić, a i fabuła jest prosta jak konstrukcja cepa. Kto co lubi. :)

[#5] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@waldiamiga, post #3

Duza grywalnosc i klimat ??

Biorac pod uwage ze to jednak "zwykly Quake", to tak. Gdyby mi nikt nie powiedzial ze to Doom3, nigdym bym tego niezgadl, poniewaz to praktycznie inna gra niz Doom/Quake.



Grafika jest ladna ale strasznie ciemna,czyli wybor: albo latarka albo giwera.

Dla mnie (maniaka Resident Evil, Silent Hill, Alone In The Dark itp.) to duza zaleta. A reszte mozna wyobrazic sobie podczas gry ;)



Alez to wlasnie typowy Quake ze sztuczna fabula,w ktorym trzeba wymordowac co sie rusza

Ale jednak fabula. Poza Quake1 (bo to jednak pierwsza gra) wypada grywalnie najlepiej.



Half Life 2 i Far Cry

Napewno sa lepsze gry. Ja jednak w tym przypadku mialem na mysli "rodzine" Doom/Quake.


PS. Dzieki za koment.
[#6] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@Andrzej Drozd, post #5

Doom3 i SH rzadza jak dla mnie. Juz zamowilem sobie RoE i SH4... tylke zebym znalazl czas na to... ech ;)

Lubie takie klimeaty. Nadchodzacy FEAR tez jest niezly, tylko te wymagania...
[#7] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@Andrzej Drozd, post #1

> ale taktowanym 2800 + sredniej
> klasy karta graficzna. Ze wzgledu na niezbyt mocny proc (czy
> niezbyt, to pojecie wzgledne, poniewaz to chyba odpowiednik G4
> 1000 MHz (?)), gra byla odpalona w 640x480 i zmniejszonymi
> nieco detalami. Na oko (tak mniej-wiecej) miejscami szarpala
> jak np. Quake 2 na A1200 + 603/210 MHz + BVision w rozdzialce
> 512x384,


Ktos ma kiepsko skonfigurowany sprzety - Athlon 2000 + R9700Pro i srednio 35 fps w 1024x768 w wysokich detalach (oprocz tekstur) z anisox8.

I nie rozumiem porownania ze 2800+ ze to G4 1000 - rownie dobrze moglbys porownywac Toyote/Honde do jakiegos Daewoo.
[#8] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@Kokos, post #4

HALF LIFE 2 po prostu rządzi :D Doom3 jest przy nim cienki jak d... węża. Małe lokacje, prosta fabuła i ogromne wymagania. Half life 2 to po prostu cud miód i orzeszki

[#9] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@Poke, post #7

I nie rozumiem porownania ze 2800+ ze to G4 1000

Ano nie powinienem porownywac. Sugerowalem sie praktyczna moca obliczeniowa na przykladzie RC5-72. Ten Athlon (to jednak ten proc) 2800 liczy okolo 7.000.000 kluczy/s. Ktos ostanio na forum napisal ze podobnie liczy G4 1000. Jezeli sie pomylilem to UPS ;).
[#10] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@Poke, post #7

I nie rozumiem porownania ze 2800+ ze to G4 1000 - rownie dobrze moglbys porownywac Toyote/Honde do jakiegos Daewoo.

Wedle moich doświadczeń to należałoby to raczej porównać do Athlona 1800 - 2000. Choć to zależy od tego jaki test się przeprowadzi. Bo jeśli weźmie się np. liczenie kluczy to rzeczywiście G4 deklasuje każdego Athlona pod słońcem.

[#11] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@Mufa, post #10

7000.000 k/s to ma moj duron 1.8Ghz.
G4 liczy okolo 10mln k/s.
[#12] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@Andrzej Drozd, post #9

Chyba pomyliles sie... Liczenie kluczy to prawie tyle co benchmark syntetyczny - w tym RISCki ladnie sie sprawuja, w praktyce jednak slabo to wyglada. Na sieci znalazlem tylko jedno historyczne porownanie g4 400 i PIII 500 i Athlona 700. W kazdym razie G4 wypada na poziome, w zaleznosci od testu, PIII 500-700, Do Athlona w niektorych aplikacjach do 50% roznicy na korzysc AMD. Najlepsze wyniki G4 w Photoshopie ale imho bardziej wynika to z optymalizacji tego programu pod Maca anizeli autentycznej wydajnosci G4 bo jak juz pisalem we wszytkich innych testach powtarzalne roznice.
[#13] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@Andrzej Drozd, post #1

Moge sie zgodzic, gra jest dobra, dodatek do niej jeszcze lepszy.
Ale tez nie bede jej wychwalal zbyt mocno. Jest liniowa, ma przesadzone wymagania (z perspektywy czasu graficznie nie oferuje zbyt wiele, poza monotonia), a w pozniejszym okresie staje sie juz troche nudna i nie straszy jak przy pierwszym kontakcie. Poza tym nie mozna sie zgubic.
Klimacik jednak jest niepowtarzalny, to trzeba przyznac.

[#14] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@Poke, post #12

optymalizacji tego programu pod Maca


Nie siedze dokladnie w temacie ale mysle ze przyklad platformy Mac, to zly przyklad. Wiadomo ze MacOS okropnie zamula procka (bardziej niz Win). Chyba ze testowane programy nie paracowaly w multitaskingu. Np. Doom3 i 90% gier na PC takze nie pracuja w multitaskingu (a przynajmniej nie mozna zmienic ekranu bez wyjscia z gry).
Bardziej uwierze w testy przerowadzone na AOS4/MOS, gdzi wszystko pracuje w pelny multitaskingu ;)
[#15] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@Andrzej Drozd, post #14

??? Nie rozumiem. NAwet jak na PC grasz to jest pelny multitasking. W 100% - np. grasz, w tle torrent, konnekt i co tylko chcesz. Dlaczego nie mialo by byc multitaskingu? To nie 3.11. Nie panimajem.
[#16] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@Poke, post #15

Nie panimajem.

Oczywiscie, wszystko niby dziala. No i dziala. Ale wielce denerwujace jest to ze nie mozna np. poprostu spauzowac gry, przelaczyc ekran i zobaczyc co ktos wpisal na GG. Czasami widac takie ciekawe opisy - nie pisac bo gram :)
Czy orientujesz sie dlaczego ktos tak wymyslil? Czy wtedy obniza sie priorytet pozostalych zadan (i nie mozna do nich dojsc gdy odpalona jest gra) aby nie spowalniac gry?

Zawsze wydawalo mi sie ze jedna z cech wielozadaniowosci jest bezstroskie przemieszczanie pomiedzy roznymi programami i dlubanie w kazdym z nich prawie jednoczesnie, bez zamykania drugiego. No ale w przypadku np. gier tak nie jest



Ostatnia modyfikacja: 23.08.05 18:01
[#17] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@Andrzej Drozd, post #16

Nadal nie rozumiem - jak nie jest? Owszem, zdarza sie badziewiascie napisana gra ale w wiekszosci nie ma problemu aby przejsc na pulpit. Natomiast jak bym mial byc juz precyzyjny to mutitasking to jednoczesne dzialanie wielu zadan (niesystemowych!) i jest to realizowane, a to czy sie da przelaczyc z gierki czy nie to juz umiejetnosc programistow i pisanie zgodnei z wytycznymi ms.



Ostatnia modyfikacja: 23.08.05 18:09
[#18] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@Poke, post #17

OK. Czyli doszlismy do tego ze Doom3 jest fajna gra, ale zle napisana. Lub specjalnie zle napisana, gdyz przelaczenie ekranu mogloby trwac wiecznie, gdyz gra taka zjada 95% mocy procka...a Win jak wiadomo tez swoja czesc musi dostac. A pojedyncze zadania w tle typu GG, DC++ itp. tak duzo nie potrzebuja...No nic wychodzi na to ze trzeba miec dwa pecety - jeden do grania, drugi do netowania :)
[#19] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@Andrzej Drozd, post #18

Mi D3 przelacza sie bez najmniejszego problemu. PS. Teraz mi przyszlo do glowy - ile to RAMu ma ten sprzet?



Ostatnia modyfikacja: 23.08.05 18:23
[#20] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@Poke, post #19

A nie wiem...chyba z 512 i XP. Jak zapytam to dam znac. Zreszta przymierzam sie w ta gre pograc, to jeszcze z nia powalcze.
[#21] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@Andrzej Drozd, post #20

Ja mam 1024 i dziala swietnie (o czym juz pisalem). Pamietaj tylko aby tekstury ustawic na medium bo hi i superhi sa dla kart graficznych z minimum 256 MB na pokladzie.
[#22] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@Poke, post #21

kart graficznych z minimum 256 MB na pokladzie.

A są karty z 512 MB ;) . tekstury High można ustawić i na karcie z 128 MB ale musi to być coś w miare szybkiego np R9800

Ja mam 768 MB RAM , Radeona 9000Pro 128 MB i bez problemu moge przechodzić między ekranami.
Z grami problem jest taki że zrzerają one prawie całe zasoby systemowe niepozostawiając nic dla innych programów. Zauważyłem też że wiele nowych gier poprostu "zamyka" windowsa aby zystkać jak nawięcej pamięci dla siebie .
[#23] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@Olo, post #22

Tak, sa karty z 512 Ram.
[#24] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@Poke, post #23

A to mnie zaskoczyłeś, szczerze mówiąc nie widziałem, ani nie słyszałem o kartach z 512 MB na pokładzie. Nawet nowiutkie GF 7800 GT mają max 256 MB
Można takie coś osiągnąć łącząc ze sobą dwie karte na PCI-Express przez SLI (GF 6800, GF 7800) ale to chyba nie o to chodzi :)
[#25] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@Olo, post #24

http://tweak.pl/artykul/radeon_512mb



Ostatnia modyfikacja: 23.08.05 19:13
[#26] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@Poke, post #25

WOOOOW , jak dla mnie bomba :D . A jak jeszcze podepnie si e dwie takie rakiety pod PCI-Express to mamy karte z 1024 MB na pokładzie :D . Szkoda tylko ze to cholerstwo jest takie drogie :(
[#27] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@Olo, post #26

Musialy by pracowac w SLI a ATi tego nie ma (ma cos lepszego CrossFire ale tego rozwiazania jeszcze nie ma na rynku). Czyli nVidia ALE z tego co wiem te karty nie wspoldziela pamieci - tzn dane przesylane sa bardzo szybko przez zlaczke jednak RAM jest laczony standardowa szyna obslugiwana przez CPU czyli cala prawa w gwizdek. Ogolnie SLI jest beznadziejnym rozwiazaniem, zobaczymy co zaprezentuje CF ale na papierze i w pierwszych testach wyglada to znacznie lepiej.
[#28] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@Poke, post #19

U mnie Unreal Tournament gdy działa w Direct 3D i wcisne Alt+TAB...przełączy sie do okienka GG w około 3 dni i bedzie baaaardzo maltretował dysk. Ale Unreal odpalony pod OpenGL po wcisnięciu Alt+TAB przełącza sie do Gadulca niemal natychmiast....Czyzby to wina DirectX?

[#29] Re: Doom3 - pozytywne zaskoczenie

@malin666, post #28

D3 jest w OpenGL. To raczej wina programistrow i malej ilosci RAM.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem