[#1] Tomasz Tomaszek
Dokładnie 15 minut temu udało mi się współautora gry Franko &Doman.

Tomasz Tomaszek :: 23:16:27 / S 23:18:19
Pewnie - nie jestem jakimś zjebem - no i mam prośbę - mówmy sobie po imieniu ok? Mam co prawda aż 35 lat (wczoraj miałem urodziny) ale brać Amigowa to rówieśnicy....



z dalszej części rozmowy powiem tylko tyle ,że Pan Tomasz zgodził się na wywiad w związku z tym proszę o propozycje pytań.



Benedykt

[#2] Re: Tomasz Tomaszek

@Benedykt Dziubałtowski, post #1

:)

1. Skąd się wziął pomysł na tytuł pierwszej gry (Franko)
2. Czy były jakieś zaczątki lub pełne gry spod ręki Pana Tomasza.

:)
[#3] Re: Tomasz Tomaszek

@Benedykt Dziubałtowski, post #1

3. Czy Tomasz Tomaszek zakupi Efikę zaraz po wydaniu systemu MorphOS1.5? :D

[#4] Re: Tomasz Tomaszek

@Benedykt Dziubałtowski, post #1

1. Czy wydawca nie nalegał, aby grę trochę polepszyć graficznie?
2. Czy były jakieś uwagi (ze strony wydawcy) dotyczące brutalnych scen, wyzwisk, ordynarnych zachowań, które pojawiają się w grze? Czy musieli coś wycinać (jeżeli tak, to czy zachowały się jakieś pozostałości tego co wycięto i może moglibyśmy to zobaczyć) lub przerabiać, aby wydawca był zadowolony. A może po prostu mieli wolną rękę?
3. Co się stało z projektem Franko 2?
4. Co miało wpływ na wydanie Franko w wersji dla PC praktycznie w niezmienionej formie? Popularność gry na rynku amigowym i siłą rzeczy naciski wydawcy, czy też jakieś inne czynniki?
[#5] Re: Tomasz Tomaszek

@Benedykt Dziubałtowski, post #1

no to wiesz - wszystkiego najwiekszego - czy jakoś tak! :)

[#6] Re: Tomasz Tomaszek

@mailman, post #4

Co się stało z projektem Franko 2?

Gadalem z muzykiem Mirage jakis czas temu i mowil ze poszlo o kase wewnatrz Mirage. Nie rozwinal tej wypowiedzi. Dal mi nawet numer gg do goscia ktory mial materialy z Franko 2 (muzyka i grafika) a ten gosci obiecal ze poszuka i na obietnicach sie skonczylo.

[#7] Re: Tomasz Tomaszek

@Benedykt Dziubałtowski, post #1

1. Skad zaczerpniety zostal pomysl na Domana? Czy autor widzial komiks Doman?
2. Czy autor moze podac nazwy ulic w Szczecinie na ktorych rozgrywala sie akcja Franko (chetnie bym sie tam przejechal i zrobil pare fotek:) )
3. Czy pomysl na Franko zostal zainspirowany jakimis prywatnymi przezyciami (pobicie autora gry lub jego znajomego) i czy postaci wystepujace w grze (bossowie) byly fikcyjne czy tez sa to osoby ktore zalazly autorowi za skore



Ostatnia modyfikacja: 18.02.07 00:41
[#8] Re: Tomasz Tomaszek

@Benedykt Dziubałtowski, post #1


1. Kiedy trafiły do ich rąk złamane wersje ich gier i jaka była ich reakcja?
2. Jak w tamtych czasach zabezpieczało się gry ? (co prawda wiem ż MDW też może opowiedzieć coś na ten temat)
3. Jaki wspomagali twórców gier nasi wydawcy?

[#9] Re: Tomasz Tomaszek

@Lorak, post #7

Lorak napisał(a):

> 2. Czy autor moze podac nazwy ulic w Szczecinie na ktorych
> rozgrywala sie akcja Franko (chetnie bym sie tam przejechal i
> zrobil pare fotek:) )

Pierwszy (chyba pierwszy?) boss w grze to slawetny Piotras wlasciciel budy z pirackim softem o nazwie Amisoft. Buda owa miescila sie przy ul. Niepodleglosci (przy budynku Odry), buda notabene stoi do dzis, miesci sie w nej wietnamsko - chinska - whatever jadlodajnia. Nie pamietam dobrze gry, ale AFAIR to akcja ktoregos z dalszych leveli toczy sie na osiedlu Slonecznym. Ale to tyle co pamietam. Mysle, ze Tomaszek powie cos wiecej.

> 3. Czy pomysl na Franko zostal zainspirowany jakimis prywatnymi
> przezyciami (pobicie autora gry lub jego znajomego) i czy
> postaci wystepujace w grze (bossowie) byly fikcyjne czy tez sa
> to osoby ktore zalazly autorowi za skore

AFAIR czesc z nich to osoby prawdziwe.
[#10] Re: Tomasz Tomaszek

@mailman, post #4

mailman napisał(a):

> 2. Czy były jakieś uwagi (ze strony wydawcy) dotyczące
> brutalnych scen, wyzwisk, ordynarnych zachowań, które pojawiają
> się w grze? Czy musieli coś wycinać (jeżeli tak, to czy
> zachowały się jakieś pozostałości tego co wycięto i może
> moglibyśmy to zobaczyć) lub przerabiać, aby wydawca był
> zadowolony. A może po prostu mieli wolną rękę?


Z tego co wiem, gra Franko została ocenzurowana z tekstów... Ale niech się autor wypowie. :)


> 4. Co miało wpływ na wydanie Franko w wersji dla PC praktycznie
> w niezmienionej formie? Popularność gry na rynku amigowym i
> siłą rzeczy naciski wydawcy, czy też jakieś inne czynniki?


Nooo coś się różniło. Demo początkowe. W wersji Amigowej jeden koleś ginie i to jest powodem zemsty drugiego. W wersji PC poprostu dostaję bęcki od Klocka... Jakieś takie nijakie to rozpoczęcie wersji PC... :(

I nasuwa się pytanie do Autora: Dlaczego w wersji PC "scenariusz" jest trochę inny??... Czy mieli na to wpływ??


Kolejne pytanie: Czy autorzy (razem, czy osobno) będą wspierali "rynek gier amigowych/pegazowych" w jakiej kolwiek formie??...

Zaraz usłyszę, że taki rynek nie istnieje, i może i to prawda, jednak powstają to gry, to porty gier. Kropla w morzu, ale zawsze...

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem