[#1] Płynność w grach
Mam nowy i przystosowany do gier komputer. Mimo tego, iż mam cały czas 85 FPS (włączony VSync i odświeżanie 85Hz w 1280x1024) to i tak jest wiele gier, które (przede wszystkim) na zakrętach ścinają/rwią się. Fraps tego nie pokazuje (co najwyżej jakieś małe wahania 1-2 FPS), ale odczucie straty płynności jest jak najbardziej odczuwalne.
Czy da się cokolwiek z tym zrobić? Mam kartę 8800GT, stery 175.16 (na innych raczej to samo, ale mogę sprawdzić jakieś konkretne jakby ktoś chciał), XP x64.

Gry w których to występuje to m.in. NFS Most Wanted, ProStreet, Euro Truck Simulator.

[#2] Re: Płynność w grach

@El Amigos, post #1

wiesz, potrafie odczuć w cs spadek fps o 1, sam nie wiem czemu sie tak dzieje

[#3] Re: Płynność w grach

@El Amigos, post #1

Wyłącz VSync i/lub zmniejsz trochę zasięg widoczności.

[#4] Re: Płynność w grach

@5h00n4y, post #3

Jak wyłączam VSync, to fpsy lecą w setki. Jednak sytuacji to nie zmienia. Zobaczę z tym zasięgiem, ale chyba nie wszędzie da się go zmniejszyć, poza tym jestem przyzwyczajony do grania z max. ustawieniami (do tego AA4 i Anizo8 wymuszone w sterownikach).

[#5] Re: Płynność w grach

@El Amigos, post #4

v_sync to ****. Zwiększ ciut odświeżanie ekranu np. na 90Hz. Ustaw też limit generowanych fps na wielokrotność twojego odświeżania.

[#6] Re: Płynność w grach

@Korni, post #5

Tak jak napisałeś, to się raczej nie da zrobić. Co najwyżej w konsoli, w np. Quake III, ale taki Quake chodzi mi idealnie płynnie (aczkolwiek zaczyna wyraźnie rwać jak ustawię np. 1000fps, a jest wyświetlonych tylko 500-700).
Ale dajmy spokój temu kwakowi. Taki np. Most Wanted - co poradzisz?

[#7] Re: Płynność w grach

@El Amigos, post #6

Cóż, tak to już z piecykami jest, że cokolwiek kupisz prędzej czy później jakaś gra zacznie rwać, kolejna żabkować a następne przestać chodzić... hehe DX10 się kłania... ;) (wiem, wiem, odległa przyszłość)

Ja zawsze w panelu kontrolnym nvidii przestawiam suwak na performance, wyłączając całkowicie vsync, potrójne buforowanie i antialias.
IMHO anizotropy mają jedynie najładniejszy wpływ na jakość grafiki, nie powodując (zbyt dużego ;)) spadku płynności.
No ale mam tylko stary GF6600GT, w dodatku na Viście x64.

Sprawdź też może za najnowszymi betami sterowników, nvidia co jakiś czas tam wydaje coś nowego.

[#8] Re: Płynność w grach

@El Amigos, post #1

Pytanie zasadnicze: czy używasz Neostrady przez modem USB?

Na moim komputerze program, który obsługuje modem (mam Sagema) powoduje rwanie płynności grafiki w większości gier. Po wyłączeniu dziada płynność jest OK.

[#9] Re: Płynność w grach

@PopoCop, post #8

Ten taki genialny i kolorowy co to łaskawym podarkiem od TEPSY jest?
Nie no, proszę, myślałem że już wszyscy wiedzą że AutoConnect używać trzeba ;)

[#10] Re: Płynność w grach

@El Amigos, post #6

Na moje to wygląda że masz mało ramu na karcie gfx, gra doczytuje tekstury z dysku bądź z pamięci systemowej, sprawdź czy przestanie rwać jak zmiejszysz jakość tekstur. U mnie taki efekt rwania powstaje nawet w mało wymagających grach gdy w biosie ustawię AGP apareture size na np. 16MB, Ty masz grafę na PCIe więc to chyba nie to.
[#11] Re: Płynność w grach

@PopoCop, post #8

PopoCop napisał(a):

> Na moim komputerze program, który obsługuje modem (mam Sagema)
> powoduje rwanie płynności grafiki w większości gier. Po
> wyłączeniu dziada płynność jest OK.

A wystarczy poprawnie w Windowsie skonfigurować połączenie szerokopasmowe i olać dialer z tepsy.

[#12] Re: Płynność w grach

@PopoCop, post #8

Mam modem z własnym zasilaczem. Jest skonfigurowany systemowo (login + password), bez żadnego dodatkowego oprogramowania.


Może dam jakiś ekstremalnie prosty przykład, ot choćby z Test Drive Unlimited.
Jadę z 10m do przodu, zawracam i jadę 10m w drugą stronę. Stoję, daję trochę gazu i znów zawracam/robię kółeczko. W momencie obrotu widać jak obraz nie przesuwa się idealnie płynnie, tylko skacze malutkimi krokami. Najgorzej jest z tym w Most Wanted/ProStreet, bo nawet przy łagodnych zakrętach to widać, a tego błędu są pozbawione Radeony (modele 4850+ na pewno, nie wiem jak poprzednia "generacja").

(z egielda)
Kolejna ważna wygrana Radeona HD 4850! Oprócz różnicy w wartościach średnich musimy wspomnieć o tym, że na karcie ATi nie obserwowaliśmy przycięć charakterystycznych dla większości sterowników nVidii, oraz wcześniejszych sterowników ATi. Gra w 1920 x 1200 to czysta przyjemność!


Cytat znajduje się na środku tej strony:
http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=4311-34

[#13] Re: Płynność w grach

@El Amigos, post #12

> Jadę z 10m do przodu, zawracam i jadę 10m w drugą stronę.
> Stoję, daję trochę gazu i znów zawracam/robię kółeczko. W
> momencie obrotu widać jak obraz nie przesuwa się idealnie
> płynnie, tylko skacze malutkimi krokami.
No właśnie, obrazowo to wygląda tak: jedziesz do przodu to przetwarzany jest widok jaki jest "przed Tobą" na trasie.
Jedziesz do tyłu to przetwarzany jest widok "z tyłu".
Natomiast kiedy robisz kółka na drodze lub wchodzisz w ostry zakręt, musi zostać wczytany i przetworzony widok zarówno tego co się dzieje z przodu jak i z tyłu.
I stąd te zwolnienia.
Dlatego sugerowałem zmniejszenie zasięgu widoczności.
Może jeszcze zmniejszenie szczegółowości obiektów trójwymiarowych pomoże, zależnie co tam jest w danej grze dostępne.
A jak nie... to pozostaje tylko wymiana sprzętu na lepszy. ;)

[#14] Re: Płynność w grach

@5h00n4y, post #13

Ale widzisz, tu chyba raczej idzie o specyfikę silnika gry i jego możliwości. ProStreet nawet na 280GTX ma tę wadę. Nowe Radki ponoć nie. Ponoć, bo sam nie widziałem, ale uważam portal e-giełda za rzetelny i uczciwy.

Edit: wrzuciłem przed chwilą totalne minimum w sterowniach (AA off, Anizo off, textury - high performance, vsync off), totalne minimum w ustawieniach w grze (Most Wanted), zacząłem robić kółeczka i... jest całkiem nieźle. Co prawda gra wygląda obłędnie :), ale właściwie nie widać ścięć. Teraz jak to zrobić na max. ustawieniach skoro fpsów jest właściwie tyle samo na max. i min.?



Ostatnia modyfikacja: 08.09.2008 19:22:23
[#15] Re: Płynność w grach

@5h00n4y, post #13

to nie bedzie wina sprzetu, a raczej softu bo u mnie na duuzo slabszym kompie (tyle ze podkrecony) most wanted smigal, a w test drive na low da sie grac:P tylko ze jak gram to musze korzystac z foobara bo winamp za bardzo proca obciaza... ;) moze u El Amigos tez jakis proces jest zbyt proco rzerny (ale watpie w to)

[#16] Re: Płynność w grach

@Banderas, post #15

Też mam czasem foobara/Winampa, ale ja mam mocną kartę dźwiękową Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer. W całości przejmuje sygnał i nie obciąża CPU.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem