[#7]
Re: Źródło Doom 3 uwolnione
@michalmarek77,
post #6
Ty chyba nie rozumiesz calej Filozofii bioracej sie za uwalnianiem kodow Dooma/Quake etc.
Tu nie chodzi o to, ze blaszak ze smietnika pociagnie to bez problemu. Tu chodzi o to, ze te gry sa symbolem otwartosci kodu zrodlowego i potegi jezykow wysokiego poziomu(w sumie jednej z dwoch zalet w stosunku do asemblerow). Ot taki miernik historii - w x roku otwarty kod zrodlowy moglo pociagnac tyle maszyn, gdzie najmniesza to ..., a najmocniejsza to ....
Ja sadze, ze dosc szybko moze sie pojawic amigowy port Dooma 3 - ale na port na zestaw typu PPC plus gfx to raczej dlugo poczekamy(nie sadze, zeby bylo to niemozliwe, trzeba byloby tylko zdowngradowac gre lub stworzyc nowe karty rozszerzen do klasyka). Ale podejrzewam, ze jesli X1000 bedzie miala wiecej niz 100 uzytkownikow, to mozliwe, ze ktos to przeportuje ot chocby, zeby sie usprawiedliwic iz wydal na taka maszynke sporo pieniedzy.
Tym bardziej port pod MorphOsa jest mozliwy, bo jak na razie chyba udaloby sie na jednych z najmocniejszych jablkach go uciagnac, choc niekoniecznie z najwyzszymi detalami.
Mysle takze, ze w takim tempie jak rozwija sie Android obecnie, to za kilka lat kilkaset PLN beda kosztowaly komorki spokojnie uciagajace Dooma 3 na najwyzszych detalach.