[#31] Re: Microsoft skopiował CDTV w wyglądzie XBOX ONE

@gx, post #27

jaki prąd?
mocny komputer z Radeonem wykopie wystarczająco na prąd dla siebie, na siebie i na piwko coby celowanie myszką w grach nie było za łatwe

a im więcej kart graficznych tym więcej wykopie Tańczący banan Tańczący banan

a PS4 to wtopa kasy. Gry trza płacić, prąd trza płacić, konsola nie będzie tania...

PC wychodzi dużo taniej splat
[#32] Re: Microsoft skopiował CDTV w wyglądzie XBOX ONE

@XoR, post #31

Gry trza płacić, prąd trza płacić, konsola nie będzie tania... PC wychodzi dużo taniej


nie da sie ukryc :), ale zwykle pudlo, a nie jakies ITXowe wynalazki...
[#33] Re: Microsoft skopiował CDTV w wyglądzie XBOX ONE

@gx, post #30

W takiej obudowie masz za duzo zrodel ciepla, nie malego, a za malo przestrzeni zeby to rozproszyc w dluzszym okresie czasu pracy przy typowych warunkach otoczenia - musiz takze zalozyc wyzsza temperature otoczenia wg. norm bezpieczenstwa (nie moze byc na styk). To wszystko mozna nawet policzyc itd.. . Coolery o takich samych rozmiarach moga byc najwyzej ciut cichsze przy tej samej wydajnosci, niz takie same 10 lat temu, ot caly postep, a masz ze 3 coolery, 1 na CPU, 1 na GPU, 1 na Zasilaczu.


Masz tu linka link Najmniejszy komp ITX z pełnowymiarowym zasilaczem 600W. Na i7 3770 w kilkugodzinnym MAX stresie temperatura nie przekraczała 50 stopni a spoczynku było jakieś 35. Do tego prawie nie słychać jak pracuje. Wprawdzie karta tylko GTX 650 bo inna się już nie mieści, ale są też troche większe obudowy ITX. A coolery są o wiele wydajniejsze niż 10 lat temu bo korzystają z technologii HeatPipe.
[#34] Re: Microsoft skopiował CDTV w wyglądzie XBOX ONE

@Softstudio, post #33

Wprawdzie karta tylko GTX 650


tylko w takiej konfiguracji to zbytnio nie odbiega od PS4 i Xbox One, wlasciwie to nawet jest nieco gorzej w grach ok, racja, ale Ty masz mi pokazac ITX z tym i7 i GTX 690 smith
[#35] Re: Microsoft skopiował CDTV w wyglądzie XBOX ONE

@gx, post #34

.

Ostatnia aktualizacja: 24.05.2013 20:11:06 przez Softstudio
[#36] Re: Microsoft skopiował CDTV w wyglądzie XBOX ONE

@gx, post #34

Tutaj masz link właśnie składam taką skrzynke Jest troche większa ale też więcej się mieści. Ta co ci pokazałem wcześniej wymaga pewnych przeróbek żeby się zmieściły np dwa dyski . Ale nie kazdy potrzebuje tylu dysków.

Ostatnia aktualizacja: 24.05.2013 20:10:11 przez Softstudio
[#37] Re: Microsoft skopiował CDTV w wyglądzie XBOX ONE

@Softstudio, post #36

o tym, ze da sie toto zmiescic, to ja wiem, wynika to z wymiarow... ale jak juz to zlozysz to pogadamy o wrazeniach trzymania nog na ciezkiej rozgrzanej suszarce (naliczylem 6 wiatrakow), wlasciwie prawdziwym PieCyku

Tak czy owak, wykraczasz daleko ponad budzet projektow konsol.

Ostatnia aktualizacja: 24.05.2013 20:24:02 przez gx
[#38] Re: Porozmawiajmy o najnowszej generacji konsol...

@gilban, post #1

Czy wie ktoś jak się ma ten nowy procesor x86 do PPC zastosowanego w Xbox 360?

Xbox 360 ma 3 rdzeniowy procesor PPC taktowany 3,2 Ghz
PS4 i Xbox One będą miały 8 rdzeniowy procesor AMD Jaguar taktowany 1,6 Ghz.

Patrząc na to porównanie to ciężko oczekiwać większej wydajności po nowym procesorze. Tym bardziej, że:
- Jaguar to jednostka energooszczędna
- gry słabo wykorzystują więcej niż 2-4 rdzenie

Czy ktoś ma jakieś dane porównujące wydajność tych procesorów? Chodzi o sam procesor bez karty graficznej.

PS.
Od razu uprzedzę, że wiem, że w grach GPU ma większe znaczenie i wiem, że Jaguar będzie lepiej współpracował z GPU dzięki pracy na tej samej pamięci. Ale chodzi mi wyłącznie o moc obliczeniową procesora.
[#39] Re: Porozmawiajmy o najnowszej generacji konsol...

@sando, post #38

Trudno powiedzieć, bo nigdzie nie ma jeszcze takich danych ale :

CellCPU w PS3 ma podobno ok 200 GFLOP, drugie tyle daje grafika RSX - czyli łącznie jest ok. 400 GFLOPS,

PowerPC w X360 ma ok 90GFLOPS, natomiast grafika Xenos ma ok 240GFLOPS - czyli mamy ok 330 GFLOPS,

Natomiast nowy XBOX ONE ma łączną moc ok 1.4 TFLOP a PS4 ma mieć ok 1.8 TFLOPS, czyli duuużooo więcej ;)
Jak to będzie wyglądało w grach, zobaczymy jak już się pojawią na rynku te konsole :D
[#40] Re: Porozmawiajmy o najnowszej generacji konsol...

@sando, post #38

CPU w X360 ma 3.2GHz ale jest prostą konstrukcją in-order z wydajnością ~1.6GHz G4.
Te Jagurary z PS3/X720 powinny być jednak wydajniejsze na rdzeń w większości obliczeń. W przetwarzaniu SIMD może być gorzej, jednak z drugiej strony aby wyciągnąć moc z tego PowerPC kod musiał być specjalnie napisany i zwykły mniej zoptymalizowany z palca kod lepiej ruszy na nowych procesorach. Oczywiście 3 rdzenie vs 8 rdzeni zrobi też dość dużą różnicę ok, racja

Gry można rozbić na rdzenie, jest masa obliczeń które można zrównoleglić. Kwestia powstania nowych silników. Stare są rozwijane na bazie jeszcze starszych i obecnie więcej niż dwa wątki nie są specjalnie używane. To się jednak zmieni, szczególnie dzięki nowym konsolom z procesorami z niezbyt imponującą wydajnością na rdzeń mających jednak dużo tych rdzeni

Porównując do CELLa historia jest podobna tylko SIMD w CELLu jest znacznie wydajniejsze na rdzeń i ilość rdzeni też spora. Także nowy CPU w PS4 będzie w pewnych obliczeniach gorszy od starego hide2 nie jest to problem bo a tego typu obliczeniach i tak jeszcze lepiej jest użyć GPU które miażdży CELLa. Z drugiej strony CELL jest słabszy od takiego Jaguara w obliczeniach typowych jakie daje się procesorom do liczenia więc tu jest bardziej kwestia specjalizacji. PS4 specyfikację ma bardziej sensowną od PS3 mimo mniej imponującego CPU :)
[#41] Re: Porozmawiajmy o najnowszej generacji konsol...

@XoR, post #40

Gry można rozbić na rdzenie, jest masa obliczeń które można zrównoleglić. Kwestia powstania nowych silników. Stare są rozwijane na bazie jeszcze starszych


Nowe silniki beda powstawac glownie pod obliczenia GPU, pod tym wzgledem arch. GCNv2 jest lepsza od rozwiazan stosowanych nawet w najdrozszych GCNv1 np: Radeon HD7970. Nie ma to co prawda bezposredniego przelozenia na teoretyczna wydajnosc podawana w Tflops, tylko na efektywniejsze wykorzystanie teoretycznej wydajnosci Tflops przy obliczeniach GPU czy podziale zadan GPU pomiedzy obliczenia i generowanie grafiki...

O tym jak istotne jest efektywniejsze wykorzystanie teoretycznej wydajnosci GPU nie potrzeba nikogo przekonywac kto rozumie jak dziala GPU, szczegolnie w przypadku bardziej zlozonych algorytmow ktore w pesymistycznych momentach moga teoretyczna wydajnosc GPU znacznie uszczuplic (nawet do ulamka z 1% tej teoretycznej wydajnosci)...

---

Jaguary to nowe super lekkie male rdzenie (procesory) AMD przeznaczone w zasadzie do "mega" SoC'ow (rozszerzone AMDkowskie Fusion, tj. CPU+GPU+Chipset w jednym ukladzie = all in one). Trudno cos powiedziec na ten czas. Do konca niewiadomo jakie Jaguary sa w/w konsolach, a moga sie miedzy soba nieco roznic... Bezposrednia konkurencja sa jednak procesory Intela serii U (ultrabook), wiec wiecej po wydajnosci nie ma co sie spodziewac, raczej mniej, przynajmniej liczac 1 do 1, tylko tu jest 8, ot taka roznica . Wydaje mi sie, ze glownym powodem takiej ilosci rdzeni sa systemy ala Kinect itp., czym wlasnie nie ma sensu meczyc GPU...

SIMD w CELLu jest znacznie wydajniejsze na rdzeń


SIMD wlasnie poprawiono w Jaguarze wzgledem poprzednich tego typu konstrukcji AMD.

---
Moim zdaniem. AMDki sa wydajniejsze od swoich Power poprzednikow, praktycznie zawsze. Dokladnie jednak na razie nie wiemy
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem