[#41]
Re: Porozmawiajmy o najnowszej generacji konsol...
@XoR,
post #40
Gry można rozbić na rdzenie, jest masa obliczeń które można zrównoleglić. Kwestia powstania nowych silników. Stare są rozwijane na bazie jeszcze starszych
Nowe silniki beda powstawac glownie pod obliczenia GPU, pod tym wzgledem arch. GCNv2 jest lepsza od rozwiazan stosowanych nawet w najdrozszych GCNv1 np: Radeon HD7970. Nie ma to co prawda bezposredniego przelozenia na teoretyczna wydajnosc podawana w Tflops, tylko na efektywniejsze wykorzystanie teoretycznej wydajnosci Tflops przy obliczeniach GPU czy podziale zadan GPU pomiedzy obliczenia i generowanie grafiki...
O tym jak istotne jest efektywniejsze wykorzystanie teoretycznej wydajnosci GPU nie potrzeba nikogo przekonywac kto rozumie jak dziala GPU, szczegolnie w przypadku bardziej zlozonych algorytmow ktore w pesymistycznych momentach moga teoretyczna wydajnosc GPU znacznie uszczuplic (nawet do ulamka z 1% tej teoretycznej wydajnosci)...
---
Jaguary to nowe super lekkie male rdzenie (procesory) AMD przeznaczone w zasadzie do "mega" SoC'ow (rozszerzone AMDkowskie Fusion, tj. CPU+GPU+Chipset w jednym ukladzie = all in one). Trudno cos powiedziec na ten czas. Do konca niewiadomo jakie Jaguary sa w/w konsolach, a moga sie miedzy soba nieco roznic... Bezposrednia konkurencja sa jednak procesory Intela serii U (ultrabook), wiec wiecej po wydajnosci nie ma co sie spodziewac, raczej mniej, przynajmniej liczac 1 do 1, tylko tu jest 8, ot taka roznica

. Wydaje mi sie, ze glownym powodem takiej ilosci rdzeni sa systemy ala Kinect itp., czym wlasnie nie ma sensu meczyc GPU...
SIMD w CELLu jest znacznie wydajniejsze na rdzeń
SIMD wlasnie poprawiono w Jaguarze wzgledem poprzednich tego typu konstrukcji AMD.
---
Moim zdaniem. AMDki sa wydajniejsze od swoich Power poprzednikow, praktycznie zawsze. Dokladnie jednak na razie nie wiemy