[#9]
Re: Pegasos 3 i MorphOS 4.x
@Ittaj,
post #8
Numer z wykorzystaniem konsol jako sprzętu nie przejdzie, bo firmy matki się nie zgodzą, no i ludzi mamy za mało. Ile osób robiło Linuksa dla PS3, którego Sony i tak ubiło? Raczej więcej niż grzebie przy naszym systemie. Sam procesor z XBOXA 360 hmm wydaje się ciekawy, ale nie wiadomo jakby się sprawował jako procesor dla komputera, bo jednak konsola ma mniej zadań do spełnienia niż komputer, więc i procesor można inaczej zorganizować.
Mnie też się wydaje, że dla naszego podwórka wystarczą 32-bity, ale kilku rdzeniowe, no i z większym taktowaniem (tak ze 2-2.5 Ghz). Zastanawia mnie jak musiałby być zmodyfikowany (co dodane, zwiększone, wyrzucone) z takiego bazowego G4 gdyby miał powstać nowy/stary G4. Wymyślanie 32-bitowego PPC na nowo nie ma za bardzo sensu (potworki AMCC), jeżeli już to chyba taka modyfikacja. Dlaczego nie jeśli chodzi o 64-bity? Koszty, chyba będą większe, bo procesor droższy, utrata kompatybilności z częścią oprogramowania dla PPC 32-bit (no i kto napisze nowe wersje, jak programów na lekarstwo), z drugiej strony większa wydajność. Pytanie, czy my do domu potrzebujemy 64-bitów. Nie ma się co oszukiwać, zawodowcy nie spojrzą na nasz system i sprzęt, a dla nas używających od święta jakiegoś oprogramowania w celach półprofesjonalnych lub profesjonalnych chyba ograniczenia 32-bitowe nie wystraszą. W końcu nie jeden robił "cuda" na klasyku.