[#3]
Re: Ray tracing wkracza do gier?
@teh_KaiN,
post #2
Z tego co się dowiedziałem pobieżnie czytając informacje to oni mają używać sieci neuronowych do tego aby wybrać jakie promienie 'wystrzelić' i jak potem z takich promieni odtworzyć potem obraz który ma być porównywalny do tego uzyskanego przez poprawny prawidłowy ray-tracing - tj. setki/tysiące promieni na piksel. Innymi słowy to będzie po trochu oglądanie ray-tracingu z obrazem sieci neuronowych. Ma to drastycznie zredukować ilość promieni jakie trzeba obliczyć, szczególnie przy odbiciach gdzie ilość promieni można spokojnie zredukować, szczególnie że większość odbić będzie rozmyta.
Ponieważ technologia ta ma bazować mocno na sieciach neuronowych wydajność będzie zadowalająca dopiero na nowej generacji GPU ze specjalnymi jednostkami do takich obliczeń. Podobno na starszych GPU wydajność będzie 2-3x niższa.
Ja jestem na TAK dla takiej technologii. Szczególnie że gry będą pewnie starać się łączyć ray-tracing z normalnym renderingiem aby nie zabić wydajności.
Obawiam się że na moim monitorze 4K może być problem z wydajnością