[#1] Android x86
Kiedys o tym duzo myslalem i w koncu postanowilem stac sie uzytkownikiem Androida x86. Do tego celu uzylem PentiumD 3GHz z grafika zintegrowana. Zdaje sobie sprawe ze sprzet jest slabiutki, ale tez duzo od niego nie wymagam.
Czy macie jakies wskazowki dotyczace konfiguracji systemu i optymalizacji? Juz na starcie zauwazylem ze system dziala dobrze, ale np. Chrome nie jest demonem predkosci i zdecydowanie szybciej dziala na smartfonie. Wyprobuje Firefoxa oraz inne przegladarki, a standardowo bede musial poszukac jakiegos DOpusa/Total Commandera. O ile na smartfonie malo sie przydaje, to tutaj bedzie niezbedny, poniewaz komputer ma byc komputerem i jakos katalogi trzeba przegladac. No chyba ze mozna zainstalowac jakies linuksowe okienka? Co polecacie swiezo upieczonemu uzytkownikowi Androida x86?

PS. Post napisalem na Androidzie x86.

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2018 22:19:50 przez Andrzej Drozd
[#2] Re: Android x86

@Andrzej Drozd, post #1

Dodam jeszcze ze po lekturze artka w internecie myslalem ze bede musial sie przebijac przez jakies linuksowe konsole, ale widocznie artek byl stary. Instalacja Androida x86 przebiegla automatycznie, czyli przegralem iso plyty na plyte, wlozylem do peceta i juz. Android nawet zauwazyl ze komputer na ktorym sie instaluje to biurowy desktop HP. Dodatkowo automatycznie wykryl ze do komputera jest podlaczony Sagem Wi-Fi na USB i internet pojawil sie od razu, natomiast na Windowsie musialem sciagac specjalne sterowniki ze strony Orange.
[#3] Re: Android x86

@Andrzej Drozd, post #1

Czy na pewno nikt z Was nie uzywa Androida na pececie? Ja uzywam juz jakis czas i jest OK. W dzisiejszych czasach chodzi o szybka przegladarke WWW. No i podoba mi sie tez to, ze nie musze krecic tym dziwnym, przeszkadzajcym kolkiem w myszce, tylko klikam na jakas czesc ekranu dwa razy (nie puszczam) i robie dokladnie to co na tablecie. Genialne rozwiazanie. Precz z kolkami/skrolami w myszkach. No dobra, ten skrol sie czasami przydaje, ale rzadko i tak lepiej jest...uzywac myszki dokladnie tak jak dotyku, czyli tylko lewego "tupaka". OK
[wyróżniony] [#4] Re: Android x86

@Andrzej Drozd, post #3

ja ostatni (i pierwszy) raz widziałem Androida na pececie wczorej rano, jak kolegi pokazywały projekt z Dżawu. siedzi, pije i chrupki Jedni siakiś program do robienia konwersji różnych rzeczy na inne rzeczy, a inni pasjansa. A jeszcze inni coś jeszcze innego, ale nie wiem co, bo poprzedniej nocy haksiorzyłem internety jak co nocy i musiałem sobie dłużej pospać, jak co ranka.
btw ma ktoś może przez przypadek jakiś zbędny projekt z Dżawu z dokumentacją pod ręką (ze wskazaniem na Tetrisa)? Na przyszły wtorek muszę zrobić, a jestem dopiero gdzieś tu. :/

Ostatnia aktualizacja: 06.06.2018 19:54:12 przez snajper
[#5] Re: Android x86

@snajper, post #4

Oooo, a czy moglbys zapytac kolegow jak robia zrzut ekranu? Na smartfonie to sie klika w jakies przyciski jednoczesnie i robi, natomiast jak zrobic tenze zrzut na starym pececie z PeniumD 3 GHz?
[wyróżniony] [#6] Re: Android x86

@snajper, post #4

Ucz się ucz, nauka to do potęgi klucz ;)

Masz określoną z góry platformę? Bo zawsze możesz przywalić po wiejsku.
[#7] Re: Android x86

@teh_KaiN, post #6

hmmmm, no niby nie mam... Przyjrzałem się temu grinderowi i właśnie próbuję stworzyć ręcznie SpaceRevenge.bin. Niby pliczek powstaje bez błędów, tylko coś jak uruchamiam to pod emulatorem, to pokazuje się czarny ekran i koniec. :/ Niemniej zabawka bardzo ciekawa, na pewno jak uda mi się stworzyć w ten sposób coś działającego, to będę miał bonusa, dzięki. OK

@Andrzej mógłbym, jak się dowiem, to Ci przekażę. OK
[#8] Re: Android x86

@snajper, post #7

*apdejt, w końcu mi się udało! Tańczący banan
odpaliłem Atari2600JavaDemo.
nie spojrzałem nawet na te pliczki, co są tworzone, a przeca to było trzeba jeszcze potraktować assemblerem. x| Schowam się pod krzesło ze wstydu. hide2

@Andrzej: tu piszo, że kapturzenie skrinów na Androidach x86 bangla w tej chwili tylko z grafą i965. Aczkolwiek jest to post z lutego, a widzę, że od tego czasu ukazało się jeszcze kilka wydań Androida x86.

Ostatnia aktualizacja: 07.06.2018 01:44:48 przez snajper
[#9] Re: Android x86

@snajper, post #8

A gdzie tu Panie masz asembler?
[#10] Re: Android x86

@teh_KaiN, post #9

tu to nigdzie, podobnie jak i tu. Tyle że takiego kodu raczej na Atari 2600 nie uruchomię. Po skompilowaniu java_grinder przemiela to na asm* i później trzeba na to jeszcze podziałać naken_asm, który dopiero tworzy plik bin.

* Jak teraz tak czytam na trzeźwo, to piszą o tym na samym początku, no ale byłem taki zmęczony po ciężkim dniu... Zresztą, jak powszechnie wiadomo, instrukcję czyta się dopiero jak wszystko inne zawiedzie

Ostatnia aktualizacja: 07.06.2018 11:49:00 przez snajper
[#11] Re: Android x86

@snajper, post #10

No tak, przecież na Atari 2600 nie odpalisz wirtualnej maszyny Javy. Tutaj jest ona użyta tylko i wyłącznie jako język kompilowany (!) do natywnego kodu (!!), linkowany ze startup code'em i tyle. Więc wciąż możesz w tym napisać grę i wciąż będzie ona napisana w Javie, tylko potem kompilowana i linkowana z kodem rozruchowym. To samo robi GCC z C/C++ przecież. ;)
[#12] Re: Android x86

@Andrzej Drozd, post #1

OK, no to co nowego? Dalej nie opanowalem polskich literek...bo sie tym jeszcze na Androidzie nie zajmowalem.
Generalnie to czesto wiesza sie program Google Play. Co u licha? Przeciez i tak go nie uzywam za kazdym razem, poniewaz Google Play odpalam raz na jakis czas na Chrome. Kiedys sie musze zajac tym, jak to dziadostwo, tego wirusa wyrzucic z sekwencji startowej.
A wracajac do Google Play, to aby sie w nim zalagowac, musze uzyc hasla z YouTuba.
OK, no to teraz powaznie.
Android x86 sciagnal bez problemu z GooglePlay takie programy jak Total Commander i Firefox. No i tu mam pytanie. Czy Android x86 emuluje Androida ze smartfonow, czy programy sa robione niezaleznie od procesora?
Niestety Firefox nie jest szybszy od Chrome, wiec zostane przy Chrome. Natomiast dzieki Total Commanderowi moge smigac po zasobach HD jak w prawdziwym komputerze i nawet wiem ze wciaz mam dostepne 159 GB z 160 GB . A w telefonie byla bida, 4 GB na system i 32 GB na karcie, z czego tylko 8 GB dzialalo stabilnie.
Zauwazylem tez pewien blad, mianowicie w Youtube nie dziala regulacja glosnosci dzwieku, tylko wlacz/wylacz, a regulowac mozna tylko w opcjach systemu. Co u licha!
Tak czy inaczej nastepnym razem sprobuje zainstalowac Quake, a pozniej jakis program DAW oraz darmowy pakiet biurowy.
Aha! Android x86 chyba sobie mysli ze jest zainstalowany na telefonie? No to grubo sie pomylil.OK


Ostatnia aktualizacja: 10.06.2018 05:54:46 przez Andrzej Drozd
[#13] Re: Android x86

@teh_KaiN, post #11

dobra, ogarniam powoli to wszystko i problem jest. Mianowicie metody w dżawie muszą być statyczne. A to bardzo ogranicza możliwości... Np. chciałbym sobie napisać prostą gierkę typu Tron - jak? Nawet przejście na C64 nic nie zmienia, bo nadal wszystko jest statyczne i d..a blada. :/ Jedyne co mi przychodzi do głowy, to jakiś Pong. Ale jednak Tron fajniejszy jest...

@Andrzej *z kond. BTW aż mi się przypomniała amanda99 z basha :) A Chrome to szpion... Ja go używam tylko dlatego, że FF nadal ma tendencję do wchłaniania RAM-u ile wlezie.

Ostatnia aktualizacja: 10.06.2018 12:07:09 przez snajper
[#14] Re: Android x86

@snajper, post #13

E, no to słabo. Musiałbyś pisać wszystko nieobiektowo. Tzn obiekty pojazdów ze wszystkimi polami na public żeby udawać strukturę C i funkcje z zewnątrz, które na nich działają. Coś jak użycie machajOgonem(pies1) zamiast pies1.machajOgonem(). Jeśli tak da radę zrobić, to uniknąłbyś gigantycznego CTRL+C i CTRL+V przy robieniu obsługi dwóch graczy.

Robi się z tego niezły OT. Chyba zamilknę. ;)
[#15] Re: Android x86

@teh_KaiN, post #14

Piszcie ile chcecie. Mi to nie przeszkadza, a moderatorom też nie powinno ponieważ jesteśmy w HP.
[#16] Re: Android x86

@Andrzej Drozd, post #15

ok. To ja powiem tylko, że mój dżawowy Pong na Atari 2600 już z grubsza bangla. Tańczący banan Skumać czaczę pomogła mi głównie ta stronka, teraz to już z górki. Został tylko ekran tytułowy i ewentualnie jakieś dźwięki podczas gry. A, no i jakieś śmieci, które wyświetlane są na starcie w losowym miejscu. Jak jutro go skończę, to wrzucę filmik na jutuba. siedzi, pije i chrupki
Tera idę myć ząbki i lulu.

Ostatnia aktualizacja: 10.06.2018 22:43:19 przez snajper
[#17] Re: Android x86

@snajper, post #16

To może w ogóle polecieć po bandzie i kod na githuba i .bin jako release? Zawsze to jeden przykład w necie więcej tego typu kodu.

Powodzenia przy oddawaniu projektu. Daj znać co dostałeś. ;)
[#18] Re: Android x86

@teh_KaiN, post #17

z projektu nie dostałem nic, ledwo zamieniłem parę słów z facetem na temat pracy i jakoś nawet temat nie wzbudził w nim zauważalnego entuzjazmu. buuu! A siedziałem znów do 2 w nocy, żeby zrobić pikny readme, wrzucić cały set z niezbędnym softem na pendraka i upewnić się, że wszystko bangla na innym kompie… W każdym razie mam teraz czas do poniedziałku, żeby dopracować dokumentację (i grę) i oddać z projektem na płytce. A na koniec z przedmiotu dostałem czwóreczkę z minusem. Trochę lipa. No ale tak to jest, jak się olewa zajęcia (chociaż np z taką Przedsiębiorczość to łącznie z wykonaniem prezentacji olewałem gdzieś tak od kwietnia do ostatniego piątku, kiedy facet dawał wpisy, i dostałem bdb x)). A żeby upubliczniać kod to jest na razie trochę za wcześnie, muszę przynajmniej wyeliminować wszystkie błędy, które znalazłem (a doszło ich jeszcze kilka).

Enyłej, na za dwa tygodnie mam do zrobienia projekt z OpenGL. Może na to też znasz jakiś patent, żeby poszło na Amidze? :) Bo że tam będą skaczące boing balle i logo Amigi, to jest oczywiste.
[#19] Re: Android x86

@snajper, post #18

No to trochę syf. U mnie na wydziale słowo "Amiga" potrafiło otworzyć drzwi w bardzo wielu miejscach, choć było też wielu którzy tego typu archaizmy mieli w głębokim poważaniu. Gdzie się uczysz i który to rok? ;)

Na Amidze zostaje chyba tylko software'owa zabawa jakimś Mesa3d. Totalnie się w to nie zagłębiałem, więc musiałbyś poszukać samemu. Ale nie wiem czy jest sens z tym walczyć - wszelkie porty nowożytniejszych gier i tak chyba nie jadą na OGL tylko mają przepisany kod na bardziej natywne API (CGX i inne typowo Amigowe rozwiązania?). Zastrzegam, że mogłem tutaj napisać bzdury. ;)

Jak potrzebujesz dobrego tutoriala z OpenGL popartego twardą matmą to ten jest świetny - pokazuje trochę starego OGL z epoki przedshaderowej żeby pokazać gdzie tego typu rozwiązanie traci zastosowanie i wprowadza w nowożytny, oparty o shadery, vertex buffery i index buffery. Przy okazji jest rozdział jak sobie zasetupować to ustrojstwo w różnych środowiskach (Java, C++ QT i coś tam jeszcze). Jak jesteś oblatany z C/C++ to polecam Ci pisać pod GLFW.

Co do upublicznienia kodu - załóż sobie repo na githubie, wrzuć jak jest i pozakładaj issuesy - po jednym dla każdego buga. W ten sposób nie będziesz musiał już o tym pamiętać, ostrzeżesz innych przed problemami i będziesz mógł z czystym sumieniem wrócić do tego kodu w dowolnej chwili - w tym też nigdy, jak to zwykle bywa z projektami na studia. ;) A zawsze to w necie jeden przykład więcej do tego coffee grindera.

Ostatnia aktualizacja: 12.06.2018 14:45:28 przez teh_KaiN
[#20] Re: Android x86

@teh_KaiN, post #19

U mnie na wydziale słowo "Amiga" potrafiło otworzyć drzwi w bardzo wielu miejscach

... ale on użył słowa Atari i Pong

Snajper wypożycz od kogoś AmigęONE i będziesz miał OpenGL chyba, że nie przeszkadza ci MorphOS.
[#21] Re: Android x86

@teh_KaiN, post #19

No to trochę syf. U mnie na wydziale słowo "Amiga" potrafiło otworzyć drzwi w bardzo wielu miejscach

no wiadomo, bo Amiga rulez. :) Ten temat wykorzystuję, jak tylko jest ku temu okazja. Rok temu np. zmontowałem taką prezentację (temat miał być "dowolny związany z informatyką") na jakiś przedmiot (z tą samą babką, co teraz mamy Grafikę zresztą).
A uczę się pilnie przez całe ranki tu, koniec II roku Informatyki na Wydziale Inżynierii i Ekonomii.

dzięki za tutorial, obadam temat (choć mam też do nadrobienia parę zaległych tutoriali, jak tak teraz sobie zajrzałem do udostępnionych wcześniej przez wykładowczynię materiałów). Doświadczenie z C++ jakieś mam, w każdym razie na pewno większe niż z Javą. ;)

a kod Ponga dziś na zajęciach z nudów sobie jeszcze trochę poprawiałem, próbując poszerzyć wachlarz kątów odbicia piłeczki - ale pliczek wynikowy już pęka w szwach i jak dotąd nie znalazłem sposobu, żeby wszystkie zamierzone ficzery upchnąć w tych 4096 bajtach... Jak ogarnę temat z githubem, to dam znać.

@KM
... ale on użył słowa Atari i Pong

o, i tu podsunąłeś mi za*bistego pomysła. Strolluję Atari i ułożę na planszy tego Ponga napis AMIGA OK (choć w sumie nie wiem czy się zmieści...). Iście haksiorski plan. ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 12.06.2018 23:01:33 przez snajper
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem