[#1] Grafika C64
Elo,

pytanie głównie do Carriona, ale może inni też pomogą. W jakiej rozdziałce tworzone są obecnie gry na C64, takie jak guns n ghosts czy soulless? jaka jest paleta (stala jak mniemam)? jakie sa ograniczenia sprajtow (kolorowe i rozmiarowe)?
[#2] Re: Grafika C64

@aszu, post #1

O bracie. fajne pytania a odpowiedzi wcale nie banalne
heheh, mógłbym się na serio rozpisać i jak trzeba podrążyć temat to podrążę, tak na szybko:

"W jakiej rozdziałce tworzone są obecnie gry na C64, takie jak guns n ghosts czy soulless"

W trybie znakowym. Tzn definiuje się 256 "znaczków" jako elementy grafiki i się z nich układa levele. rozdzielczość.w tych grach to 160x200. każdy znaczek to 4x8 tzw fat pixeli - prostokątnych,

jaka jest paleta (stala jak mniemam

W tym trybie paleta to nawet nie 16 kolorów tylko:
- 1 kolor tła
- 2 kolory stałe (z palety wszystkich kolorów)
- 1 kolor zmienny co znaczek z palety pierwszych 8 kolorów ale (znowu ale :) )

tutaj można mieszać znaczki w trybie hires i lores, czyli zrobić tak że
- np w jednym znaczku masz 3+1 kolor tak jak opisano wyżej w trybie lores (4x8 pix)
- albo masz w znaczku 1 kolor tła + jeden kolor z palety 8 pierwszych kolorów ale w hires (8x8)

brzmi może niejasno i na dość skomplikowane, ale jest bardzo często stosowane (nie wiem czy akurat w soulles) np w Turricanach, Hard'n'Heavy, Katakis, itp...

jakie sa ograniczenia sprajtow (kolorowe i rozmiarowe

sprajt może mieć rozmiary
- 24x21 pixeli lores - wtedy ma 1 kolor
- 12x21 pixeli hires - wtedy ma 4 kolory
bardzo często nakłada się sprajt hires na spraj lores aby dodać dodatkowy kolor np na obrys/obwódkę.

ehh miało być krótko... ale podpowiada mi to że muszę kiedyś napisać artykuł albo nagrać filmik gdzie to omówię - bo jak widać chyba warto.

A skąd te pytania? Piszesz coś? Chcesz pisać?
Wal na priv jak by co a jak nas stąd nie wywalą to chętnie odpowiem na jeszcze - jak masz.


[edit]
w soulles też mieszają znaczki hiresowe z loresowymi. W hiresie są np te niebieskie kafelki na ścianach (tło)

Ostatnia aktualizacja: 21.11.2018 22:45:32 przez retronav
[#3] Re: Grafika C64

@retronav, post #2

Dzięki za naświetlenie tematu ..C64 zawsze mnie intrygował .choc paleta była marnie dobrana w stosunku do CPC ....czy 256 kolorów XE
[#4] Re: Grafika C64

@HOŁDYS, post #3

napisalem ci pma:) dzieki za szybka odpowiedzOK
[#5] Re: Grafika C64

@aszu, post #4

Kolory -> https://www.c64-wiki.com/wiki/Color
Tryby -> https://www.c64-wiki.com/wiki/Graphics_Modes
Sprajty -> https://www.c64-wiki.com/wiki/sprite

Film o grafice C64 -> https://www.youtube.com/watch?v=Tfh0ytz8S0k

Wszystko po angielsku, ale można włączyć tłumaczenie.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem