O bracie. fajne pytania a odpowiedzi wcale nie banalne
heheh, mógłbym się na serio rozpisać i jak trzeba podrążyć temat to podrążę, tak na szybko:
"W jakiej rozdziałce tworzone są obecnie gry na C64, takie jak guns n ghosts czy soulless"
W trybie znakowym. Tzn definiuje się 256 "znaczków" jako elementy grafiki i się z nich układa levele. rozdzielczość.w tych grach to 160x200. każdy znaczek to 4x8 tzw fat pixeli - prostokątnych,
jaka jest paleta (stala jak mniemam
W tym trybie paleta to nawet nie 16 kolorów tylko:
- 1 kolor tła
- 2 kolory stałe (z palety wszystkich kolorów)
- 1 kolor zmienny co znaczek z palety pierwszych 8 kolorów ale (znowu ale :) )
tutaj można mieszać znaczki w trybie hires i lores, czyli zrobić tak że
- np w jednym znaczku masz 3+1 kolor tak jak opisano wyżej w trybie lores (4x8 pix)
- albo masz w znaczku 1 kolor tła + jeden kolor z palety 8 pierwszych kolorów ale w hires (8x8)
brzmi może niejasno i na dość skomplikowane, ale jest bardzo często stosowane (nie wiem czy akurat w soulles) np w Turricanach, Hard'n'Heavy, Katakis, itp...
jakie sa ograniczenia sprajtow (kolorowe i rozmiarowe
sprajt może mieć rozmiary
- 24x21 pixeli lores - wtedy ma 1 kolor
- 12x21 pixeli hires - wtedy ma 4 kolory
bardzo często nakłada się sprajt hires na spraj lores aby dodać dodatkowy kolor np na obrys/obwódkę.
ehh miało być krótko... ale podpowiada mi to że muszę kiedyś napisać artykuł albo nagrać filmik gdzie to omówię - bo jak widać chyba warto.
A skąd te pytania? Piszesz coś? Chcesz pisać?
Wal na priv jak by co a jak nas stąd nie wywalą to chętnie odpowiem na jeszcze - jak masz.
[edit]
w soulles też mieszają znaczki hiresowe z loresowymi. W hiresie są np te niebieskie kafelki na ścianach (tło)
Ostatnia aktualizacja: 21.11.2018 22:45:32 przez retronav