@Solo Kazuki, post #3
@michal_zukowski, post #4
@michal_zukowski, post #4
@Solo Kazuki, post #6
@ingenic, post #5
@Aniol, post #9
@michal_zukowski, post #8
a Amstrad 6128plus ma gorszą tylko muzykę, resztą bije C64
@Solo Kazuki, post #3
Jako argument popierający tą tezę podam że do Atari XL/XE ktoś stworzył (a ktoś z nich korzysta) dodatki z układami SID, a do Commodore 64/128 nikt nie czuje potrzeby dokładać POKEY.
@Drakon, post #14
Wszystkich, którzy lżą atarowski układ dźwiękowy (choć pomijacie skrzętnie fakt, że to NIE JEST układ służący jedynie do generowania dźwięku, w przeciwieństwie do SIDa) polecam posłuchać choćby utworów Makarego Braunera, który wydobywa z tego - bądź co bądź bardzo prostego układu - niesamowite dźwięki.
@BULI, post #15
co nie zmienia faktu, że niektóre piski są na granicy "krwawienia ucha"
@michal_zukowski, post #18
@Drakon, post #17
@Solo Kazuki, post #20
@michal_zukowski, post #7
@ZbyniuR, post #22
Ta bajeczka o tym że tylko Pokey tyle różnych cudów robi oprócz piszczenia, a inne brzęczydła już nie, też jest grubą przesadą. Piszczące scalaki do piszczenia potrzebują tylko naście nóżek, tak jak np w 8bitowych Segach, a przecież i SID i AY3 mają ich ze 40.
Domagacie się forów? Mamy bardziej wyrozumiale oceniać piosenkarkę która umie też gotować?
@ZbyniuR, post #22
W Atarkach te tanie współczesne wgrywadełka udają super szybkie magnety a nie stacje, więc mają kłopoty z dogrywaniem, dlatego obchodzi się to przerobieniem gier do takiej postaci aby wszystkie elementy gry wczytywał na raz do dużego RAMu, mimo że oryginalnie te gry działały na 64K +stacja. Choć dzisiaj łatwiej znaleźć w necie te wersje pod wgrywadełka niż te pod stacje które nie wymagają ekstra pamięci.
A w C64 te lepsze produkcje demkowo gierkowe, dawniej jak i dziś wymagają stacji, bo w nich jest drugi procek i ekstra 32K RAMu.
@ZbyniuR, post #22
W Atarkach te tanie współczesne wgrywadełka udają super szybkie magnety a nie stacje, więc mają kłopoty z dogrywaniem, dlatego obchodzi się to przerobieniem gier do takiej postaci aby wszystkie elementy gry wczytywał na raz do dużego RAMu, mimo że oryginalnie te gry działały na 64K +stacja. Choć dzisiaj łatwiej znaleźć w necie te wersje pod wgrywadełka niż te pod stacje które nie wymagają ekstra pamięci.