[#1] AmigaOS 4.x / MorphOS na PS3?
Po pierwsze nie oczekuję, że ktoś mi "na jutro go przepisze", ten wątek to raczej zbiór rzeczy przemawiających za taką próbą.

- co ma PS3? Procesor Cell. Zanim napiszecie, że to zupełnie inna architektura to według Wikipedii (artykuł PlayStation 3):

"Centralną jednostką obliczeniową konsoli jest procesor Cell zaprojektowany wspólnie przez firmy IBM, Sony i Toshiba. Składa się on z głównego 64-bitowego procesora PowerPC (tzw. „Power Processing Element” lub PPE) oraz siedmiu rdzeni typu „Synergistic Processing Elements” (SPEs)."

Czyli może źle rozumiem, ale skoro te systemy są jednordzeniowe to w zasadzie mogą działać na procesorze, co najwyżej tracąć moc obliczneiową SPE?

- Liczba sprzedanych egzemplarzy to: 87,41 mln . Dla porównanie, może mieć to błędy, wg.: https://www.amigalove.com/viewtopic.php?t=45 Amig klasycznych sprzedano mniej niż 8 milionów, czyli mniej niż 10 procent...
[#2] Re: AmigaOS 4.x / MorphOS na PS3?

@pgru2, post #1

Pamięć operacyjna do dyspozycji: 256 MB

Myślisz, że taki Wayfarer będzie pod tym śmigał?



Tutaj masz trochę linków do dyskusji na temat. MorphZone, AmigaWorld, a nawet PPA.pl.

A krótko - moim zdaniem rzecz nie warta wysiłku. Już lepiej czas poświęcić na wersję pod x64.
[#3] Re: AmigaOS 4.x / MorphOS na PS3?

@recedent, post #2

Całkowita pamięć do dyspozycji(łącznie z graficzną) to bodajże 512 MB jeśli się nie mylę.

Wątek na PPA.pl jest z 2008, od tego czasu w zasadzie PS3 jest "rozpracowane", do tego IBM i nie tylko udostępniają sporo narzędzi na ten procesor i platformę.

Nie do końca wiem jak obsługują grafikę te systemy, ale jeśli używają OpenGL, to PS3 chyba bez problemu wspiera.

Przełożenie na x64 może być znacznie bardziej skomplikowane (Big Endian vs Little Endian, chociażby)...
[#4] Re: AmigaOS 4.x / MorphOS na PS3?

@pgru2, post #3

Jasne. A jak masz Efikę, która ma 128 MB RAM i 256 MB VRAM na Radeonie to uruchomisz program, który wymaga 384 MB wolnej pamięci? Otóż nie uruchomisz, więc takie "512" to psu na buty.

Układ graficzny jest od nVidii, a żaden amisystem nie ma do niej sterowników. Trzeba by je było pisać od zera.

Przełożenie na x64 może być znacznie bardziej skomplikowane (Big Endian vs Little Endian, chociażby)...


Tylko że działającą wersję MorphOSa na AMD64 już widzieliśmy, więc...
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem