Teraz pora na trochę kodu. Zanim złożymy całą procedurę odczytu mapy z dysku zapisanej w IFF, najpierw wyjaśnimy kolejne zagadnienia związane z otwieraniem ekranu. Poniżej program, który otwiera ekran pod WB w trybie HiRes 640 x400 pkt.

Moze być taki. Byle skonwertowny np w przgladarce XnView do IFF. Ma tylko 16 kolorów.
Kod pozwala wybrać z dysku np .Dh0: dowlny obrazek HiRes i wyswietli na otworzonym ekranie.
==================================
Program 1
WBStartup
Screen 1,28,"Hello World!, Intuition"
Window 0,40,20,520,180,$1000,"Console window",1,2
MaxLen path$=192
MaxLen name$=192
path$="Dh0:"
Map$=FileRequest$("Chooose MAP",path$,name$)
LoadPalette 1,Map$
NewPaletteMode Off
Use Palette 1
Load Screen 1,Map$,1
MouseWait
=============================
Na razie wyświetla tylko IFF i bez dekodu na bitmapę.
Teraz scroller. Prosty przykład znajdziemy w pliku wraz z instrukcją w AmigaGuide.
Po modyfikacji wyświetla skrolowany ekran z róznymi predkościami, szybko i płynnie. Tzw. smooth scrolling.
=============================
;Program 2
BLITZ
Mouse On
BitMap 0,1280,1024,4
; ile bill narysować
For I=1 to 250
Circlef Rnd(640-16),Rnd(512-16),Rnd(16),Rnd(16)
Next
; odbicia brusha
Scroll 0,0,640,512,640,0
Scroll 0,0,1280,512,0,512
; CopperLIST na Hires, 16 kolorów, smooth scroll
InitCopList 0,$114
CreateDisplay 0
; Sterownie myszą synchronizowane przez VertBlank
While Joyb(0)=0
VWait
xa=QLimit(xa+MouseXSpeed,-10,10)
ya=QLimit(ya+MouseYSpeed,-10,10)
x=QWrap(x+xa,0,640)
y=QWrap(y+ya,0,512)
; Scroll bezpośredni
DisplayBitMap 0,db,x,y
Wend
End
==========================
Ostatnia aktualizacja: 12.10.2021 02:37:02 przez mrcha_67