Kupiłem jakiś czas temu Biohazard 2 i 3. Oczywiście jak po nazwie wskazuje, to wersja japońska. Mam konsolę przerobioną, B2 odpala normalnie.
Natomiast na B3 pojawia się ekran powitalny, sprawdza region i wtedy po chwili zonk- czerwone przekreślone kółko- taki znak " zakaz postoju".
Próbowałem podłączyć różne pady i karty pamięci i nic, bo mogło to być spowodowane innymi rzeczami niż region.
Obstawiam jednak region, tylko dlaczego B2 odpala i można grać, a B3 strajkuje?
Dodam jeszcze, że płytki nie mają ani jednej ryski.
A nie jest tak że twój mod chip nie współpracuje poprawnie z Biohazard 3?
Jak masz modchipa to graj w piraty :), albo go wyłącz i graj w oryginały.
Twój wybór.
No właśnie chcę grać w oryginały, na piratach się wychowałem. Im starszy jestem, tym wolę kupić i zagrać na legalnym oprogramowaniu.
No jednak będzie trzeba kupić PSX'a japońskiego.
W BH3 pojawia się tylko logo Sony, czy drugie (Playstation) też? Ten drugi oznacza że konsola Cię puszcza, wszystkie stopy później oznaczają że gra sama w sobie ma detekcję modchipa.
Zabezpiecznie regionalne PS1 działa tak, że z obszaru obecnego tylko na tłoczonych płytach czytana jest informacja regionowa (Ameryka, Europa, Japonia). Modchip działa tak, że puszcza (lub zagłusza oryginalny) sygnał regionu, z tego co pamiętam po kolei każdy z możliwych. Nie przestaje on jednak tego robić po procesie bootowania i gra jest w stanie wykryć tego typu zachowanie. Późniejsze modchipy "stealth" już nie mają tego problemu - milkną po paru sekundach od startu konsoli.
Swoją drogą, dobry filmik o zabezpieczeniach PS1, nie pamiętam tylko czy tam jest o regionie:
Ostatnia aktualizacja: 24.11.2021 18:13:57 przez teh_KaiN
Sprawa rozwiązana, zamontowałem modchipa w szaraku 7502. Oryginalny Biohazard 3 ruszył. Poczytałem trochę i dowiedziałem się, że PSone mają problem z funkcją stealth. Są jakieś chyba triki na arduino, ale nie zagłębiałem się w temat.
To chyba chodzi o to że normalnie gra sprawdza autentyczność płyty schodząc poniżej zerowej ścieżki (oki wiem ze tam jest jedna spiralna ścieżka), i wtedy laser trafia na dodatkową ścieżkę po której gdy śmiga to generuje sygnał świadczący o tym że płyta jest autentyczna. Albo na piracie na niego nie trafia. Jednak stare modchipy emitują go stale. I te późniejsze gry potrafią sprawdzić czy ten sygnał dociera nawet gdy laser nie zejdzie dość nisko, czym wykrywają że konsola jest przerobiona i wyłączają grę niezależnie od tego czy jest oryginalna czy nie. Ale nowsze modchipy emitują sygnał autentyczności tylko gdy laser zejdzie poniżej głównej ścieżki, a nie cały czas i przechodzą taki test. Piraty mogą mieć usunięte to sprawdzanie, przez co zadziałają nawet na starych chipach, ale oryginalne sie wyłożą. To tak mniej więcej moimi słowami. :)
Niedawno oglądałem filmik o historii tych modchipów.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies
(ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach.
Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy
niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki
internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.