[#1] Kontrowersyjne gry - wielosilnikowe
Mam tu na myśli kilka gier, które testowałem na Amigę. Moim zdaniem nie powinno się łączyć kliku silników, a najczęściej choćby dwóch. Było kilka testów. Autorom przychodziło na myśl zbyt wiele pomysłów, które dopakowali w jedną grę. Gry raczej pomylone jak groch z kapustą. Właściwie tylko to, że trochę to inspiruje do nowszych, lepszych i czystszych wersji.
Podam parę przykładów:
1. Jurasic Park (Amiga)
Mapka w rzucie prostym OK oraz sekwencje 3D - lochy z dinozaurami

2. Conan (Amiga)
Mapka w rzucie prostym i sekwencje walk typu "kombat" (Barbarian 3)
OKOK1-Chaos engine,2-Dungeons&Dragons:Shodow over Mystara

3. Perihelion (Amiga)
Mapka taktyczna, korytarze miast na snapshotach "~3D"OK i niefortunna sekwencja walk w rzucie płaskim-turówka! buuu!

4. Blade of Destiny (Amiga)
Jakby Ishar? Sekwencje slideshow, lochy w rzucie izometrycznem OK

5. Batman the Movie (Amiga)
Ostra jazda na enginie gier raceingowych OK oraz platformówka OK

6. Technocop (Amiga)
Ostra jazda na enginie gier raceingowych OK oraz platformówka OK
1-ChaseHQ, 2-Flashback

7. Albion (PC)
Gra w rzucie płaskim, nawet nie izometrycznym OK, kolorowe fantasmagorie 3D buuu!.

Wszędzie dodałem swój plus OK oznaczający moje zainteresowanie danym silnikiem składowym w danej grze.
Spokojnie z jednej, po rozłączeniu bliźniaków syjamskich, można zrobić dwie dobre bez zakłóceń percepcji.
Czasem tylko jadna dobra.
[#2] Re: Kontrowersyjne gry - wielosilnikowe

@mrcha_67, post #1

Koniecznie na 1 dyskietce i 1mb ram. Czy ty jesteś świadom możliwości i ograniczeń komputera Amiga?
[#3] Re: Kontrowersyjne gry - wielosilnikowe

@mrcha_67, post #1

Twoim zdaniem nie powinno się? :o
Zdarzało mi sie trafiać na wątki na retro forach o grach na podstawie filmów, co prawda raczej dotyczyły one 8bitowców ale myślę że na 16bit nie było inaczej. Otóż zwykle składały sie z kilku etapów z których w każdym robiliśmy coś innego (na innym silniku), no bo jak inaczej oddać całą historię w maszynach o tak ograniczonych możliwościach?
I z jednej strony panuje opinia że większość z nich nie była najwyższych lotów, ale z drugiej strony (przynajmniej w tych krajach mniej skażonych piractwem), miały one sporo fanów bo w cenie jednej gry zyskiwaliśmy tak jakby kilka gier. Owszem trzeba było nad nimi posiedzieć aby nauczyć sie przechodzić do dalszych etapów, ale w nagrodę dostawaliśmy co etap to inną grę, przypominam że w cenie jednej gry.
A jak sie komuś nie podoba to przecież nikt ani do grania ani do kupowania takich gierek nas nie zmusza, dlatego moim zdaniem domaganie sie tego aby inni w tej kwestii mieli taki sam gust jak my, wydaje mi sie nie na miejscu, bo niby jakim prawem oczekujemy aby inni dysponowali swoim czasem i kasą wg naszego gustu zamiast wg swojego? :)
[#4] Re: Kontrowersyjne gry - wielosilnikowe

@mrcha_67, post #1

Troche sie z tym zgadzam.
Pewne polaczenia sekcji w grach byly nie na miejscu ale mysle, ze to po prostu zaszlosci z bardzo starej szkoly tworzenia gier, gdzie tworcy po prostu nie zwracali uwagi az tak bardzo na design calosci tylko wrzucali do gier co im sie zywnie podobalo. Z czasem takie "hybrydowe" gry przestaly sie pojawiac i wychodzily juz tylko gry o scisle okreslonym gatunku.

Pamietam pierwsze gry np. na ZX Spectrum kogel mogel na maksa, pomieszanie z poplataniem. Pozniej wychodzily juz gry o niebo lepsze, bardziej rozbudowane ale wlasnie tylko o okreslonym gatunku z jednolitym rzutem graficznym.
[#5] Re: Kontrowersyjne gry - wielosilnikowe

@mrcha_67, post #1

Znam gry naprawdę multi-silnikowe. Zawierają całą serię różnych zagadek logicznych na sub-poziomach.
Przypomnę serię "...of dr. Brain"(np. Casatle of dr. Brain). Albo na PC "AI Wars" i "LawnmowerMan". I fakt, trudno powiedzieć czy to źle, że taki gust twórców. Wielu ludzi jednak sięga po gazetki ze zbiorami szarad logicznych. Multi-engine lepiej niosę niż hybrydowe: dual. Lepiej zrobić dwie, pełnowymiarowe gry na tym samym tytule z podtytułem własnym.
Spory potecjał twórczy, jeszcze nie wyzwolony drzemie w niektórych projektach. Sub-engine nie doczekał się jeszcze pełnego rozmiaru 'KINGSIZE'. Mam na myśli choćby "Conan" (Amiga). Lokacje 2d na prezetowanych screenach, są po prostu piękne. Podglądam też wersję na PC. Gdyby wyszła pełna wersja przygodowo-zręcznościowa na silniku 'scrollera', głęboki playfield lekko-izometryczny (>>> np. Dungeon&Dragons: Shadow over Mystara", "Dark Tower"), myślę, że HIT! murowany. Jak trochę pograłem w dostępną wersję, to jakoś żal nadchodzi.
:/

Ostatnia aktualizacja: 12.05.2022 16:29:43 przez mrcha_67
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem