[#1] atarowiec poszukiwany na gwałt.
kto mi wytłumaczy, jak uruchomić to coś ze str. 13 numeru 6 Tajemnic Atari? Zgrywusa i Tracker już odhaczyłem, ale jako że w tych atarusach jestem zielony, to przy każdym niepowodzeniu muszę szukać na ślepo. I tak szukam już od wczoraj, i mnie sto wujów strzela.
warsztat mam już ogarnięty, robię tylko copy-paste, konwersję do ATASCII i później w bejziku ENTER "H1:dupa". No a potem teoretycznie wystarczyć powinno RUN, tylko czy aby zawsze? Czy tego nie trzeba np. zapisać na kasecie i zbootować z niej? (próbowałem i tak)
przyglądając się innym listingom wydedukowałem, że może temu czemuś brakuje na początku tego, co wygląda jak "loader", a prezentuje się w innych, podobnych programach np. tak:
10 DIM A$(26):DT=1000:C=17:BS=1536:GOSUB 700
20 A=USR(BS):END
700 REM --- hex to data conv ---
710 FS=0:RESTORE DT:TRAP 750
720 FOR X=0 TO C:READ A$:POKE 53279,7
730 FOR I=1 TO 26 STEP 2
740 H=ASC(A$(I))-48:H=(H-39*(H>9))*16:L=ASC(A$(I+1))-48:L=L-39*(L>9):POKE BS+FS,H+L:FS=FS+1:NEXT I:NEXT X
750 RETURN
1000 [tu kod właściwy]

już se rozszyfrowałem, że DT to numer pierwszej linii, a C liczba linii do przerobienia. No ale dopisanie podobnego kodu na początku też nic nie pomaga.
różne kombinacje skutkują zwykle errorem 136 lub 19 (czyli że niby za mało pamięci (wtf, jak mu ustawiam pińset kilo?) lub eof (wtf2)).

natomiast gdy w pliku znajduje się sam kod podany w gazetce, po uruchomieniu przez RUN nie dzieje się nic. Tylko Ready i koniec.
tu pliczek z kodem, gdyby ktoś potrzebował do sprawdzenia.

Ostatnia aktualizacja: 14.12.2022 11:01:34 przez snajper
[#2] Re: atarowiec poszukiwany na gwałt.

@snajper, post #1

To jest program ktory konwertuje dane z tego listingu w pliku do kodu maszynowego Atarusa-weglusa.
Jak juz program zostanie uruchomiony to do pamieci o addresie 1536 zostanie wpisany wlasciwy kod i trzeba go uruchomic spod tego adresu instrukcja uruchomiajaca kod maszynowy Atari.