[#1] tęsknicie za Settlersami?




twórcą gry jest main programmer i creator Settlersów, Volker Wertich. I takie coś - to ja bym na Amidze NG owszem, chętnie, jak najbardziej, w rzeczy samej! A nie kolejny Dum 4, Dum 5, Dum-Srum. Śpioch
w odróżnieniu od Settlersów - gra ma ograniczać się do budowy osady, elementów walki nie uświadczymy.

Ostatnia aktualizacja: 08.07.2023 21:55:52 przez snajper
[#2] Re: tęsknicie za Settlersami?

@snajper, post #1

Super wiadomość! Ale jednak walka chyba jakaś będzie, bo na stronie steamowej jest:

Protect your population from hostile animals, plundering bandits and mythical creatures.


Nawet ostatniego czasu zacząłem w godocie lepić coś na wzór settlersów i nawet to nazwałem, nomen omen, Pioneers. Dobrze że mnie ktoś wyręcza, zwłaszcza ktoś tak kompetentny. ;)
[#3] Re: tęsknicie za Settlersami?

@snajper, post #1

Nie no... jak bez walki ???

Przeciez to jak sredniowieczny rycerz bez broni i zbroi. Tak nie moze byc
[#4] Re: tęsknicie za Settlersami?

@selur, post #3

Trochę już z tym pomysłem romansowali w przeszłości: w rozszerzeniu settlers 4 była cała kampania ekonomiczna pozbawiona walki. Koncept ciekawy, ale na dłuższą metę było za mało mechanik żeby zrobić z tego trudniejszy tryb gry - i tak się wygrywało po dłuższym lub krótszym czasie. Skoro zasobów tu ma być 70 rodzajów i drogi do ich uzyskania mają być rozbudowane, to stawiam że sama ekonomia może być wyzywająca, choć przydałyby się jakieś dodatkowe cele i "walka" z otoczeniem, które Ci jakoś uprzykrza życie.

Walka w settlersach to w sumie zawsze był dodatek - nieważne jak się ją prowadzi, wygrywa w zasadzie ten kogo ekonomia jest w stanie pompować więcej awansowanych żołnierzy na pole walki.

Ostatnia aktualizacja: 09.07.2023 08:37:15 przez teh_KaiN
[#5] Re: tęsknicie za Settlersami?

@teh_KaiN, post #2

Nawet ostatniego czasu zacząłem w godocie lepić coś na wzór settlersów i nawet to nazwałem, nomen omen, Pioneers.


zgapili. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
masz jakieś próbki tej gry? Zajrzałem na stronę z podpisu i tam nie ma o niej nic.
[#6] Re: tęsknicie za Settlersami?

@snajper, post #5

To był naprawdę szkic szkiców. Jakieś tam placeholderowe ludziki noszące kostki do placów budowy sześciennych budynków. Dosłownie parę godzin w godocie. Jak bardzo chcesz to posprzątam repo i Ci dam urla, ale myślę że więcej, szybciej i lepiej sam ulepisz po kilku tutorialach. ;)
[#7] Re: tęsknicie za Settlersami?

@teh_KaiN, post #6

e, to nie. Teraz nie mam za bardzo czasu na lepienie czegokolwiek. A jak mam, to aktualnie lepię myszki. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Dawno temu okaleczyłem je dotkliwie i teraz odpokutowuję swoje grzechy.



obecnie z tych widocznych na foci tylko dwie mają szanse na powrót do żywych, bo do jednej nie mam elektroniki, a A4Techowi brakuje kabla. ( ͡° ʖ̯ ͡°) W ostatnich dniach diagnoza Logitecha CC-93-coś wykazała uszkodzony jeden z kabelków i dziś przyszły niezbędne do jego naprawy części z Botlandu, więc jeśli nic więcej myszy nie dolega, to dziś wstanie.
1
[#8] Re: tęsknicie za Settlersami?

@snajper, post #1

Jeszcze wracając do głównego wątku - ze strony głównej:

How does the combat system work?

Units that are patrolling or scouting an area and find a preferred target they are looking for will automatically engage. For example, your guards will chase away thieves, while ghosts will chase your civilians. Your soldiers will attack bandits, but enemy ghosts will attack your soldiers, while your wizards will hunt the ghosts. Depending on the unit types and their individual strengths and weaknesses, there are good and bad matchups.

Can you directly control your armies?

No, we will not offer RTS-style unit control. Instead, military and mystical units will be tied to buildings as their base and will be controlled from there, e.g. by telling them where to claim new territory, which area to guard, or which location to scout for enemies.


czyli armia to powrót do set1/set2. Szkoda, bo lubiłem walkę w set3. Może jednak nie powinienem skreślać mojej wersji w godocie. ;)

Ostatnia aktualizacja: 10.07.2023 15:55:18 przez teh_KaiN
[#9] Re: tęsknicie za Settlersami?

@snajper, post #1

Trwa steamfest i można sobie to to pomacać. Parę fajnych pomysłów jest, ale jest też parę niefajnych. To że wieże nie są instant, tylko wymagają postawienia pachołków przez strażników to wg mnie jeden z tych niefajnych. I generalnie rozgrywka zdaje się ślimaczyć. Za to że 3 drwali pracuje w jednej chacie, to kozak.

Jest dużo więcej zasobów i zależności, co bez tutoriala na początku trochę przytłacza, ale po nastu minutach już człowiek przestaje budować na oślep i zaczyna kminić jak to wszystko działa.

Z tego co widzę to grze w tej chwili mocno brakuje contentu, można sobie popostawiać budynki i w zasadzie tyle - celu gry nie ma, wali też nie. No ale mają to na roadmapie i będą to dodawać.

Mam generalnie mieszane odczucia - pewnie jeszcze popykam w demko, ale póki co mnie nie urzekło. Może jednak trzeba się wziąć za tych swoich pionierów w godocie. Ale najpierw jakąś mniejszą wprawkę machnąć.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem