Komentowana treść: OS4 i UDMA
[#31] Re: OS4 i UDMA
W odpowiedzi na komentarz #30


Zal mu ze ci mniej zdolni programisci poprawili buga o ponad rok wczesniej i byli na tyle bezczelni ze potrafili to jeszcze zrobic hardwarowo.
[#32] Re: OS4 i UDMA
W odpowiedzi na komentarz #31


Programiści i sprzętowa poprawka?;) To by dobrze temu nie wróżyło :D.

Cała ta dyskusja jest imho troszkę bez sensu. Każdy robi tak jak mu wygodniej albo jak potrafi lepiej. Jeden woli lutownice inny klawiaturę;) A z tym DMA to jak z PCMCIA w A1200, jest rozwiązanie i sprzętowe i programowe:D
[#33] Re: OS4 i UDMA
W odpowiedzi na komentarz #19


Mówisz tak jakby MorphOSa na AmigęClassicPPC nie było.




A jest? Nie ma. Tak samo jak nie ma OS4. To ze jacys wybrani maja o niczym nie swiadczy. Rownie dobrze mozna mowic ze jest Mozilla na AmigaOS bo ktos ma jakis port nad ktorym sobie dlubie.



Jednak ja akurat mam w głębokim poważaniu wszelkie nowe systemy na stare sprzęty.




W momencie jak dostajesz stery do hardwaru w systemie opartym na

peg czy a1/teron, to te kompy tez staja sie przestarzale. Nowy komp na G3 i G4 to tak jakby ktos sprzedawal nowe pecety z Pentium 2 i 3, w dodatku ze sprzetem na plycie, do ktorego brak sterow. Taka partyznatka przypomina Linuksa, tyle ze 10 lat temu. System tez chodzil ladnie, ale sporo rzeczy na plycie albo nie chodzilo albo bylo wielka beta: W a1/teronie USB i UDMA to na razie kiepski zart, w Pegu brak driverow uzasadnia sie ideologicznie. Efekt jest ten sam.
[#34] Re: OS4 i UDMA
W odpowiedzi na komentarz #32


kiepskie porownanie. cardreset wysyla raz sygnal i po sprawie, patch na articie musi byc aktywny non stop. softwarowo zawsze bedzie zwalnial system i niewykluczone ze beda przez taki patch dodatkowe cyrki. chora ambicja kilku panow kosztowala przynajmniej rok opoznienia, ilu userow w tym czasie odeszlo nikt nie zliczy.
[#35] Re: OS4 i UDMA
W odpowiedzi na komentarz #10


...Technologicznie MOS jest odp. tego co miało być OS5.



Czyli integracja z DE? :))

No i stos TCP/IP.
[#36] Re: OS4 i UDMA
W odpowiedzi na komentarz #17


OS4 dzial na kartach graficznych.

Dobrze wiesz, ze chodzilo o dokumentacje do BPPC/BVPPC.




Teraz już wiem. Czy to znaczy, że na Classicu OS4 ruszy tylko pod BVPPC, a np. na karcie w Zorro nie?



W komentarzu do newsa wypowiadasz sie o programowej latce.



To moje zdanie, mam do niego prawo.



Jak wiem nie jestes programista, a zrodlowki tez nie widziales.



Ty również nie jesteś programistą, nawet jeśli widziałeś źródłówkę.



Jesli zainteresowani wyraza zgode na publikace swoich nazwisk.



Jeśli projekt jest publiczny, taka zgoda nie jest potrzebna.



Nie mam czasu na nic nie dajace polemiki.




Ależ nie musisz, pytałem Mufę.
[#37] Re: OS4 i UDMA
W odpowiedzi na komentarz #35


jeslo go dostana to bez problemu z mosem zintegruja. dla mnie to bez znaczenia. mnie ineteresuje amigaos
[#38] Re: OS4 i UDMA
W odpowiedzi na komentarz #21


niepotrzebnym zabieraniem miejsca



Rules. :) Widziałes tego Aprila? To sa takie dwa płaskie kwadraciki o boku może 4-5 milimetrów przepięknie przylutowane do płyty głównej nie różniące się od reszty "fabrycznych" układów. :) Jak mi człowiek przysłał (kupowałem używanego) Pegasosa to chciałem od razu do niego pisać z "wątami", że maszyna miała być z Aprilem, a ja go tu nie widzę. Na szczęście cos mnie tknęło żeby zaczepić na GaduGadu Pornela i zapytać gdzie właściwie jest ten słynny April. Jak mi powiedział to mało z krzesła nie spadłem. Ja sie nasłuchałem gderania zwolenników OS4, że to takies kanapki, wyobraziłem sobie cos w stylu FastATA nakładanego w tak wadliwy sposób na Articię. A tu masz - jakby mi nie powiedział to za 100 lat bym się nie skapnął, że to tam jest. Płyta główna moich wszytskich Amig przyszłości może miec milion "kanapek" jeżeli mają one tak wyglądać. Tylko, że sprawa jest już akurat nieaktualna, bo zapisałem sie na Pegasosa2 który jak wiadomo wad już nie ma. :)
[#39] Re: OS4 i UDMA
zapisales sie w komitecie kolejkowym? tylko uwazaj! opuszczenie kolejki grozi utrata miejsca! nmsp :)
[#40] Re: OS4 i UDMA
W odpowiedzi na komentarz #20


To w co teraz się bawię (bo trudno to poważniej nazwać) w 3D działa spokojnie i bez problemu na Voodoo3. Gdybym miał Radeona i sterowniki 3D dla niego to i tak robiłbym tak żeby działało na Voodoo3. :) Niedawno akurat trafiła się okazja i kupiłem Voodoo4 4500. Zrobiłem to nie ze względu na prędkość tylko żeby mieć akcelerację także na ekranach 24 bitowych, a nie tylko 16. Na Voodoo3 ekran systemowy miałem ciągle w 16 bitach, bo często sobie coś pod 3D odpalam na oknie i nie chce mi się przełączać trybu. Moge odpalać na osobnym screenie ale w trakcie pisania wole mieć obok okno CLI na którym wypisują mi się różne głupoty.



Tak jak napisał Kiero. TinyGL nie jest pisane pod Voodoo, Permedię czy Radeona. Ono działa na wszystkim na czym są sterowniki 3D. Jeżeli nagle powstaną stery 3D do lodówki czy okdurzacza wsadzonego do AGP Pegasosa to obecne TinyGL tez będzie na tym chodziło bez jakichkolwiek zmian (chyba:)). W końcu tinygl.library jest jedno.



Z tych naszych rozważań wyciągnąłem następujące wnioski...



Programiści od MOSa są kiepscy, bo wybrali rozwiązanie sprzętowe (i tak potrzebne tylko do 600 sztuk maszyn). Z "nowości" to dowiedziałem się, że AmigaOS4 nadchodzi. ;) Ponadto w związku z tym, że kiedyś Hyperion napisał Warp3D to ja teraz powinienem sprzedać, Pegaza, dołożyć drugie czy trzecie tyle, kupić AmigęONE, kartę dźwiękową (bo przecież zintegrowana nie działa) i bawić się w przesuwanie przymulających okien. Oczywiście o jakimkolwiek 3D (nawet takim jak 2 latat temu na Pegazie) nie może być narazie mowy. Jak narazie Pegasos w 3D pozwala wycisnąć najwięcej sposród jakicholwiek platform amigowych. Jak dla mnie to wystarczająco dużo i za Radkiem narazie nie tęsknię.
[#41] Re: OS4 i UDMA
W odpowiedzi na komentarz #36


A napisalem, ze nie dziala, ze slotami zorro ?

Przyklad dotyczyl umiejetnosci programistow OS4Team.

Czytaj uwaznie to co pisze.

[#42] Re: OS4 i UDMA
A napisalem, ze nie dziala, ze slotami zorro ?


Tę niezbyt grzeczną odpowiedź mam uznać za "działa"?



Przyklad dotyczyl umiejetnosci programistow OS4Team.


Dyskusja dotyczy umiejętności programistów MOSTeam, więc przykład nie jest adekwatny.



Czytaj uwaznie to co pisze.


Są z tym pewne problemy, bo ostatnio robisz dużo literówek i nie używasz interpunkcji.
[#43] Re: OS4 i UDMA
W odpowiedzi na komentarz #40




Ponadto w związku z tym, że kiedyś Hyperion napisał Warp3D to ja teraz powinienem sprzedać, Pegaza, dołożyć drugie czy trzecie tyle, kupić AmigęONE, kartę dźwiękową (bo przecież zintegrowana nie działa) i bawić się w przesuwanie przymulających okien.



Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Gdzie napisalem ze masz sobie kupic AONE. Do glowy by mi nie przyszlo aby Cie do tego namawiac. Po pierwsze to ani mnie ziebi ani grzeje jakiego uzywasz komputera, po drugie nawet gdyby mi na tym zalezalo to namawiajac Cie na zmiane kompa tracilbym tylko czas.

Co do twej lekcewazacej uwadze o Hyperionie, to nie zawiodles mnie, spodziewalem sie od Ciebie mniej wiecej takiej odpowiedzi. Juz raz zjechales rowno jednego z najbardziej zasluzonych ludzi dla Amigi, tylko dlatego ze mial inne poglady na jej rozwoj niz Ty teraz.

Oczywiscie to twoja sprawa co myslisz o Hyperionie mozez lekcewazyc dotychczasowe ich osiagniecia na polu 3D, (choc to posrednio dzieki nim mogles tworzyc swoje demka). Ja jednak uwazam ze ich dotychczasowe doswiadczenie jak najbardziej zaprocentuje, i mysle ze przekonamy sie o tym juz wkrotce.



Oczywiście o jakimkolwiek 3D (nawet takim jak 2 latat temu na Pegazie) nie może być narazie mowy.[/b}



Po pierwsze to skad masz wiadomosci jakie obecnie jest 3D w OS4.0.

Po drugie o jakim wspomaganiu z przed 2 lat na pegazie piszesz ?

Z tego co ja wiem to stery 3D dla Voodoo byly jedna z nowych cech systemu MorphOS 1.4, a ten jak zapewne wiesz wyszedl w sierpniu 2003r.

[b]Jak narazie Pegasos w 3D pozwala wycisnąć najwięcej sposród jakicholwiek platform amigowych. Jak dla mnie to wystarczająco dużo i za Radkiem narazie nie tęsknię.




Po pierwsze to platworma amigowa jest jedna, tak samo jak platworma morphosowa.

Po drugie, to zastanawia mnie Twoja rozlegla wiedza na temat OS4.0 i AONE, oraz pewnosc ze zestaw ten jest slabszy w dziedzinie 3D od Pegasosa.

Po trzecie nie wciskaj mi tu kitu z tym "nie tesknieniem za radkiem". Przeczytaj sobie swoje komentarze na amigowych portalach z ostatnich kilkunastu miesiecy. Obawiam sie ze byles osoba ktora najbardziej wiercila dziure w temacie stery 3D dla radeona.
[#44] Re: OS4 i UDMA
W odpowiedzi na komentarz #43


Po drugie, to zastanawia mnie Twoja rozlegla wiedza na temat OS4.0 i AONE, oraz pewnosc ze zestaw ten jest slabszy w dziedzinie 3D od Pegasosa.



Pytanie bylo nie do mnie, ale sie wtrace. Wedlug slow Hyperionu OS4 nie ma sterow 3d do radka, Warp3D NOVA nie jest przewidziany do 4.0, a na pokazach na ktorych uzywali AOne z VooDoo nie przypominam sobie, aby pokazywali, ze akceleracja 3D dziala na tej karcie. Ze strony Pegaza mamy juz dostepne dla usera stery dla VooDoo, TinyGL, Rave3D i warper dla Warp3D. A na pokazach pokazuja juz stery 3D do radkow. To jest stan na teraz (bo jaskolki cierkaja np. o pelnym OpenGL dla MOSa, ale tego jeszcze nie pokazawli, wiec mozna to narazie pominac). Wiec, czy teza, ze w dziedzinie 3D MorphOS jest mocniejszy niz OS4.0 jest bledna?
[#45] Re: OS4 i UDMA
W odpowiedzi na komentarz #43




Grr, klinkalem za wczesnie wsylij



Oczywiscie to twoja sprawa co myslisz o Hyperionie mozez lekcewazyc dotychczasowe ich osiagniecia na polu 3D, (choc to posrednio dzieki nim mogles tworzyc swoje demka). Ja jednak uwazam ze ich dotychczasowe doswiadczenie jak najbardziej zaprocentuje, i mysle ze przekonamy sie o tym juz wkrotce.



Czy tak wkrotce to watpie - z informacji udzielonych kiedys na exec.pl wynika, ze Freidenowie, ktorzy sa specjalistami w dziedzinie 3D w Hyperione maja na glowie wiele duzo wazniejszych czesci systemu. Watpie, czy znajda czas na zajecie sie tworzeniem wsparcia 3D z prawidziwego zdarzenia. Chyba, ze Hyperion ma wsrod programistow jakies asy w rekawie.
[#46] Re: OS4 i UDMA
pffff, kłóćcie się dalej kto ma lepszych programistów, dzięki temu odepchniecie od 'nowych Amig' kolejnych zainteresowanych.

Dziecinada...
[#47] Re: OS4 i UDMA
W odpowiedzi na komentarz #46




Ok. Masz racje. W sumie sam news byl dobry, ale zeby nie wygladal na zbyt dobry, ktos musial sie znalezc i wyciaganac jakies wady tego rozwiazania. Przyznam sie bez bicia ze w chwili slabosci ponioslo mnie i odpowiedzialem, troche zaczepnie na tego komenta, co wywolalo kolejny niepotrzebny brednioserial.

Zgadzam sie ze szkoda na takie brednioseriale tracic czas. Niech sobie kazdy mysli i uzywa co chce, a czas pokaze kto wybral lepiej.

Z mojej strony EOT w temacie.

[#48] Re: OS4 i UDMA
A oto co ciekawego powiedział H.J. Frieden na oba (Articia i 3D) tematy jeszcze w lutym:



"The AmigaOne uses a later revision of the Articia S than on the Peg I. Only a handful of boards have been produced that use the same revision. Among other things the new revision had the ability to use two unregistered memory modules." - odp. na argument użycia w AOne takiego samego chipa jak w Peg I





"Of course the Permedia 2 and Vodooo 3 Warp3D drivers will still be there, but for Radeon we will have to restrict ourselves to the 7xxx and possibly 8xxx at the moment." - na temat sterów 3D dla OS4

[#49] Re: OS4 i UDMA
W odpowiedzi na komentarz #48


To dlaczego pod Linuksem występowały błędy z transferem przy włączonym DMA? Przecież argument nie wziął się stąd, że w A1 jest ten sam chipset, ale z podobnego jego zachowania co pezaprilowych Pegazów I.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem