Komentowana treść: Open Dynamics Engine
[#1] Re: Open Dynamics Engine
No więc ODE zostało przeportowane na MorphOS po raz trzeci (a może i więcej). :) Pierwszy zrobił to chyba Elf. Potem mi się ta nietrudna sztuka udała. No i teraz mamy trzeci raz "odkrytą Amerykę".



To co mi się udało sklecić z wersji dla MacOS i Unix (mam na myśli także przykładowe programiki oparte na GLUT), wymagało czegoś czego normalnie nie ma obecnej publicznej wersji MorphOSa więc nie było sensu tego rozpuszczać.



Przyznam się, że przeportowanie ODE było dla mnie znacznie łatwiejsze niż zakumanie zasad programowania pod to. Co tu dużo mówić - po kilku dniach studiowania poddałem się. Niby większość zrozumiałem ale jak po przeczytaniu wszystkiego zacząłem pisać jakiś swój przykład to mi ręce opadły. :) To mi zupełnie nie działało tak jak powinno. Naprawdę się starałem, a to się zachowywało zupełnie nie tak jak chciałem. Obiekty, które niby powiązałem (wydaje mi się, że poprawnie) zupełnie się siebie nie trzymały. Kolizje zupełnie mi nie działały. Dałem sobie spokój. Chyba prędzej napisałbym swój engine z bardzo uproszczoną (ale chyba w miarę działającą) fizyką niż nauczyłbym się pod to pisać. Po tym ODE wpadłem w niezły dół. ;););)

[#2] Re: Open Dynamics Engine

@MDW, post #1

przejdzie ci, i prędzej czy później weźmiesz się za coś innego (podobnego). Zobaczysz. :D

[#3] Re: Open Dynamics Engine
wiele dzisiejszych pecetowych gier



wolę określenie - windowsowych. jest trafniejsze.

tzw. pecet to sprzętowa baza dla wielu różnych systemów, nawet amigowych - patrz: Aros, a tam trudno o takie gry.





[#4] Re: Open Dynamics Engine

@MDW, post #1

no właśnie - a w "zachodnich" njusach próżno szukać rodzimych programerów w panteonie portujących ODE ;)



A z tym ODE coś właśnie nie do końca jest w porządku [choć zakładam, że biblioteka się cały czas rozwija] - nawet pod windą ODE-przykłady "nie są zbyt stabilne" ;)... No i mało kto ma na tyle silną wolę, by poważniej się w to wgłębić ;)
[#5] Re: Open Dynamics Engine

@rolpho / D6, post #4

Zgadza się - niektóre przykładziki załączone do ODE wieszają się jak... ImageFX. ;) Tak samo na MorphOS jak i na Windows.



Grzebałem trochę w tym próbując wyczaić przyczynę zwisów i wtedy wyczaiłem. Biblioteka ODE sama w sobie jest w porządku. Przyczyną zwisów są źle napisane przykładziki. Jak się człowiek zagłębi w ich kod to można znaleźć jakieś "kwiatki" w stylu odwoływanie się do nieistniejących obiektów, przekoczenie zakresu jakiejś wartości. Ktoś te przykłady pisał tak na szybko i w każdym wieszającym się można znaleźć ewidentny błąd. To są stosunkowo mało skomplikowane przykłady więc da się wykumać i poprawić błąd. Tak więc bilbioteka ODE jest ok, ale przykładziki załączone do niej beeee. :)



Ech... szkoda, że nie mam czasu się w to pobawić. Zresztą chyba jestem trochę na to mało zdolny niestety. :(

[#6] Re: Open Dynamics Engine

@MDW, post #5

czy ja juz wspominalem ze masz niska samoocene? Zbyt skromny jestes....
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem