Komentowana treść: Majowy Games TOP10
[#1] Re: Majowy Games TOP10
nie, przecież NFS-Porshe nie ma na Amidze :P
[#2] Re: Majowy Games TOP10

@Prince, post #1

no i dobrze ze nie ma bo i po co ;)
[#3] Re: Majowy Games TOP10

@ZimA, post #2

Jak to po co? No żebym miał w co pograć :P Lubię wyścigi, a te "nasze" są jakieś takie...jakby z innej epoki!



(Proszę nie mylić z Undergroundem; jest do kitu)
[#4] Re: Majowy Games TOP10

@Prince, post #3

witam mysle ze gdyby ktos odnowil takie wyscigi vroom to by byla fajna zabawa i wcale nie gorsza jakte nowe coda
[#5] Re: Majowy Games TOP10
Fajnie jakby sie pojawila odnowiona wersja Dune II (jakies poprawki dodatki nowe mapy i grafika AGA/gfx).

Tworcy gier czesto konwertowali grafike do 32kolorow , nawet w czasie gdy na rynku byla A1200
[#6] Re: Majowy Games TOP10

@Pawelek, post #5

Tak, mnie również często zastanawiała ta dziwna oszczędność kolorów.
[#7] Re: Majowy Games TOP10

@Prince, post #6

cóż 1) w iffie to ma duży wpływ na wielkość pliku 2) jeśli pisali w
amosie no to musieli tak robić...
[#8] Re: Majowy Games TOP10

@Prince, post #6

Ale pamiętajmy, że mówimy o czasach, kiedy królowały Amigi model 500! Robiono i konwertowano wtedy gry tak, aby działały na minimalnych konfiguracjach (więcej osób grę kupi = więcej kasy = mniej roboty przy konwersjach na lepsze modele). A że jeszcze często na "odwal się", to już inna para kaloszy. Weźmy choćby UFO - Enemy Unknown, która została (wersja AGA!) spartolona do dziesiątej potęgi - kto w nią grał na blaszaku, ten wie o co chodzi. :( Ale cóż poradzić, że gra musiała biegać na gołej A1200, bo któżby wtedy jeśli nie kupił oryginału, to chociaż mógł w to zagrać? Ale ten sposób zaprogramowania spowodował (bodaj sprzętowe użycie przestarzałego blittera), że grafika nic nie przyśpieszała na szybszych Amigach, pomijając jej drastyczne okrojenie... Były też przegięcia w drugą stronę, jak choćby Sim City 2000, i to w czasach, kiedy 040, 060 i karty GFX nie tylko były rzadkością, to jeszcze nie było nawet FBlita (taki najprościej mówiąc akcelerator grafiki AGA) - pomijając i tak fatalną jakość konwersji.



Problem z kolorami polegał też na tym, że na standardowej Amidze im mniej kolorów, tym szybsza grafika, która zajmuje mniej miejsca na dysku i w pamięci. A było to niestety także cholernie ważne w czasach, gdy Amig o rozbudowanej konfiguracji po prostu nie było i Amigę charakteryzował głównie wolny procesor, 1-2 MB bardzo wolnej pamięci CHIP i stacja dyskietek...
[#9] Re: Majowy Games TOP10
Tym razem popisali się wojskowi stratedzy i wygrała gra Dune II: Battle for Arrakis, a także Superfrog, uzyskując tyle samo głosów.

Któż, jeśli nie wojskowy strateg, mógł zagłosować na Superfroga?



[#10] Re: Majowy Games TOP10

@Konrad Klar, post #9

Nie wiesz? To jest Koalicja/Przymierze, oni chcą Osadników pozbawić królowania. :)
[#11] Re: Majowy Games TOP10
A czy Ty oddałeś już swój głos na amigową grę?



Taa, i rewolucyjne zawołanie w stylu czerwonych. ;)
[#12] Re: Majowy Games TOP10
chm, chyba pora na wypromowanie Tales of Tamar, jako wyjątkowego przykładu gre nie-kopalnej
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem