Komentowana treść: Just Like Dream (demo) - recenzja
[#1] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja
"Gra nie obsluguje kart graficznych"



Nie no masakra. Jestesmy w XXI wieku, w chwili kiedy klasyczny AmigaOS konczy zycie a wchodzi OS4, w chwili kiedy kazdy probuje sie przesiasc na lepszy sprzet, a ktos robi gre ktora dziala na AGA. A potem wiadomo jak z dzialaniem na karcie - niby dziala, ale wszystko ma 256 kolorow i czasem wyglada okropnie.

Ech, nawet demka dobrze nie wyprobuje w takim razie.



AGA - powinni tego (juz) zabronic ;)
[#2] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja

@ako, post #1

A ja bym sobie z chęcią w tą gierę pograł. I to bez żadnego narzekania. :)



[#3] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja

@Sasquatch, post #2

Moze bym nie narzekal, jakbym mial jak uzyskac obraz z AGA... [podlaczyl bym do karty TV ale obraz jest okropny... monitora z wejsciem RGB nie mam na stanie... eee, AGA suxx ;)]

A nie, narzekal bym nadal... bo AGA dzis to normalnie zarty ;) Chyba napisze do autora maila i zapytam czy zrobi tez wersje na ECS
[#4] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja

@ako, post #3

Ako, nie tak szybko. Karty graficzne mają być prawdopodobnie obsługiwane przez finalną wersję gry. Przynajmniej tak jest napisane na stronie gry.
[#5] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja

@mailman, post #4

Gry powinny być pisane od razu z takim założeniem...
[#6] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja

@ako, post #3

a co to jest aga...
[#7] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja

@MinisterQ, post #5

A to już jest odrębna sprawa... zwłaszcza w obecnych realiach.
[#8] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja

@mailman, post #4

Wiem, ale jak mowi MiniQ - gry z zalozenia powinny byc pisane juz na karty GFX. Zwlaszcza teraz.

Poza tym z tymi grami pisanymi na AGA dzialajacymi na karcie to potem bywa roznie, bo robione po najlmniejszej lini oporu zazwyczaj.
[#9] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja

@rzookol, post #6

AGA - American Gas Association (www.aga.org/)
[#10] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja

@ako, post #9

Gdyby nie widział szotów z gry, po Twojej wypowiedzi pomyślałbym że to pewnie ma 16 źle dobranych kolorów w 320x200 i wogóle grafika z epoki kamienia łupanego. Ale prezentuje się bardzo ładnie, i gdyby nikt mi nie powiedział że to jest AGA to bym nie powiedział. To że coś wykorzystuje GFX wcale nie oznacza cudów graficznych. A to, że Ty nie masz/nie możesz używać AGA to akurat mnie g... obchodzi.
[#11] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja

@Prince, post #10

Wiesz, ze tez szybko zerknalem na szoty i od razu zaczalem zaciagac, a przerwalem jak doszedlem do momentu ze dziala tylko na AGA.

To ze cos wykorzystuje GFX to oznacza postep, a i efekty mozna lepsze wyciagnac jesli SIE CHCE, a to ze cos wykorzystuje AGA to powrot do epoki kamienia lupanego.

A to, ze Ty tego nie widzisz/nie rozumiesz to akurta mnie g... obchodzi, taka jest prawda





( !! no offence :))
[#12] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja

@Prince, post #10

Aaa jeszcze jedno. Wyglada ladnie, moze i ma 256 koloeor, ale rozdzielczosc mimo wszystko niska, a poza tym daje sobie glowe uciac, ze w 16 bitach i conajmniej 640x480 gra wygladala by jeszcze o niebo lepiej.

Ale nie, lepiej do konca zycia trzymac sie AGA, bo w koncu 256 kolorow i rozdzielczosc dostosowana do odbiornika TV cali 13 tez ladnie wyglada. A fe ;)
[#13] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja

@ako, post #12

262 144 kolorów w 640x512. Gdy wyjdzie na GFX kolorków więcej nie będzie, chyba że całą grafikę by zrobili całkowicie od nowa.

Rozdzielczość telewizora nie jest zależna od wielkości kineskopu.
[#14] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja

@Prince, post #13

No wlasnie, a nie zrobia. Za duzo roboty. Kijowo. Nie podobaja mi sie gry ktore maja byc na AGA 'podrobione' potem pod karty GFX.

Ale to juz nie o to tu chodzi, wszystko rozbija sie o to ze AGA dzis... ech.



Co do TV - wiem, ale tak lepiej brzmialo... bardziej... dramatycznie, obrazowo przedstawiajac aktualna sprawe ;)
[#15] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja

@ako, post #11

a to ze cos wykorzystuje AGA to powrot do epoki kamienia lupanego.

Zdecydowania większość Amig ma kości AGA, czy to dziwne, że ciągle na te "komputerki" pisze się programy?



Mimo że kilku ludzi w Polsce ma telewizory pracujące w sysytemie HDTV, to obraz nadawany jest w zwykłym PALu. I nikt nie mówi, że to cofanie się do epoki kamienia. (HDTV- telewizja wysokiej rozdzielczości)

[#16] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja

@Prince, post #15

Tylko, ze ta wiekszosc nie korzysta z AGA juz od dawna... Ja w 95
pozegnalem gry nie instalujące się na HDD, w 98 nie dające się
wypromować do doublepala,a w wieku XIX niedziałające na GFX-ie...
[#17] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja

@Prince, post #15

Chcialem zauwazyc ze te AGA maja juz 'troche' lat, i nie sa szczytem techniki jak na dzis. Wiekszosc posiadaczy classica juz ich zreszta zapewne nie uzywa i ich zadanie to wydzielanie ciepla.





Z tym HDTV to zle porownanie, naprawde. Nawet w Ameryce i Japonii pewnie niewiele stacji nadaje w HDTV, a co do piero w kraju technicznego trzeciego swiata, jakim jest Polska.



Ale zeby w dzisiejszych czasach czepiac sie, jak Ty to robisz, tego, ze ktos grze zarzuca to iz dziala ona na AGA a nie na GFX, to juz lekka przesada ;)

A pecetowcy siedza i sie smieja, heh.
[#18] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja

@ako, post #17

Najlepiej zakać pisania gier na te układy graficzne. Ponadto surowo zabronić trzeba używania PSX1, C-64, Atari...przecież to są stare komputery. I nkomu się nie przyznawać, że się napisało jakiś programik w Amosie (tak jak ja ostatnio)!

Jeszcze jest tyle rzeczy do oplucia, zawsze coś się znajdzie.

Tylko nie czepiajcie się Pegasosa, jego musimy kochać.
[#19] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja

@Prince, post #18

Nikt nie jest aż tak nastawiony, jedynie zwraca się uwagę, że jeśli
pisze się grę dla aktywnego amigowca, takiego który byłby skłonny tę
grę kupić, to aga jest złym pomysłem, dodatkowo uśrednianie tego -
czyli pisanie dla wszystkich wychodzi też nienajlepiej, bo częśto
odbija się to na jakości, równanie w dół...
[#20] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja

@Prince, post #18

A zebys wiedzial, moze jak sie zakaze to wreszcie pojdziemy do przodu [...], bo z takim podejsciem jak Twoje, to po co nam OS4, MOS, nowe komputery? W koncu na AGA wszystko fajnie wyglada, w Amosie wszystko zrobisz, czyz nie?



Nie wiem juz o co Ci chodzi tak naprawdę i co chcesz mi udowodnic, ale z Twoich wypowiedzi wynika ze moge sobie moja karte wyrzucic i jak ktos cos pisze na AGA to mam bic czolobitne poklony tej osobie, nie smiem skrytykowac?

Jaka masz konfiguracje swojej Amigi? Miales w niej kiedys karte graficzna?





Nie rozumie tez tej wstawki o Pegasosie, wytlumacz prosze.
[#21] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja

@ako, post #20

Widzę, że rzeczywiście jestem nieco źle odebrany.

Nam potrzebne są nie tylko OS4, MOS1.4 (1.5?), bardzo chcę aby te systemy operacyjne ze sobą konkurowały i się rozwijały, lub tez połączyły się w jeden super system. Amiga/Pegasos są w tyle za resztą świata informatycznego i nie powinny pozostawać w miejscu.



Na AGA nie wszystko wygląda fajnie, a raczej dobrze, co tez nie oznacza że wszystko wygląda tandetnie! Najlepszym przykładem niech będzie gra o której rozmawiamy.



W Amosie wszystkiego nie zrobię, ale na pewno zrobię to szybko "od ręki". Oczywiście mam na myśli raczej krótkie procedurki, sprawdzenie jakichś wzorów... Do jednego kłoska kombajnu nie będe zapuszczał ;)



Nie musisz robić czołobitnych pokłonów osobie, która zrobi coś na AGA. Ale chyba sam przyznasz, że w tym przypadku rzeczywiście zrobiono kawał porządnej roboty. Należą się słowa pochwały autorom gry. Gdyby to było jakies czarno-białe "kółko i krzyżyk", to pewnie byś nie mówił że żałujesz że nie ma tego na GFX. Ale jak jest gra dobra, ze znakomitą grafika, to od razu się zarzuca "to przecież nie jest na karty graficzne, jak tak można!"

Czy na AGA wobec tego nie maja prawa wychodzić gfy z dobrą grafiką, bo z zasady grafika powinna być zła?



W konfiguracji mojej Amigi jest karta graficzna, ale jak sam widzisz cieszę się ża czasami też i na AGA coś dobrego się ukazuje.
[#22] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja

@Prince, post #21

Noo i teraz mozemy pogadac :)



Nie napisalem ze gra wyglada tandetnie. Po prostu twierdze, ze na karcie graficznej wygladala by jeszcze lepiej, a poza tym w dzisiejszych czasach karta graficzna to standard przez duze S, i dlatego mam za zle autorowi to, iz stworzyl swoje dzielo dla AGA. Wiem ze bedzie wersja na karte graficzna, ale to tak jakby uruchamiac Quake 2 na sprzecie do Dooma 3 (moze lekka przesada ale cos w tym jest ;)).

W dzisiejszych czasach wymogiem jest tworzenie gier od poczatku do konca z wykorzystaniem jak najwiekszej ilosci efektow i mozliwosci jakie daje karta graficzna. Co z tego ze gra jest swietna, super jak uruchomi ja 5 osob na krzyz ktore nadal maja monitory PALowskie i mogla 'ogladac' obraz z AGA.
[#23] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja

@Kaczus, post #16

a w wieku XIX niedziałające na GFX-ie...



Ale stary jestes



Ciekawe jakiej karty gfx używałeś - olejnej czy akwarelowej
[#24] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja

@ako, post #22

No jeśli chodzi o efekty i możliwości to tak, masz rację. Jest to zresztą naturalne następstwo ewolucji techniki (chociaż bardziej przypomina to rewolucję). Ale moim zdaniem jest jeszcze wielu użytkowników AGA, bez karty graf. No, ale generalnie chyba doszlismy do jakiegoś porozumienia :)

[#25] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja

@ako, post #22

Chyba się trochę rozpędziłeś. Co to znaczy "w dzisiejszych czasach wymogiem jest" to czy tamto? Gościu sobie pisze grę bo tak mu się podoba. I to jego sprawa jak sobie tę grę pisze, jak Ci się nie podoba, to nie graj. To co napisałeś na koniec o "pięciu osobach na krzyż" to też nieprawda, bo przecież autor chce przygotować wersję na karty graficzne. Poza tym nie wiesz jak była renderowana grafika, autor ma zapewne oryginalne sceny w 24 bitach i tylko skonwertował je do HAM8 (nawiasem mówiąc przy statycznej grafice nie jest łatwo dostrzec różnicę między tymi trybami przy dobrej konwersji). Bardzo prawdopodobne jest zatem, że w wersji na karty grafika będzie 24-bitowa.
[#26] Re: Just Like Dream (demo) - recenzja
Dopisałem niewielki dodatek do artykułu. Udało mi się wyjść z pomieszczenia, odwiedzić kilka innych lokacji i w sumie ukończyć demo. Nie jest to więc, jak mylnie początkowo myślałem, zwykła pokazówka, lecz zawiera coś więcej...
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem