Komentowana treść: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a
[#1] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a
Wyyyypas. :) Program "poseropodobny" dla MorphOSa. Odpaliłem i... działa. :) Autorowi portu Blendera naprawdę należy się wieeeeelki buziak od kogoś ładniejszego ode mnie. Ma zacięcie chłopak i dużo potrafi.

W świetle tego newsa pozwolę sobie na nieco kąśliwą uwagę... Podczas gdy powstają coraz bardziej wymagające programy do których należałoby nawet zmienić kartę graficzną na coś lepszego niż Radeon 9250 AGP i z którymi ledwo radzi sobie G4/1000, nasi producenci sprzętu planują oferować nam jakieś Samanthy czy Efiki. To przecież żałosne. Niech się wypchają z takimi biedami. Mamy nowy system, nowe możliwośći, sensowne 3D (z GL) i nie będziemy się ograniczać takim szczegółem jak sprzęt. Dzisiaj sprzęt kosztuje NIC (w porównaniu ze złotymi czasami Amigi) i domagamy się czegoś przynajmniej na poziomie Pegasosa2 G4. Żadnego dołowania! Mamy najnowszego Blendera, mamy teraz MakeHuman. Używanie tych programów na słabych maszynach to jak lizanie lizaka przez papierek. Zero przyjemności.


I jeszcze coś...

Myślałem, że tekst newsa jest jakoś redagowany przez umieszczeniem na stronie. Jakbym wiedział, że leci tak jak jest to bym go jakoś zredagował, a tak poszło całe i jest takie trochę "nieładne". :)

Ostatnia edycja: 08.11.06 11:08:29
[#2] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a

@MDW, post #1

Poprawiłem newsa bo faktycznie niepotrzebnie był zacytowany cały e-mail, czyli źródło wiadomości.
[#3] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a

@MDW, post #1

Bo jest redagowany. Prawdę powiedziawszy, nie wiem co grx zmieniał jeszcze i o jakim mailu mowa ;)
[#4] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a
grxmrx:
Dzięki! O to właśnie chodziło. :)

mailman:
Ja dołączyłem do wiadomości całego angielskojęzycznego maila od Yomgui. Tak na wszelki wypadek gdybyście chcieli wyłuskać z niego więcej informacji. No i początkowo poszedł cały tekst. Były dwa razy linki, nawet podpis autora portu, czyli "Guillaume".
[#5] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a

@MDW, post #1

dziala bardzo ladnie, niezle mozna te biedne ludziki powyginac:D
[#6] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a

@MDW, post #4

A, już wiem o co chodziło. Zamieściłem wiadomość, lecz zagadano mnie i nie zdążyłem sprawdzić jak wygląda (z poziomu panelu nie zauważyłem wszystkiego) ;)
[#7] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a

@MDW, post #1

nasi producenci sprzętu planują oferować nam jakieś Samanthy czy Efiki

Po raz kolejny muszę się z Tobą, MDW, nie zgodzić. Producenci nam (jako użytkownikom desktopów) Efiki nie oferują. MorphOS jest systemem małym, zwartym i efektywnym i w pewnych zastosowaniach będzie się na takiej Efice znakomicie czuł, o wiele lepiej niż powiedzmy Linux. Natomiast nikt nam nie oferuje Efiki jako maszyny desktopowej (chyba, że ktoś bardzo chce i 400 MHz + 128 MB mu wystarczy). Moim zdaniem następcą Pegasosa 2 będzie ta zabawka z 8641[D]. Owszem, procesor ma dwa rdzenie i widzę tu trzy możliwości - pierwsza to obsługa wielu rdzeni przez MOS-a, w co w obecnym kształcie nie bardzo może mi się w wyobraźni zmieścić, ale kto wie. Druga to procesor 8641S - jednordzeniowy, a pin w pin kompatybilny, w przyszłości mogą zaistnieć (tańsze?) karty z nim właśnie, znakomicie nadające się dla MOS-a. Trzecia wreszcie to po prostu puszczenie MOS-a na jednym rdzeniu 8641D... Uważam, że ten tak zwany Pegasos 3 będzie znaczącym krokiem naprzód w stosunku do dwójki, a jednocześnie jego rozwinięciem (1,3/1,5 GHz, USB 2.0, SATA). Co do ceny - 4000$ to nie jest cena docelowego systemu produkowanego przez Genesi - to jest na razie referencyjna płyta z Freescale i kosztuje jak to płyta referencyjna. Ona jest dla tych, którzy wejdą w ten sprzęt przed użytkownikami, Genesi chce mieć na tej konstrukcji odpowiednią ilość Linuksów, BSD i tak dalej (no i może MOS-a...) zanim, jak to się mówi, wyjdzie do klienta.

Wniosek jest taki - sprzęt mocny będzie, tylko jak to zrobić, żeby MOS Teamowi się chciało...
[#8] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a

@Grzegorz Kraszewski, post #7

[żeby MOS Teamowi się chciało] i [Ona [cena] jest dla tych, którzy wejdą w ten sprzęt przed użytkownikam].

Juz widze jak ktos z mostu bez uprzednio podpisanej umowy kupuje taki sprzet za $4000. Checi to nie wszystko :)

Ostatnia edycja: 08.11.06 13:28:40
[#9] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a

@kiero, post #8

Nie spodziewam się, że ktoś kupuje. Ale dlaczego by nie zapodać projektu pod tytułem "porting MorphOS on Pegasos 3" na www.powerdeveloper.org? Myślę, że zostałby przyjęty, bo przy założeniu, że system userski kosztowałby około 1000 dolarów to co nieco chętnych by się znalazło, żeby kupić go specjalnie na MOS-a. Więc Genesi będzie widzieć w tym interes. Dodatkowo wysłanie takiego projektu spowodowałoby wywarcie ciśnienia na Genesi przez użytkowników żądnych MorphOS-a na 8641. Bo na razie powszechne (mylne zapewne) przekonanie jest takie, że "MOS Team nie chce".
[#10] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a

@Grzegorz Kraszewski, post #9

z tymi zapiskami to sam widzisz jak jest. efik ludzie nie dostali do dzisiaj a zapiski byly juz miesiace temu. no i raczej nie tak wyglada zalatwianie sprzetu pod system.
[#11] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a

@Grzegorz Kraszewski, post #7

No właściwie masz rację. :) Tylko niech robią tego Pegaza3. Koniecznie. Nie chciałbym żeby ta Efika się pojawiła przed trójką, bo nasze biedne społeczeństwo z braku innej maszyny zacznie to kupować.
[#12] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a

@kiero, post #10

Kiero, da się jakoś wyłączyć Esc w TinyGL korzystającego z GLUTa? W MakeHuman klawiszem Esc wychodzi się z konsoli, a w wersji dla MorphOS to od razu zamyka program. :(
[#13] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a

@MDW, post #12

wiem wiem, juz mi to yomgui wypomnial. niestety niezbyt da sie to wylaczyc aktualnie. najprosciej konsole pod inny klawisz przeniesc.
[#14] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a
Orientuje się ktoś dlaczego przy odpalaniu MakeHuman dostaję requester (ramlib) szukający przypisania AmiTCP Nie używam AmiTCP tylko MOSNet.

Można program odpalić jakoś w trybie fullscreen?

Kurcze, przydałaby się mocniejszy sprzęt. :) Zdawało mi się, że G4/1000 z Radeonem 9250 jakoś daje radę ale jak odpaliłem na AMD 3000+ (1.8 GHz) z Radeonem X800 Platinum Edition 256MB to już nie uważam, że MOSowa wersja daje radę. :)

Ostatnia edycja: 08.11.06 14:59:11
[#15] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a

@MDW, post #14

moze daj assign AmiTCP na katalog z mosnetem
[#16] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a

@MDW, post #14

niestety taka kombinacja nie daje rady w wielu przypadkach:)
[#17] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a

@rzookol, post #15

moze daj assign AmiTCP na katalog z mosnetem

Tak zrobiłem i wszystko jest ok. Jednak nadal nie rozumiem dlaczego coś miałoby chcieć AmiTCP skoro ja tego nie używam.
[#18] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a

@MDW, post #14

Przypisz sobie AmiTCP do jakiegos pustego katalogu. W najgorszym wypadku zainstaluj AmiTCP. W cale nie musisz go uzywac.
[#19] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a

@Andrzej Drozd, post #18

Mam Genesis ale zakomentowałem przypisanie do AmiTCP, bo nie używam tego. Teraz odkomentowałem ale i tak nie rozumiem po co coś szuka tego przypisania. :)
[#20] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a

@MDW, post #17

Jednak nadal nie rozumiem dlaczego coś miałoby chcieć AmiTCP skoro ja tego nie używam.

Juz sie spotkalem z kilkoma programami ktore tego wymagaja tego przypisu. Jednak kazdy z nich dziala bez internetu i odpalonego AmiTCP. Mozliwe ze programy te sprawdzaja czy jest nowa wersja itp. A dlaczego AmiTCP, a nie Miami? Tez ciekawe pytanie :)
[#21] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a
Wyłączcie siatkę na postaci to całość przyspieszy o kilkaset procent i będzie można machać ludkiem tak wygodnie jak na wypasionym piecu. ;)

A tak swoją drogą to ciekawy jestem dlaczego tak jest. Kiero, masz jakiś pomysł? Mam na myśli prędkość. Czyżby druciaki w TinyGL zamulały tak maszynę?
Nie wiem jak te linie są rysowane ale w wersji MOSowej wyglądają dziwnie. Są takie poprzerywane tak jakby się częściowo w obiekt "wkrzaczały". Na pececie są całe tak jakby druciany ludek był rysowany z uprzednim wyczyszczeniem z-bufora, a tutaj nie.

Wiem, czepiam się. :)
[#22] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a

@kiero, post #10

z tymi zapiskami to sam widzisz jak jest. efik ludzie nie dostali do dzisiaj a zapiski byly juz miesiace temu. no i raczej nie tak wyglada zalatwianie sprzetu pod system.

Zapodanie projektu nic nie kosztuje...
[#23] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a

@kiero, post #10

no i raczej nie tak wyglada zalatwianie sprzetu pod system.

W tym przypadku nie liczy się droga do uzyskania celu, tylko sam cel... Ale co tam. Wiem że nie dla mosteamu. ;)
[#24] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a
Brawo ten pan. Poważnie - to naprawdę konkretne narzędzia :)
[#25] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a

@MDW, post #1

zalapalem sie ostatnio jak dawali POSER'a 5 za free przez kilka dni... porownoujac Poser oferuje wieksza dowolnosc... ale fakt, na bezrybiu i rak ryba. MakeHuman oferuje duze mozliwosci.
[#26] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a

@MinisterQ, post #23

[W tym przypadku nie liczy się droga do uzyskania celu]

a dlaczego tak sadzisz?
[#27] Re: MakeHuman 0.9.0 dla MorphOS-a
Wygląda na to, że już jest nowa wersja. :)

[BINARY]:
http://yellowblue.nerim.net/files/makehuman-0.9.0-bin-20061109.lha

[SOURCES:]
http://yellowblue.nerim.net/files/makehuman-0.9.0-src-20061109.lha

[DATA]:
not changed

[BLENDER]:
http://yellowblue.nerim.net/files/obj_import.py



Sprawdziłem. Teraz program już nie czeka tak długo na starcie. :) Uwaga, bo zmieniła się nazwa pliku wykonywalnego z "makehuman" na "mh". Musi tak być, bo program na starcie tworzy sobie katalog o nazwie "makehuman" i kolidowało to nazwą pliku. Polecam update. Zwis mi się jeszcze nie przytrafił, a na poprzedniej wersji bywało niestety...

Ostatnia edycja: 09.11.06 10:43:43
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem