Komentowana treść: Jak okiełznać Quake'a?
[#1] Re: Jak okiełznać Quake'a?
Próbowałem odpalić Quake na 68040 33mhz + AGA + 32Mb fast i mogłem sobie pomarzyć o grze :P


Minimalny konfig podany na opakowaniu to:
68020 CPU + FPU
8 Mb of Ram
AGA or gfx board
60 Mb of HD space

[#2] Re: Jak okiełznać Quake'a?

@Hubez, post #1

Dlaczego te zdjecia sa tak bardzo ciemne, NIC nie wiedze! (moniotor sprawny ;), oczy...tez ). Chcialbym sobie zobaczyc to co autor pisze a tu "ciemnosc widze"...

Kreciu

Ps. Ja gralem na AGA i 040/33 mhz ;) udalo sie odpalic (320x200), bylo spoko ;)



Ostatnia edycja: 14.11.07 20:32:33
[#3] Re: Jak okiełznać Quake'a?

@Krecik, post #2

To chyba jednak masz niesprawne oczy i monitor bo ja widzę wszystko
[#4] Re: Jak okiełznać Quake'a?
Pragne dodac, ze port BlitzQuake nie zmusimy do pracy z Permedia2 (mi sie nie udalo zmusic do pracy tego portu z tym chipem...), a w dokumentacji autor napisal, ze gra jest przeznaczona dla 3DFX - proponuje sprostowac. Natomiast dla WOS i Permedia2 jest GLQuakeWOS... jak naprawie swoja Ami to bedzie pierwsza gra do ktorej wroce. :)

Ostatnia edycja: 14.11.07 21:24:16
[#5] Re: Jak okiełznać Quake'a?
hgmm, quake, byla kiedys taka gra, moj dziadek w to chyba gral.
[#6] Re: Jak okiełznać Quake'a?

@Krecik, post #2

zdjecia sa ok. skalibruj sobie monitor.
[#7] Re: Jak okiełznać Quake'a?

@Hubez, post #1

ja bez problemu odpalilem Quake na A1200 z 040 32MB na AGA.

http://www.clickboom.com/quake
[#8] Re: Jak okiełznać Quake'a?

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #7

Ja też odpaliłem, i działał, jednak liczba klatek nie była zbyt duża.
[#9] Re: Jak okiełznać Quake'a?

@Lokaty, post #4

Niewiem jak wyglada sprawa pod Permedia ale na Voodoo3 pod Mediatorem akcelerowana wersja Quake jak rownierz QuakeWorld dziala bez problemow na 68k.
Co zreszta mialem okazje pokazac na ostatnich Amizaduszkach. Jednak bez 68060 nie ma co nawet podchodzic.
[#10] Re: Jak okiełznać Quake'a?

@Hubez, post #8

to oczywiste ;]
[#11] Re: Jak okiełznać Quake'a?
Ja odpalalem Quake na 040/40 i S3Virge. Gralo sie spoko. Jak dobrze pamietam bez S3Virge tez chodzilo ok. uzywalem kilka kodow i jakies porty i smigalo ok. Nawet stawialem w sieci serwer na ami i kumple na pc podlaczali sie i ami dawala spokojnie rade.
[#12] Re: Jak okiełznać Quake'a?
Mnie osobiście boli, że nie udało mi się uruchomić dodatków do Quake na żadnym porcie dla MorphOS
[#13] Re: Jak okiełznać Quake'a?
Wlasnie skonczylismy grac na sun'ie.de - epilepsja murowana :)
[#14] Re: Jak okiełznać Quake'a?

@Hubez, post #1

Na oryginalnym porcie z Clickboomu, tym z oryginalnej plyty, spokojnie mozna grac na 040 w mniejszym oknie. Port ten ma duze mozliwosci konfiguracyjne AGAty. W normalnym "Procesor Chunky to Planar Routine" w pikselach 1x1, rozdzialce 320x256 ustawionej na 50% - na procesorze 040/40 Quake smiga okolo 10 klatek (miejscami do 15). Spokojnie mozna grac. Dodatkowo sa do dyspozycji tryby "Double Buffer C2P" i "Triple Buffer C2P". Kazdy z tych trzech trybow ma mozliwosc zmiany pixeli na 1x1, 1x2, 2x2, 0x2 oraz Odd (to taka imitacja wyswietlania co druga linie). W Odd Quake smiga nawet przy 90% wielkosci okna. Jednak najbardziej komfortowo wizualnie wyglada w 1x1 i 50% wielkosci okna. Nic tylko grac. Ale porty 68k z Aminetu, to i owszem - biedaczne sa i niezoptymalizowane (tym bardziej nie dla AGA).
[#15] Re: Jak okiełznać Quake'a?

@Krecik, post #2

Ja gralem na AGA i 040/33 mhz udalo sie odpalic (320x200), bylo spoko


Zdefiniuj "spoko". Jaka to wartość w fps? 4-5?
[#16] Re: Jak okiełznać Quake'a?

@GumBoy, post #15

Na apollo 060@50 i AGA na portach z aminetu gra chodzi do dupy:)Ogolnioe grac sie nie da hehe,pamietam,ze wersja z Clickboom na apollo 060@50 i AGA fruwala mi (po dobrym skonfigurowaniu, patchach ponad 20 fps.)
[#17] Re: Jak okiełznać Quake'a?

@Solo Kazuki, post #12

Tez nie moge pod BlitzQuake odpalic wielu dodatkow np Minako (choc teoretycznie powinien sie nazywac Hotaru) płacz
[#18] Re: Jak okiełznać Quake'a?

@Hubez, post #1

URUCHAMIA SIĘ na tym minimalnym, więc prawdę napisali. Nie było napisane, że da się na takim grać.

P.S. Quake da się uruchomić pod Pc-Taskiem.
[#19] Re: Jak okiełznać Quake'a?

@Krecik, post #2

Kreciu wyjdz z nory. Ja widze wszystki pieknie i wyraznie :D.

Ide zaraz ograc se w ET QW :P.
[#20] Re: Jak okiełznać Quake'a?
Ja chciałem zadać pytanie Korniemu odnośnie Quake III. Domyślnie gra ma limit do 91 FPS. Czy da się jakoś ten limit znieść? (albo ustawić FPS na inną wartość)
[#21] Re: Jak okiełznać Quake'a?

@Krecik, post #2

Cóż - przyznaję rację - screeny faktycznie cieme. Monitor masz w porządku - wystarczy zarzucić jakiś histogram np. w Gimpie i już stała się jasność. Zrzut widać robiony bez ingerencji użytkownika w opcje. Trochę wyżej gamma i już byłoby lepiej. Polecam wyrównanie poziomów ;)
np. coś w tym stylu:
http://www.tjindy0.user.icpnet.pl/gfx/def.png
http://www.tjindy0.user.icpnet.pl/gfx/dey.png
http://www.tjindy0.user.icpnet.pl/gfx/dle.png
http://www.tjindy0.user.icpnet.pl/gfx/dsi.png


Ostatnia edycja: 15.11.07 18:20:29
[#22] Re: Jak okiełznać Quake'a?

@El Amigos, post #20

/com max_fps 125?
[#23] Re: Jak okiełznać Quake'a?

@11MASTEr, post #13

sun'ie.de


wtf?
[#24] Re: Jak okiełznać Quake'a?

@Valwit, post #23

w`t`f
[#25] Re: Jak okiełznać Quake'a?

@Valwit, post #23

Skad ja wiedzialem, ze ten skrot myslowy przyciagnie Twoja uwage!?
[#26] Re: Jak okiełznać Quake'a?

@Solo Kazuki, post #12

Dobra... udało mi się odpalić dodatki (na razie tylko próbowałem 2 IMHO najlepsze - Malice i Blood Mage) z QuakeMOS. Ale jest on niestety bez żadnych dodatkowych bajerów w stylu tych pozostałych :(
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem