[#12]
Re: Assembly 2008 zakończone
@kiero,
post #10
Fakt. Robienie czegoś dla garstki ludzi mija się z celem, ale wydaje mi się, że na Amidze nie ma sensu "gonić" PC. Można wciąż chyba zrobić ciekawe, fajne, czy klimatyczne demko na klasyczny konfig. Horizontal Cool/CNCD czy Monotype/Byterapers są jednymi z wielu, przykładami na to, że można do sprawy podejść inaczej, a efekt końcowy jest super. Domyślam się, że wymaga to dużo więcej pracy, no ale tak było zawsze z pisaniem dem - były pracochłonne.
Wczoraj z racji dotarcia do mnie nowego sprzętu, pierwszy raz odpaliłem ostatniego 3D Marka i ze smutkiem stwierdziłem, że większość efektów tam pokazanych widziałem, dawno, dawno temu na Amidze. Jasne, że w niskiej rozdzielczości i mniejszej liczbie kolorów. Pewnie, że przerenderowane, często mocno uproszczone. Jednak to co widziałem na ekranie było bardzo podobne. Dzisiaj odpaliłem demka pod Ageia PhysicX i... znowu wrażenie deja vu. Że w realtime i 1600x1050? Dziwne, gdyby po parunastu latach było inaczej.
Parę dem, które widziałem na AOne, to w większości porty z PC, przez co wrażenie "kalki" jest jeszcze silniejsze. Inspiracje, dobre wzorce - kumam. Jak chociażby Radio Napalm na C64, które ewidentnie było inspirowane produkcjami z Amigi. Odwalenie szybkiej (?) konwersji z PC na AOne mija się - moim zdaniem - z celem. Oryginalne dema na Atari, klasyczną Amigę, C64 wciąż sobie oglądam. Na AOne - nie, bo i po co? Skoro na PC są identyczne, tylko lepsze.