Komentowana treść: Hollywood w CubicIDE
[#1] Re: Hollywood w CubicIDE
No i to jest bardzo fajna sprawa dla kogoś kto grzebie w Hollywood.

Jak kiedyś będę tak bogaty, że będę miał czas na robienie tego co lubię to Hollywood sobie na pewno sprawię i ten dodatek będzie wtedy jak znalazł. :)
[#2] Re: Hollywood w CubicIDE

@MDW, post #1

@MDW

Planujesz jakis wiekszy program na Amisie napisac???





Benedykt Dziubałtowski


[#3] Re: Hollywood w CubicIDE

@Benedykt Dziubałtowski, post #2

Oczywiście, że tak. Coś takiego to ja zawsze będę planował. Gorzej z realizacją planów. :) Chociaż ponad rok temu zacząłem coś robić i nawet bardzo dużo zrobiłem. Ale potem się trochę pozmieniało, wszystko przeportowałem na inny system operacyjny, inny język programowania i tam teraz to ciągnę. Ale oczywiście po skończeniu PLANUJĘ znów wrócić na MorphOS-a, dokończyć wersję MOSową silnika i przenieść tę grę. :) Jednak zwracam uwagę na wyraz "PLANUJĘ". :)

Ostatnia edycja: 25.11.08 16:37:03
[#4] Re: Hollywood w CubicIDE

@MDW, post #3

To chociaż napisz na co mamy czekać. O czym ta gierca jest?
[#5] Re: Hollywood w CubicIDE

@Arbuz, post #4

Nic wielkiego. Na razie to było przede wszystkim robienie silnika wraz z w miarę uniwersalnymi exporterami 3D z Blendera. Przede wszystkim chciałem zachować względną przenośność między C++, Objective-C i Javą (a w razie potrzeby C#). Jakieś 70% tego micro-silniczka powstała na MorphOS. Ale jakieś 3 miesiące temu zacząłem go przenosić na iPhone 3G. Ponad miesiąc temu przeniosłem wszystko co miałem na MOS-ie i zacząłem dorabiać nowe rzeczy nie oglądając się już na MorphOS-a. Dopiero jak skończę to znów wrócę. Nie daję rady ciągnąć kilku wersji jednocześnie. Po przeniesieniu silniczka na iPhone3G robię tylko to co będzie potrzebne do tej gry. Jak czegoś nie potrzebuję to nie robię, bo czasu jest za mało.

A gra jest stosunkowo prosta. Żadna rewelacja. Rzecz dzieje się w 2D chociaż wszystko rysowane jest w 3D (czyli takie 2.5D). Szybki shooter któremu najbliżej chyba do Stardusta. Tylko wszystko robione w 3D więc może się obracać, przechylać, przybliżać, oświetlać, skalować, wyginać, kolorować. Ma to być typowa gra typu "casual", czyli przede wszystkim grywalność. A co wyjdzie... Zobaczymy. :) Jak zostanie skończona w tej wersji to będę chciał przenieść na MorphOS (OpenGL), a stamtąd na Windows. Jeżeli Android Market jakoś sensownie się będzie rozwijał pod względem komercyjnym to i na maszyny z Androidem bym to chętnie przeniósł. Nie miałbym nic przeciwko temu żeby ktoś to przeniósł na AmigaOS4, Linux czy MacOSX. Chociaż z tym ostatnim to może sam sobie poradzę jak będę miał motywację (wątpię).

Niestety grzebanie przy tym micro-silniczku zajmuje po dużo więcej czasu niż myślałem i wszystko się cholernie ślimaczy. Tym bardziej, że muszę skakać między językami (C++, ObjectiveC, Python, Java). Czasem po kilku dniach pisania w Pythonie nie potrafię zaalokować pamięci w Objective-C. :) Poza tym ja mam bardzo słabo poskręcany mózg i często długo siedzę nad rzeczami, które inni rozwiązują migiem. No cóż - nie każdy jest geniuszem. :)

Ostatnia edycja: 25.11.08 18:12:10
[#6] Re: Hollywood w CubicIDE

@MDW, post #5

No to trzymam kciuki. No i musisz znaleźć jakiś sposób na rozciągnięcie doby do minimum 48 godzin a potem to już z górki będzie :D
[#7] Re: Hollywood w CubicIDE

@MDW, post #5

Gdybyś potrzebował beta-testerów to pisz :)

Mały OT sie zrobił
[#8] Re: Hollywood w CubicIDE

@MDW, post #5

Trzeba było pisać pod iPhone'a w C++. Tak - da się, bo sam tak parę projektów piszę/pisałem w pracy :)
Tylko parę rzeczy (główny View, jego odświeżanie, pobieranie ścieżek do plików, zapis NSDefaults itd.) pisze się w Objective C plus jedna klasa w Objective C++ (plik .mm), zeby miala zmienną globalną będącą klasą C++ i resztę jedziesz już w C++ - łącznie z wywołaniami OpenGL i OpenAL (do dźwięku).

Jakbyś chciał więcej szczegółów to zapraszan na PW.

Pozdrawiam kolegę po fachu i przy okazji dzięki za niektóre posty o J2ME na bodajze gamedev.pl :)

Ostatnia edycja: 26.11.08 22:17:29
[#9] Re: Hollywood w CubicIDE

@Masta Krishna, post #8

Ooo jaka niespodzianka. Wszędzie znajome dusze. :)

Jakiś czas temu przeglądając jakieś tutoriale zauważyłem, że można i w C++ pisać. Niestety było już trochę za późno, bo już za dużo zrobiłem w ObjC. Ale jeżeli w przyszłości coś będę klepał pod iPhone to możliwe, że spróbuję przesiąść się na C++. Tym bardziej, że i tak wszystko muszę przenieść na C++ żeby zrobić wersję dla MorphOS/Windows. :)

Dzięki za ujawnienie się i ofertę pomocy. Jak będę się przesiadał na C++ to skorzystam z oferty.

A co do J2ME... Poza pracą już tego nie dotykam. Cieszę się jeżeli moje przydługie nieco posty mogły się czasem choć w niewielkim stopniu do czegoś przydać.

A żeby tak całkiem nie na temat było to napiszę, że Hollywood jest fajne. CubicIDE też ale chyba mniej. :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem