Komentowana treść: MorphOS 2.2
[#31] Re: MorphOS 2.2
Z tym USB to faktycznie kicha. Mi to tak bardzo nie przeszkadza, bo w tej chwili to już właściwie z niczego pod USB w Pegasosie nie korzystam. Tylko pendrive 8 GB używam na Pegasosie ale ten akurat działa poprawnie z MorphOS 2.1 (pod 2.2 jeszcze nie sprawdzałem ale zapewne tak samo).

Liczyłem, że w tej wersji MorphOS-a zobaczymy aktualizację Sputnika. Niestety nadal jest ta sama wersja. Szkoda, że jego rozwój się zatrzymał. :(

Ostatnia edycja: 21.12.08 23:23:32
[#32] Re: MorphOS 2.2

@ZED^lM, post #30

u mnie USB działa dobrze, również pod MOSem2.2
[#33] Re: MorphOS 2.2

@wali7, post #32

Zaproś ZEDa do siebie i niech powtyka swoje urządzenia ;). U mnie też działa dobrze, choć np. stary pendrive który dawno temu działał pod 1.4.5, już przestał, więc nie dziwię się, że ktoś może mieć problemy. Nie jest to tyle wina Poseidona co nowego, napisanego od podstaw pciusb.device Platona. W poprzednich wersjach MorphOSa jest uhciusb.device Franka Mariaka. Trzymajmy kciuki za Chrisa :).
[#34] Re: MorphOS 2.2

@Jacek Piszczek, post #7

W kwestii grafiki:

czy po włożeniu karty z 256 MB pamięci MOS 2.2 poprawnie ją obsłuży?

Pod 2.0/2.1 system drastycznie spowalnia w stosunku do karty ze 128 MB pamięci.
[#35] Re: MorphOS 2.2

@lord_spider, post #34

system obsluzy tyle ile sterownik powie, ze moze obsluzyc. niestety aktualnie sterownik nie rozpozna wiecej niz 128MB na karcie graficznej (nie chce sie wdawac w szczegoly dlaczego). nie ma co sie jednak zalamywac, bo w 2.2 zostaly zmienione funkcje do obslugi pamieci graficznej, i ilosc otwartych ekranow nie ma znaczenia. jedynie ilosc okien uzywanych jednoczesnie na jednym ekranie. 128MB powinno w zupelnosci wystarczyc.
[#36] Re: MorphOS 2.2

@kiero, post #35

Czyli kartę z 256 MB mogę ze spokojem sprzedać?

A czy dla MOSa ma znaczenie ilość przetwarzanych tekseli? Bo np. R8500/R9100 potrafią przetworzyć 2000-2200 MTekseli/s, a R9000/R9200 1000-1100 MTekseli/s, pozostałe parametry, jak przepustowość pamięci czy ilość przetwarzanych pikseli mają zbliżone.

Ostatnia edycja: 22.12.08 08:45:09
[#37] Re: MorphOS 2.2

@lord_spider, post #36

"Czyli kartę z 256 MB mogę ze spokojem sprzedać?"

nie wiem kiedy/czy bedzie mozliwosc uzywania pelnych 256MB, wiec na razie tak.

"A czy dla MOSa ma znaczenie ilość przetwarzanych tekseli? Bo np. R8500/R9100 potrafią przetworzyć 2000-2200 MTekseli/s, a R9000/R9200 1000-1100 MTekseli/s, pozostałe parametry, jak przepustowość pamięci czy ilość przetwarzanych pikseli mają zbliżone."

dla MorphOS-a nie, ale dla aplikacji uzywajacych akceleracji tak. szczegolnie w wyzszych rozdzielczosciach.
[#38] Re: MorphOS 2.2

@kiero, post #37

OK, dzięki za ukierunkowanie :)
[#39] Re: MorphOS 2.2

@kiero, post #35

a niedało by się podać ilosc pamiec na karcie gfx jako parametr przy bootowaniu, przeciez nie musi tego wykrywać samemu
[#40] Re: MorphOS 2.2

@rzookol, post #39

Problem chyba polega na tym, że >128MB pamięć karty nie jest dostępna liniowo i trzeba przełączać segmenty, aby się do niej dostać (podobnie jak to jest np. w Mediatorze)...
[#41] Re: MorphOS 2.2

@lord_spider, post #36

zdecydowanie jest różnica - na tym samym, moim Pegu II Stellarium w dość wysokiej rozdzielczości wyciągało 12-15 fps na Radku 9250 i ponad 20 fps na Radku 8500. Na Mosie 1.4.5, bo wymiana na Mosa 2.x dodała kolejne 10 fps.

Ostatnia edycja: 22.12.08 16:37:13
[#42] Re: MorphOS 2.2

@wali7, post #41


zdecydowanie jest różnica - na tym samym, moim Pegu II Stellarium w dość wysokiej rozdzielczości wyciągało 12-15 fps na Radku 9250 i ponad 20 fps na Radku 8500. Na Mosie 1.4.5, bo wymiana na Mosa 2.x dodała kolejne 10 fps.

No ale ja pisałem o zdecydowanej różnicy w ilości przetwarzanych tekseli, która dla R8500/R9100 jest 2x większa niż dla R9000/R9200/R9250, ponieważ w tych pierwszych jest 2x więcej jednostek do przetwarzania tekstur.

A pozostałe parametry są mimo wszystko bardzo zbliżone i ma na nie wpływ głównie taktowanie GPU oraz pamięci, polecam to porównanie.
[#43] Re: MorphOS 2.2

@lord_spider, post #42

czyli się zgadza - 10-15 fps na R9250 a 20-25 fps na R8500 to w porywach daje dwukrotną różnicę, a gdy róznica jest mniejsza, to można złożyć na karb udawanego AGP w Pegu II.
Zresztą nawet syntetyczne testy na PC rzadko wykazują wyniki dokładnie pokrywające się z teorią. Pozatym pytałeś, czy architektura układu przekłada się na jego osiągi pod MOSem w Pegu. Odpowiedź brzmi "zdecydowanie tak".

Ostatnia edycja: 22.12.08 17:00:36
[#44] Re: MorphOS 2.2

@wali7, post #43

Jasne że o to pytałem i kiero odpowiedział, że dla samego MOSa to znaczenia nie ma, a dla aplikacji tak, co Ty właśnie potwierdziłeś :)
[#45] Re: MorphOS 2.2

@lord_spider, post #44

na to wygląda ;)
[#46] Re: MorphOS 2.2

@MDW, post #31

Z tego co rozmawialem z Tworca wczasie Amizaduszek to prace rusza ostro do przodu po NR. Zatrzymaly sie z przyczyn obiektywnych, ale jak zapewnial, beda kontynuowane. Mowa oczywiscie o Sputniku

Ostatnia edycja: 22.12.08 18:41:57
[#47] Re: MorphOS 2.2

@Zbysiuk, post #46

Po Nowym Roku to marcik będzie miał końcówkę semestru i sesję... ;)
[#48] Re: MorphOS 2.2

@Marek Szyprowski, post #47

Potem kolejny semestr, kolejna sesja, potem znów i znów. Później szukanie pracy, potem praca, jakaś rodzina i potem już trumna. Ech... po co żyć? ;)
[#49] Re: MorphOS 2.2

@wali7, post #45

Ja mogę natomiast powiedzieć, że miałem w Pegasosie 2 Radeona 8500 (64 MB) wersję LE (czy SE). Włożyłem obecnie Radeona 9200 (128 MB), ale wersję 128 bitową (najczęściej są 64 bitowe). W stellarium mam o kilka klatek więcej z 9200. Myślę, że trzeba popatrzeć na różne modele tych kart.
[#50] Re: MorphOS 2.2

@MDW, post #48

Marcik juz pracuje ;)
[#51] Re: MorphOS 2.2

@Drako^lM, post #50

To plazmę kupi sobie sam. ;)
[#52] Re: MorphOS 2.2

@deez, post #51

Zatańcz na rurze i też sobie kup! :).
[#53] Re: MorphOS 2.2

@Kamul, post #25

Kolejna bardzo cieka rzecz. Nie pierwszy to już raz gdy pytam MOST o rzeczy tak istotne jak USB, w odpowiedzi uzyskuję milczenie. Przecież takie zachowanie nie byłoby fair nawet, jeśli MorphOS byłby systemem darmowym...
[#54] Re: MorphOS 2.2

@Kamul, post #53

nie wiem co chciales uslyszec. autor stosu usb nie mial kiedy poprawic bledow. nie chcielismy dluzej czekac (nie okreslil sie kiedy cokolwiek bedzie robil).
[#55] Re: MorphOS 2.2

@kiero, post #54

wiesz, przydałaby się lista najczęsciej zgłaszanych błędów pozostałych do poprawiania na stronie morphosa. ludzie nie musieli by po 10 razy zgłaszać tego samego
[#56] Re: MorphOS 2.2

@rzookol, post #55

A przynajmniej byłoby wiadomo, czy raport o błędzie dotarł do MOSTeamu i, czy został uwzględniony w poprawkach i można "spać spokojnie"...
[#57] Re: MorphOS 2.2

@Adam_K, post #56

chyba oczywiste jest, ze czytamy fora i zglaszane bledy. musi ktos zawsze potwierdzac, ze przyjeto do wiadomosci (i ta z reguly to robimy)?
[#58] Re: MorphOS 2.2

@kiero, post #57

Od trzech wersji MorphOSa nie mogę korzystać z głupiego MSD. Nie dziw się proszę, że chciałbym przynajmniej dowiedzieć się, czy i kiedy jest szansa na zmianę w tym zakresie.
[#59] Re: MorphOS 2.2

@Kamul, post #58

Wierz mi, że my też byśmy chcieli to wiedzieć...
[#60] Re: MorphOS 2.2

@rzookol, post #55

Swoją drogą, ciekaw jestem ile z tych błędów jest zgłaszana w solidnym bugreporcie wysłanym w odpowiednie miejsce, a ile po forach, IRCach w postach z biadoleniem.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem