Komentowana treść: Doom/Doom 2 - recenzja
[#1] Re: Doom/Doom 2 - recenzja
Poprawicie mnie jeśli źle gadam ale czy zhadoom nie był włąsnie pierwszym portem tej gry na ppc???


A recenzja bardzo fajna. Długa i wyczerpująca temat. To mi się podoba.



Benedykt Dziubałtowski



[#2] Re: Doom/Doom 2 - recenzja

@Benedykt Dziubałtowski, post #1

Wlasnie wstalem po krotkiej drzemce... gdzie snilem o dawnych czasach i zabawach z Amiga i 040. Wstaje a tu bach - taki fajny powrot do przeszlosci Dzieki!



Ostatnia edycja: 05.04.09 22:17:03
[#3] Re: Doom/Doom 2 - recenzja
:D uwielbiam takie klimaty :P
[#4] Re: Doom/Doom 2 - recenzja
Niewiarygodne ile czasu spedzilem nad ta gra na mojej amisi i pomykajac na agusi zwiedzalem kolejne pomieszczenia... Ech... fajnie ze ta gra nietylko mi kojarzy sie z amisia dzieki wspanialym porotom :)
[#5] Re: Doom/Doom 2 - recenzja
Jeśli komuś przeszkadza grafika, to jest pierwsza część gry na engine'ie Dooma III. Wrzucam parę shotów na max. detalach. Wymagania moda są naprawdę małe, tylko w trakcie zrzucania screena Fraps się czasem dławi.

http://img.najlepsze.net.pl/images/159_DOOM3_2009_04_05_23_24_45_78.jpg
http://img.najlepsze.net.pl/images/707_DOOM3_2009_04_05_23_24_56_03.jpg
http://img.najlepsze.net.pl/images/709_DOOM3_2009_04_05_23_25_22_00.jpg
http://img.najlepsze.net.pl/images/491_DOOM3_2009_04_05_23_25_35_62.jpg
http://img.najlepsze.net.pl/images/291_DOOM3_2009_04_05_23_26_02_37.jpg
http://img.najlepsze.net.pl/images/172_DOOM3_2009_04_05_23_28_55_93.jpg

a mod do pobrania stąd:
http://www.moddb.com/mods/classic-doom-3/downloads/classic-doom-3-1311
[#6] Re: Doom/Doom 2 - recenzja
Fajnie się czytało.

Pamiętam że na Ami była też jakaś wersja DEU i można było sobie porobić mapki. Nawet nadawało się do Heretica ze względu na taką samą konstrukcję. A do Dooma 2 robiłem jakimś konwerterem 1->2 który przerobiłem na 2->1 i dopiero do edytora.


"Doom 2: Hell on Earth" - nowe etapy plus drobne usprawnienia silnika gry, np. można skakać" skakania w Doomie nie było. ;)

"Sphere - ich niewidzialne odmiany" Spectre. ;)

"silniejszą odmianę mechanicznego pająka" Słabszą, w dwójce doszły te małe pająki.

Ostatnia edycja: 06.04.09 00:39:51
[#7] Re: Doom/Doom 2 - recenzja
Doom... To piękna historia... Gra, która podobno była kompletnie niemożliwa do konwersji na Amidze, a w końcu, jak się okazało, była w pełni grywalna na sprzęcie analogicznym do mocy ówczesnych PC. Swoją grywalnością (wówczas) rozwaliła wszystko, co powstało na klasycznej Amidze.

Dziś już nic nie zostało z tych klimatów. Klasyczny Doom dziś został skonwertowany nawet do flasha, ale wśród dzisiejszych internatów oczywiście nie cieszy się taką popularnością (w portalach z flashowymi gierkami) jak za starych dobrych czasów, gdy ta gra była naprawdę niesamowitym technologicznym przełomem :)
[#8] Re: Doom/Doom 2 - recenzja
Wolfenstein był pierwszy :)
[#9] Re: Doom/Doom 2 - recenzja

@SPECT, post #6

"Doom 2: Hell on Earth" - nowe etapy plus drobne usprawnienia silnika gry, np. można skakać" skakania w Doomie nie było.


A byłem pewien, że silnik był ten sam. Że Doom i Doom2 były tylko różnymi WADami do tego samego silnika. Pod jakim klawiszem jest skakanie?
[#10] Re: Doom/Doom 2 - recenzja

@SPECT, post #6

skakania w Doomie nie było.
No, prawie ze bylo, przeskakiwac wyrwy mozna bylo rozpedzajac sie i biegnac. Problem w tym ze mozna bylo jedynie "przeskoczyc" wyrwe tylko na tym samym poziomie lub skoczyc na schodek nizej. Rozwiazanie nawet realistycznie, w pelnym ekwipunku z ciezka bronia nie bardzo jest jak skakac :)
[#11] Re: Doom/Doom 2 - recenzja

@El Amigos, post #5

Pamietam ze krotko po tym jak nacieszylem sie doomem na mojej ami, na PC pojawil sie patch ktory dodawal wysokoa rozdzielczosc w grze i akceleracjie do tego potworzy stawaly sie trojwymiarowe. Wymagania po spaczowaniu gry byly takie same jak quakea 1, a gra prezentowala sie dokladanie jak D1 tylko ze z wygladzeniem scian, cieniowaniem i potworami w 3D. U mnie na P3450 GF2 32mb chodzila miodzio 800x600 pod win 98.
[#12] Re: Doom/Doom 2 - recenzja

@Koyot1222, post #10

Rozwiazanie nawet realistycznie, w pelnym ekwipunku z ciezka bronia nie bardzo jest jak skakac


Z tak pełnym ekwipunkiem jaki miał na sobie Doom w ogóle iść było ciężko, a co dopiero skakać, czy lać się kastetem ;)
[#13] Re: Doom/Doom 2 - recenzja

@Koyot1222, post #10

Dokładnie - był taki etap w D2 gdzie trzeba było się rozpędzić i zaraz zatrzymać po "przeskoczeniu" kwasu. Elboxowe międzymordzie klawiatury dawało wtedy popalić.

Ale i tak było warto - miałem na studiach kolegę ze słabym 486, który wkurzał się, że u niego działa wolniej ... A, że w sklepach były wtedy P200 to już inna sprawa.
[#14] Re: Doom/Doom 2 - recenzja
Amigowcze,
nie rżnij głupa,
Doom nie chodzi,
no i dupa.


? :)
[#15] Re: Doom/Doom 2 - recenzja

@Kokos, post #14

Ten wierszyk był prawdziwy tylko przez jakiś czas
[#16] Re: Doom/Doom 2 - recenzja

@MisOr, post #13

Dokładnie - był taki etap w D2 gdzie trzeba było się rozpędzić i zaraz zatrzymać po "przeskoczeniu" kwasu.


Był też taki, w którym trzeba było z rozpędu przebiec po kilku słupach z kwasu właśnie wystających. W dodatku nie były w linii prostej. Przy zmulającym konfigu zadanie bardzo trudne.
[#17] Re: Doom/Doom 2 - recenzja
Doom, co za miodność, przechodziłem obie części na "Ultraviolence" Rozrywki co nie miara ^^
[#18] Re: Doom/Doom 2 - recenzja

@GumBoy, post #9

No nie ma takiego klawisza, w żadnym Doomie nie było skakania. Jedynie poprzez jakieś source porty, ale chyba żaden amigowy tego nie miał dodanego.
[#19] Re: Doom/Doom 2 - recenzja

@Koyot1222, post #10

Jednak na jakąś półkę wyżej się nie dało tak "wskoczyć". ;)
[#20] Re: Doom/Doom 2 - recenzja

@SPECT, post #18

No nie ma takiego klawisza, w żadnym Doomie nie było skakania.


A sorki, cytowałeś recenzję?
W takim razie mój post nr. 9 kieruję do Mailmana.
[#21] Re: Doom/Doom 2 - recenzja

@GumBoy, post #20

Tak. Faktycznie, nie dopisałem że to z recenzji.
[#22] Re: Doom/Doom 2 - recenzja

@GumBoy, post #16

trzeba było z rozpędu przebiec po kilku słupach z kwasu właśnie wystających. W dodatku nie były w linii prostej. Przy zmulającym konfigu zadanie bardzo trudne.


O ten poziom mi chodziło. Z konfigiem też prawda - ale nie dające się nacisnąć razem dwa klawisze kursora też dawały tu popalić.
[#23] Re: Doom/Doom 2 - recenzja

@MisOr, post #22

Dlatego dobrze bylo konfigurowac klawisze akcji pod jakies specjlalne ,alty, shifty wtedy mozna bylo grac normalnie.
[#24] Re: Doom/Doom 2 - recenzja

@SPECT, post #18

No nie ma takiego klawisza, w żadnym Doomie nie było skakania. Jedynie poprzez jakieś source porty, ale chyba żaden amigowy tego nie miał dodanego.

Tak, mój błąd, który już poprawiłem. Niemniej, amigowe porty Dooma oferują skakanie (nawet w jedynce).
[#25] Re: Doom/Doom 2 - recenzja

@Valwit, post #8

Zgadza się - był, lecz dodatkowo był też trochę za płaski i "czołgowaty". Za pierwowzór zawsze brano "Dooma".
[#26] Re: Doom/Doom 2 - recenzja

@mailman, post #25

Pierwszą grą 3D od IDSOFTWARE nie był Wolfenstein, fakt, pierwszy FPP ale nie gra 3D. Nie pamiętam tutyłu ale jak tylko znajdę odpowiednie materiały od razu napiszę.

Pozostając jednak przy roli komentarza - świetny tekst, chylę czoła. Brawo Sebastian

(pomoże ktoś w uruchomieniu ADoom ?? Mam oryginalne pliki pełnej wersji Ultimate Doom nie wiem co dalej )
[#27] Re: Doom/Doom 2 - recenzja

@MisOr, post #22

Z konfigiem też prawda - ale nie dające się nacisnąć razem dwa klawisze kursora też dawały tu popalić.

Te dwa klawisze to niestety problem z większością gier sterowanych klawiaturą odpalanych na Amidze w towerce. Rozwiązaniem jest tylko odpowiedni interfejs PC-KEY 2 lub sterowanie joystickiem/myszką.
[#28] Re: Doom/Doom 2 - recenzja

@AmiChris, post #23

Dlatego dobrze bylo konfigurowac klawisze akcji pod jakies specjlalne ,alty, shifty wtedy mozna bylo grac normalnie.


ADoom nie miał chyba wtedy możliwości przekonfigurowania klawiszy. Zresztą i tak konieczne było używanie "strafe" plus CRT na strzelanie. Elboxowy interfejs zapychał się przy kilku zwykłych klawiszach na raz. Trzech by już chyba nie zdzierżył. I tak było źle i tak niedobrze. Jak pisał Minniat jedynym wyjściem np. do MAME był joy + klawiatura.
[#29] Re: Doom/Doom 2 - recenzja

@SPECT, post #6

@ SPECT
Pamiętam że na Ami była też jakaś wersja DEU i można było sobie porobić mapki. Nawet nadawało się do Heretica ze względu na taką samą konstrukcję.

Robiłeś w tym sam jakieś mapi na Ami? Jak to się sprawuje w praktyce? Łatwe to czy trudne? Może skrobnąłbyś jakiś mały poradnik na PPA?
[#30] Re: Doom/Doom 2 - recenzja

@R-Tea, post #29

Tak, robiłem swego czasu i odpalałem na ADoomie. Było to z 10 lat temu, nie wiem czy to jeszcze mam bo dawno nie odpalałem starej Ami, ale pamiętam że narzędzia były dostępne na CD, albo ACS albo MACD. Co do samego edytora to się odpalało z Shella i wybierało parametrem funkcje - edycja map, przegląd tekstur i grafik, łączenie kilku .wad w jeden itd.

Co do samego edytora map to wyglądał jak WinDEU i był prawie tak samo prosty w obsłudze. http://drsleep.newdoom.com/windeu_for_beginners_files/image003.png

Tylko trzeba pamiętać że amigowa wersja była przeznaczona tylko dla Doom 1 i edytowanie np Heretica wiązało się ze złym nazewnictwem obiektów ze względu że korzystał tylko z nazw z Dooma. Np. amunicja do kuszy na mapie był jako Imp z Dooma itd. lub w ogóle np. ID00072. Ale wszystko w Hereticu było wyświetlane jak trzeba i wystarczyło znać tylko te zależności co sie postawi w edytorze by było to co chcemy widzieć w Hereticu. To samo się tyczy Dooma 2 i nowych przedmiotów/przeciwników. Myślę że jakiś poradnik jestem w stanie napisać, ale najpierw sam bym musiał sobie to wszystko poprzypominać. :)

Nawet widzę że są na aminecie.
DEU.
http://aminet.net/game/shoot/deu.lha

Konwerter Doom 1 do Doom 2.
http://aminet.net/game/patch/Wad1to2.lha

Aby robił 2->1 i dało się odpalić mapki z dwójki w edytorze, trzeba zamienić miejscami dane w wad1to2.map jakimś edytorem tekstu.

A ja jak znajdę więcej czasu to odpalę na UAE i spróbuję coś o nim napisać.

Ostatnia edycja: 07.04.09 18:55:03
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem