[#30]
Re: Doom/Doom 2 - recenzja
@R-Tea,
post #29
Tak, robiłem swego czasu i odpalałem na ADoomie. Było to z 10 lat temu, nie wiem czy to jeszcze mam bo dawno nie odpalałem starej Ami, ale pamiętam że narzędzia były dostępne na CD, albo ACS albo MACD. Co do samego edytora to się odpalało z Shella i wybierało parametrem funkcje - edycja map, przegląd tekstur i grafik, łączenie kilku .wad w jeden itd.
Co do samego edytora map to wyglądał jak WinDEU i był prawie tak samo prosty w obsłudze. http://drsleep.newdoom.com/windeu_for_beginners_files/image003.png
Tylko trzeba pamiętać że amigowa wersja była przeznaczona tylko dla Doom 1 i edytowanie np Heretica wiązało się ze złym nazewnictwem obiektów ze względu że korzystał tylko z nazw z Dooma. Np. amunicja do kuszy na mapie był jako Imp z Dooma itd. lub w ogóle np. ID00072. Ale wszystko w Hereticu było wyświetlane jak trzeba i wystarczyło znać tylko te zależności co sie postawi w edytorze by było to co chcemy widzieć w Hereticu. To samo się tyczy Dooma 2 i nowych przedmiotów/przeciwników. Myślę że jakiś poradnik jestem w stanie napisać, ale najpierw sam bym musiał sobie to wszystko poprzypominać. :)
Nawet widzę że są na aminecie.
DEU.
http://aminet.net/game/shoot/deu.lha
Konwerter Doom 1 do Doom 2.
http://aminet.net/game/patch/Wad1to2.lha
Aby robił 2->1 i dało się odpalić mapki z dwójki w edytorze, trzeba zamienić miejscami dane w wad1to2.map jakimś edytorem tekstu.
A ja jak znajdę więcej czasu to odpalę na UAE i spróbuję coś o nim napisać.
Ostatnia edycja: 07.04.09 18:55:03