Komentowana treść: Cytadela - kod źródłowy
[#1] Re: Cytadela - kod źródłowy
OK Ciesze sie ze rodzyny tak szybko rosna :)
[#2] Re: Cytadela - kod źródłowy
Chetnie zajrze w źródełka - ciekawość od 1994 roku jak pokazali Cytadele na Infosystemie w Poznaniu (byłem, widziałem, szczeke przywiozłem osobno w pudełku), ale bardzo licze na to że pojawi za kilka miesiecy etap killer-wymiatacz
[#3] Re: Cytadela - kod źródłowy
Trzeba zainstalować sobie zaraz AsmOne i zobaczyć ten edytor. ;)
[#4] Re: Cytadela - kod źródłowy
kurde ... proszę o wersję na 68k i warp 3D.... pewnie na 060 by 640x480 pociągnęło .. pliiz, pliiz
[#5] Re: Cytadela - kod źródłowy
AsmOne w odpowiedniej wersji jest tez spakowany w tym archiwum, razem z plikiem readme.txt, pobieznie objasniajacym jak przygotowac srodowisko, zasemblowac i uruchomic glowna czesc Cytadeli i edytor poziomow.

Jakby co to w ramach tzw. "wolnego czasu" (to jest takie cos co ciezko znalezc) pomoge rozwiazac ewentualne problemy :)

Pozdrawiam,
Kane
[#6] Re: Cytadela - kod źródłowy

@twardy, post #4

Niestety proces "reanimacji trupa" (jak ktos pieknie nazwal w innym watku jakiekolwiek dzialania zwiazane z Cytadela) nie przewiduja jakiegokolwiek namnazania obumarlej tkanki kodu.

Jednakze, portowana wersja umozliwia gre w wyzszych rozdzielczosciach, niestety nie na Amidze... no chyba, zeby zastosowac jakis emulator :)

[#7] Re: Cytadela - kod źródłowy

@kane, post #6

niestety nie na Amidze...

To zależy kto co nazywa Amigą. To co masz na myśli chodziłoby bez problemu (nawet z zapasem prędkości) w dowolnej rozdzielczości nawet na czymś co się OFICJALNIE dzisiaj nazywa Amigą. Nie mówiąc już o tym co się prawie nazywa Amigą. :)
[#8] Re: Cytadela - kod źródłowy
Dzięki bardzo. Kolejne źródła do mojej kolekcji.
[#9] Re: Cytadela - kod źródłowy

@Skotos, post #2

Zapytam znawcow

o predkosc:

Jaka jest potrzeba minimalna karta do Amigi 500/1200 aby gra poszla na fullscreenie z 15 - 20 FPS
czy na A500 z 030/25 mhz poleci ?

jaki przyrost predkosci jest widoczny na FPU ?

Czy ECS lub AGA w duzym stopniu przyspieszaja gre ?

fajnie by bylo gdyby ktos kto empirycznie przetestowal odpisal
wiem ze na Apollo 1240/40 Cytadela Fruwa ..ale mi chodzi bardziej o A500/600

[#10] Re: Cytadela - kod źródłowy

@HOŁDYS, post #9

Podejrzewam, że na A500 po prostu gra DZIAŁA.
[#11] Re: Cytadela - kod źródłowy

@Deftronic/..., post #10

Ale z prędkością 15-20 FPS to już chyba nie tak po prostu.
[#12] Re: Cytadela - kod źródłowy

@HOŁDYS, post #9

Ja moge odpowiedziec teoretycznie:

> czy na A500 z 030/25 mhz poleci ?
Przyrost predkosci powinien byc liniowo proporcjonalny do wzrostu szybkosci taktowania procesora. Zalezy tez od jego wersji, gra korzysta z cache i dodatkowych instrukcji dostepnych 68020+.

> jaki przyrost predkosci jest widoczny na FPU ?
Zaden. Gra nie korzysta z FPU.

> Czy ECS lub AGA w duzym stopniu przyspieszaja gre ?
Nie - przynajmniej nie jest to zamierzone :)

Jestem ciekaw opinii ludzi, ktorzy przetestowali rozne kombinacje - te 15 lat temu nie mielismy dostepu do zbyt wielu roznych modeli Amig...


[#13] Re: Cytadela - kod źródłowy

@HOŁDYS, post #9

Kiedyś grałem na A500. Dało się grać jakoś płynnie na 3 wielkości ekranu licząc od najmniejszego, z wyłączonymi teksturami podłogi/sufitu i bez extra detali.

Na 1200 040/25 faktycznie fruwała, ale wyłączałem te wiszące za nogi postaci itd, bo zmniejszały widoczność. ;)


Ostatnia edycja: 01.07.09 21:33:15
[#14] Re: Cytadela - kod źródłowy

@GumBoy, post #11

Znaczy się co? Gra działa 15-20 klatek na pełnym ekranie na A500? Eee... bez jaj.
[#15] Re: Cytadela - kod źródłowy

@Deftronic/..., post #14

No właśnie mówię, że chyba nie tak po prostu.

Ostatnia edycja: 01.07.09 21:56:45
[#16] Re: Cytadela - kod źródłowy

@SPECT, post #13

Potwierdzam na a 600 ekran 3 da się grać.


Ja grałem na a 1200 030/50mhz gra śmiga na full screnie.



Benedykt Dziubałtowski
[#17] Re: Cytadela - kod źródłowy

@kane, post #12

dorwalem M-Teca 68030/28 + 68882/28 + 8 MB :))
kolega mowil ze spalony .. :P he he he .. a okazal sie pelnowartosciowym turbo

niestety nie mam dyskietek Cytadeli ;/ (a mialem orginal .. na dyskietkach byla nalepka z logo Arakis z tego co pamietam ..mam chyba jeszcze gdzie dysk nr 2 :P

tesciowa wpada do mnie ;((( ale jak ja splawie przetestuje na A1230 :))

[#18] Re: Cytadela - kod źródłowy

@kane, post #12

Kane moglbys przybizyc twoja tworczosc scenowa ?
jakie demka wypusciliscie ?
[#19] Re: Cytadela - kod źródłowy

@kane, post #12

> jaki przyrost predkosci jest widoczny na FPU ?
Zaden. Gra nie korzysta z FPU.


Kane troszke widze rozbierznosci z twoja odpowiedzia dotyczaca FPU oraz tym co zawarles w wywiadzie...cytat ponizej



Rozmowa z Pawłem Matuszem - programistą gry "Cytadela"

Gra na początku robi kilka testów. Sprawdza czy jest koprocesor, pamięć itp. Zawsze mnie zastanawiało czy gra faktycznie korzysta z koprocesora, czy tylko stwierdza jego obecność?

Korzysta! Są osobne ścieżki w kluczowych częściach kodu (wyświetlających obraz 3D) zoptymalizowane na rożne wersje procesora, obecność cache, ilość i rodzaj dostępnej pamięci...
[#20] Re: Cytadela - kod źródłowy

@HOŁDYS, post #19

Racja. Zagalopowalem sie z tym, ze korzysta z FPU - bo nie korzysta... miala ale nie korzysta, bo ze wzgledu na metode wyswietlania grafiki okazalo sie to w koncu nieoplacalne, choc check zostal.

Reszta o cache itp. jest jak najbardziej prawdziwa.

So I have to take it back.
[#21] Re: Cytadela - kod źródłowy

@kane, post #20

Może byśmy to szerzej opisał? Byśmy wrzucili do wywiadu aby ludzi nie mylić.


Benedykt Dziubałtowski
[#22] Re: Cytadela - kod źródłowy

@HOŁDYS, post #18

Kane działał o ile się nie mylę w Suspect (bo chyba nie Luzers?). Mam trochę ich produkcji, zaraz sprawdzę jakie. W każdym bądź razie parę rzeczy zrobili.


- Varathron


Szlag mnie trafi! Wszystkie ważniejsze płyty okazuje się, że są na strychu w PL. Te co mam ze sobą, są akurat mało ważne. Grrrrr...

Btw:
Kiedyś kumpel z grupy odkupił od Pavela/Suspect A4000/040, a ja - dużo skromniej - HD. :)


Ostatnia edycja: 02.07.09 08:45:08
[#23] Re: Cytadela - kod źródłowy

@Deftronic/..., post #22

W cytadeli brakowalo podstawowej opcji..
wyboru pixelozy 1x1 1x2 2x2
ciekawe czy dalo by sie zaimplementowac ta funkcje
[#24] Re: Cytadela - kod źródłowy

@Deftronic/..., post #22

- Immortal Visions (1st place Mountain Beer Copy Party, Zywiec, czerwiec 1992, jeszcze mam statuetke ze srubka, jaka byla nagroda :) )
- Alternative Reality
- Varathron
- No Name (64k)
- School Sucks (64k)

Bylo jeszcze pare pomniejszych interek, ktorych nigdzie nie wystawialismy.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem